петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2378 прочитания

    GLAMI Ventures ще се фокусира върху бъдещето не само на модната индустрия, но и на света на електронната търговия като цяло

    Томаш Ходбод, ръководител на GLAMI Ventures, разказва в какво ще инвестира фондът, какви са плановете на компанията у нас и за какво бъдеще ще работи
    07 декември 2022, 09:00 a+ a- a

    Снимка: GLAMI

    Наскоро GLAMI съобщи, че създава GLAMI Ventures, който планира да инвестира в компании, които улесняват откриването на продукти онлайн, както и такива, които използват изкуствен интелект в електронната търговия. Economy.bg се свърза с ръководителя на фонда Томаш Ходбод, за да разкаже повече за целта на инвестиционния фонд, в какви точно компании ще инвестира, какви са плановете на компанията за развитие и има ли нещо по-специфично за българския пазар.

    По какъв критерий GLAMI е най-голямата модна търсачка в Европа?
    GLAMI е водеща европейска платформа за онлайн откриване, фокусирана изцяло върху модни продукти, разпространяваща се на 14 пазара, прераснала в най-посещаваната онлайн модна платформа в Централна и Източна Европа. В момента GLAMI хоства повече от 17 милиона продукта от над 4300 модни електронни магазина и 30 000 марки, генериращи месечно 47 милиона посещения и повече от 500 хиляди месечни поръчки за нашите партньори. Но не става дума само за числа.
    Ние превръщаме технологията в ключов компонент на нашата мисия да радваме както нашите клиенти, така и нашата марка и партньори в магазина. Да имаш водеща позиция в модната индустрия, означава да бъдеш част от бъдещето както за партньорите, така и за крайния клиент, който сме ние, нашите приятели и нашите семейства. AI технологията е разработена за хора, които дори наскоро са открили онлайн пазаруването за първи път или са започнали да пазаруват онлайн в нови категории. Марките и търговците на дребно също виждат тази тенденция и превръщат цифровата и електронната търговия в свой основен приоритет за текущата година.
    Това ще доведе до повече онлайн оферти, по-добро потребителско изживяване и още по-тясна връзка между офлайн и онлайн потребителското изживяване.
    По-усъвършенствани системи за препоръчване, базирани на AI персонализирани предложения, по-добро персонализиране, което намалява връщанията и пазара на дрехи втора употреба – всичко това е част от кръговата икономика. Тази тенденция, особено възприета от поколението Z, надгражда преживяванията на клиентите при онлайн пазаруване и GLAMI иска да бъде жизненоважна част от това, тъй като вярваме, че AI има потенциала да подобри екосистемата.

    Вие сте ръководител на GLAMI Ventures. В какви компании ще инвестира фондът?
    GLAMI Ventures ще инвестира в компании, които правят електронната търговия по-ефективна чрез AI (изкуствен интелект) или правят модното пазаруване безпроблемно. Днес GLAMI е в състояние да генерира печалби, които можем да използваме за дългосрочни инициативи. Важно е, за да можем да предизвикаме себе си. Ние можем не само да инвестираме в подкрепа на проекти за откриване на продукти, фокусирани върху крайните клиенти, но и да разширим обхвата си, за да включим технология и софтуер, които помагат за развитието на цялата екосистема. В момента разглеждаме възможности в кръговата икономика, B2B електронна търговия или AI SaaS компании. По отношение на размера или фазата на развитие няма значение. Ние се интересуваме от идеи в предварителната фаза, както и от доказани бизнес модели, които ние като GLAMI можем да помогнем да ускорим.

    Защо възникна необходимостта от създаването на този фонд?
    През последните години и най-вече с периода на пандемията дигитализацията на света на търговията на дребно стана по-решаваща от всякога. GLAMI, където технологията винаги е в основата на нашите ценности, инвестира в разработването на технологични решения от най-ранните години и наскоро успя да създаде мощен и иновативен екип от експерти в областта на изкуствения интелект.
    Нашите колеги не само помогнаха на GLAMI да се развие, но също така помогнаха на нашите партньори, които нямат достъп до тези технологии, да се възползват от подобрения като персонализиран фийд за клиентите, предложения за сходни продукти, обработка на данни и т.н. Следващата стъпка беше неизбежна – да се създаде специална работна група, GLAMI Ventures, който ще се фокусира върху бъдещето не само на модната индустрия, но и на света на електронната търговия като цяло.
    GLAMI Ventures има за цел да инвестира в компании, които използват изкуствен интелект, за да направят електронната търговия по-ефективна и да улеснят процеса на онлайн пазаруване за потребителите.

    Съобщихте, че само през първата година ще инвестирате €5 млн. Какви са плановете за след това?
    Близкото минало ни доказа, че дългосрочните бизнес планове могат да бъдат съсипани от външни фактори като пандемия, война, енергийна криза, които не можахме да предвидим или оценим. Това беше добър урок за всички нас да бъдем отворени за промени и корекции, когато е необходимо. Това, както и фактът, че възприемаме нашата стартъп култура, ни дава предимството да сме далновидни, гъвкави, но и непредсказуеми по положителен начин. Имайки това предвид, GLAMI ventures започва своето пътуване с начален инвестиционен бюджет от €5 млн., но сме отворени да увеличим този бюджет, ако видим подходящи възможности и потенциал.

    Какви са плановете на компанията конкретно за България?
    България като пазар постигна забележителен растеж през 2022 г. за GLAMI, година, която много зрели пазари намериха за предизвикателство поради финансовата нестабилност, нарастващата инфлация и общото отрицателно въздействие, което войната донесе в Европа. Спечелихме някои много ценни партньорства през 2022 г. и ще продължим да го правим през 2023 г. Този растеж в нашето портфолио от партньори означава, че ние също ще разширим екипа. В момента набираме нови български таланти, желаещи да работят с нас в оформянето на индустрията за модна електронна търговия.
    Нашата цел за 2023 г. е да си партнираме с всяка голяма марка в модната електронна търговия и да наложим GLAMI като номер едно онлайн дестинация за мода. Нашето обещание към посетителите от България е, че независимо от техните модни предпочитания в GLAMI ще могат да намерят продукти от всички свои любими марки на едно място.

    Какви са плановете на компанията за следващата година?
    Електронното пазаруване е във възход от дълго време. Пандемията ускори този растеж и измести още повече значението на онлайн изживяването. GLAMI като първа модна платформа за открития иска да помогне на хората да пазаруват по-лесно, по-интелигентно и по-ефективно дори за категории или продукти, за които се страхуват да го правят. Фокусирането върху технологиите и нашата човешка сила ще доведе до повече онлайн оферти, по-добро потребителско изживяване и още по-тясна връзка между офлайн и онлайн потребителското изживяване.
    Ние работим върху изпълнението на нашето обещание към всички наши посетители, а именно, че независимо от техния моден стил, размери, бюджет в GLAMI те ще могат да намерят продукти от всички свои любими модни марки на едно място. Ние разработваме технологични решения, които ни позволяват да показваме персонализиран каталог на всеки потребител с продукти, които са най-подходящи за него – въз основа на техния размер, предпочитания към определени стилове или марки или предишната им дейност. От страна на бизнеса се фокусираме върху включването на все повече и повече местни електронни магазини, дизайнери, но също и международни марки и електронни магазини, за да направим техните продукти достъпни за всеки да ги открива и избира.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 37 минути
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 45 минути
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 1 час
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 1 час
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 3 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research