събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1592 прочитания

    ЕКО ще разшири присъствието си у нас и ще започне да предлага нови услуги

    Андреас Сиамисис, изпълнителен директор на HelleniQ Energy, споделя за новата визия на компанията, плановете ѝ за развитие у нас и какво е бъдещето на енергията
    31 октомври 2022, 14:44 a+ a- a

    Hellenic Petroleum, една от най-големите енергийни компании в Югоизточна Европа, представи новото си лого и корпоративна идентичност и новото си име HELLENiQ ENERGY като част от цялостното ребрандиране на своя бизнес на специално събитие в София. С него компанията отбелязва своята 64-годишна история, както и амбициите си да се превърне във водеща енергийна компания. По време на събитието Economy.bg се срещна с Андреас Сиамисис, изпълнителен директор на HelleniQ Energy, за да сподели повече за плановете на компанията за България, какво е бъдещето на енергията и каква зима ни чака, според него.

    Защо бе необходима тази трансформация?
    Защото, ако не се трансформираш, в крайна сметка ще умреш. И като направим равносметка какво се случва в света с климатичната криза, с промените в потребителското поведение, с промените на капиталовите пазари, компания като нашата трябва да оцени, че трябва да се промени, а промяната означава, че правим неща по различен начин, но също така и нови неща, което е част от плана ни Визия 2025.

    Какви са плановете за развитие на HelleniQ Energy и по-конкретно какви са плановете за развитие в България?
    Е, плановете ни са доста амбициозни. На първо място, виждаме себе си като част от решението за климатичната криза и енергийния преход. Така че трябва да коригираме производството на въглеводороди и веригата за стойност, за да бъдат подходящи за следващите 10 – 15 – 20 години, в зависимост от това колко дълго това ще бъде от значение за света. В същото време изграждаме нов стълб, свързан с нова енергия. Той има общо с възобновяеми енергийни източници, с водород, с технологии за улавяне на въглерод, които ще намалят нашия отпечатък върху околната среда. Когато става дума за България, основният ни бизнес тук е свързан с търговия на дребно и бензиностанции. Така че като част от нашата стратегия за трансформация това, което ще направим, е да подобрим нашите бензиностанции и мрежа за продажба на дребно. Ние ще предлагаме нови решения и продукти постепенно, когато технологията стане достъпна и подходяща за пазара, защото не можете да предложите нещо, което пазарът не е готов да купи, но това ще включва неща като Е-мобилност например, магазини и възможност за фокус върху клиента, а не само върху продукта. В същото време през следващите няколко години ще се стремим да развием нов бизнес и в страната под формата на възобновяеми източници и чиста енергия.

    Каква зима ни очаква, според Вас?
    Това е период, в който ще се изправим пред предизвикателства. Всички страни ще бъдат изправени пред сходни предизвикателства. Мисля, че трилемата за енергиен преход /околна среда, цена на енергията и което е по-важно в наши дни, наличието на енергия/ сигурността на доставките стават все по-актуални. Така че в тази трилема виждам следващата зима като поставяща много предизвикателства, особено по отношение на сигурността на доставките и разходната част. Имам вяра, че ще успеем да се справим вероятно с някои проблеми, но ще преживеем тази зима и се надяваме следващата да ни намери по-добре подготвени за тези предизвикателства.

    Как изглежда бъдещето на енергийния сектор?
    Енергийният сектор винаги ще бъде много важна част от икономиката. Не можете да живеете без енергия. Не можем да развиваме икономиката си без енергия. Така че това ще бъде фундаментална част [за човечеството]. Това, което се случва, е, че енергийната индустрия трябва да се промени, така че да стане по-подходяща за предизвикателствата, които предстоят през следващите 20 – 30 години. Всъщност смятам, че забавихме този преход поради редица причини и е крайно време да го приемем по-сериозно. И това е живо доказателство, че приемаме това предизвикателство много сериозно. И като компания, като група, HelleniQ Energy се движи в тази посока.

    И накрая нещо от презентацията на новата корпоративна идентичност на компанията – какво правите по отношение на улавянето на въглерода?
    Всички тежки индустрии и разбира се, рафинирането е една от тях, отделят CO2. Един от начините за управление на това въздействие върху околната среда е улавянето на CO2 и съхраняването му. Това е технология, която позволява на днешната тежка промишленост да продължи да работи в Европа и това е нещо, което, ако Европа не подкрепи, в крайна сметка няма да имаме тежка промишленост. Това не е дългосрочно решение. Но в отсъствието на по-добро решение, мисля, че е важно да популяризираме това решение за улавяне на въглерод и да гарантираме, че нашата тежка промишленост ще стане по-чиста и по-щадяща околната среда.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 19 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство