петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5147 прочитания

    ИТ екипите в България: Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware

    Запознайте се с професионалисти от екипа и научете повече за работата, проектите и възможностите от Любомир Божилов - Senior Director на Worldwide Consulting Center - Center of Engineering във VMware
    01 ноември 2022, 16:19 a+ a- a

    Екипът на Worldwide Consulting Center - Center of Engineering във VMware. Снимка: VMware

    В новата рубрика на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията. 

    Запознайте се с с професионалисти от Worldwide Consulting Center - Center of Engineering екипа във VMware и научете повече за работата, проектите и възможностите от Любомир Божилов - Senior Director на Worldwide Consulting Center - Center of Engineering във VMware. Любомир отговаря за множество екипи, разположени в над 17 държави от три региона – Северна и Южна Америка, Европа и Африка, и Азия-Пасифик, ръководени в голяма степен от България.  

    Любомир Георгиев

    Senior Engineering Manager, WWCC CoE – APJ

    За себе си мога да кажа, че имам богата палитра от различен опит, благодарение на ролите, които съм заемал през годините. Започнах своята IT кариера преди повече от 18 години като QA, което ми даде възможност да разбера значението на качествения и добре направен продукт и услуга. В даден момент реших, че искам да дообогатя своите знания и умения и плавно преминах към следващата ми роля – софтуерен инженер. Първите стъпки на тази роля направих като младши разработчик и през годините се издигнах до архитект, работейки по много различни продукти и проекти, за малки, средни и големи клиенти. Това несъмнено ми даде много добра основа за по-нататъшното ми развитие като ръководител на екипи – Team Lead. Съвсем естествено от там преминах към Project Manager, Delivery Manager и съответно заеманата от мен в момента позиция на Старши Мениджър във VMware. За всичките тези години и роли разбрах, че едно от най-важните неща са хората - отношението към тях и това, което получаваш ти самият от другите. Хората правят и изграждат една компания, те създават продуктите и услугите, те създават атмосферата в тази компания и те са ключът към успеха. Няма човек в екипа, който да не е от значение, независимо от заеманата длъжност и/или умения. Това е и моята философия, която се стремя да следвам, и вярвам, че е ключова за успеха на моите екипи. Радвам се, че във VMware намерих атмосфера и среда от колеги, обединяващи се в постигането на нещо по-добро и желаещи да подпомагат развитието си взаимно. Успявам да разнообразявам работното ежедневие, като прекарвам време със семейството ми, на риболовни излети или се отдавам на DIY хобита.

    Любо, представи ни Вашия екип – колко специалисти сте и какво правите?
    Ние предоставяме професионални услуги на най-големите клиенти на VMware, а основната ни дейност е свързана с проекти за автоматизация на облачна и телеком инфраструктура по цял свят. Днес екипът ни е над 300 инженери, от които около 60% се намират в България. 

    Екипите ни се състоят предимно от софтуерни разработчици, архитекти, мениджъри на проекти и DevOps. Имаме и два специализирани Site Reliability (SRE) екипа. Също така, поддържаме Professional Services Global Cloud Labs (GCL) на компанията. Екипът ни е разделен на няколко подгрупи – облачна и телеком автоматизация, ръководена от Благой Попов; архитектура, R&D, модернизация и Cloud Labs - управлявана от Александър Петков; и SRE екипите, предоставящи 24/7 поддръжка и облачни операции, управлявани от Владислав Владимиров.

    Какви технологии използвате?
    Работата ни е да интегрираме нашите продукти с инфраструктурата на други компании, затова бихме могли да потвърдим, че екипът ни работи с всички технологии, достъпни във VMware, както и много странични. Така експертизата ни покрива широк спектър от програмни езици, бази данни, системи за софтуерно дефинирани мрежи, защитни стени, системи за ticketing, съхранение на данни и други. За да се справят с интеграции между различни платформи през писане на интеграционен код или скриптинг за автоматизация, служителите на отдела трябва да имат много добри познания върху целия продуктов стек на VMware и да имат богат опит в софтуерното инженерство. Понякога ни се налага да използваме DevOps инструменти като Terraform, Ansible, Puppet, но в 80% от случаите на инженерите ни им се налага да пишат код на TypeScript или Java Script. Когато ни се налага да разширяваме продукта, пишем на Java или на езика на съответния продукт през SDK. 

    Повечето от колегите ни притежават широки познания и опит в продуктови компании, работили са с технологичните решения на VMware и не само, DevOps, управление на конфигурации и, не на последно място, консултантски умения за работа с клиента. Ние разбираме, че подобни профили са трудни за намиране на едно място затова търсенето ни е глобално. Ние гласуваме голямо доверие на нашите уникални таланти както в работа с клиенти, така и в усъвършенстване на продуктите ни, което често води до иновации. Например така колегите ни са създавали решенията за infrastructure as a code, health check assessment, migration orchestration, cloud services marketplaces… 

    Важно е да споделя, че целият процес на работа в екипа, както и наборът от инструменти, които ползваме, се определят и управляват от нас. Това ни позволява да сме гъвкави и съвременни, споделяме тези модерни практики и с клиентите, което им позволява да минимизират грешките и да оптимизират инфраструктурата си. 

    Мариета Тодорова

    Senior Technical PMO Manager, WWCC CoE

    Завършила съм Технически университет – София, специалност „Телекомуникации“. Имам повече от 20 години опит в IT индустрията, заемайки различни роли в областта на управление на качеството, инженерни решения за телекомуникационни мрежи, управление на проекти и програми. Във VMware съм от повече от 1 година, основната част от екипа ми е базирана в България, друга – в Индия и Мексико. Предоставяме услуги на клиенти в АПАК, Европа, Америка, включващи Fortune 100 компании. Най-силната мотивация да съм част от екипа, е чувството за значимост и признание на постиженията. Високо се ценят и идеите за оптимизиране на процесите. Стараем се да вземем най-добрите решения, вземайки под внимание различните гледни точки. Постоянно събираме обратна връзка и проверяваме дали поетият курс ще ни доведе до желаната цел. Не се страхуваме да грешим и да променяме посоката – така поддържаме изследователския си дух и позитивната нагласа към промените, които в нашата сфера са особено динамични.

    По какви проекти работите?
    VMware като организация се разделя на 3 отделни звена. Първото е PCS R&D частта, която разработва продуктите. Второто е Professional Services, които инсталират, интегрират и автоматизират продуктите ни. Третата част са оперативните екипи, включващи човешки ресурси, маркетинг и други нетехнологични специалности.

    Ние във Worldwide Consulting Center - Center of Engineering предоставяме професионалните услуги за големи клиенти, като Vodafone, JP Morgan Chase, Bosch, както и наши партньори от ранга на Dell, Amazon, Google. Това е подкрепено от факта, че продуктите на VMware се използват от над 90% от водещите бизнеси, правителства и организации в целия свят. Основната ни роля е да направим клиентите ни доволни от тези технологични решения, да ги инсталират, конфигурират и да използват с максимална полза. Често идват клиенти със специфични изисквания, които не се покриват от продуктовата функционалност на VMware и тук е ролята ни да създадем специална интегрирана облачна инфраструктура за вътрешно или външно ползване.

    Втората част на дейността ни е автоматизиране на процесите по предоставяне на инфраструктура. Това е последователността от етапи, през които е необходимо да се премине - от попълване на заявка в системата през предоставяне на сървъри, виртуални машини, хранилища на данни, мрежова свързаност до сигурност и съответствие с регулациите. Тези стъпки отнемат от няколко дни до месеци. Ние автоматизираме този процес за клиентите ни с цел оптимизация на време и ресурси.

    Третата част на бизнеса на екипа ни е да подпомагаме нашите клиенти при интеграцията на съвременни софтуерни практики в управлението на тяхната инфраструктура. Традиционно ИТ администраторите използват графичен интерфейс на управление. Ние им помагаме с интеграцията на controller management software, инфраструктура като код (IaC), интеграция на CI/CD процеси, модерни практики като DevOps, Test Automation и други. 

    Руси Русев

    Senior Engineering Manager, WWCC CoE – NEMEA & TELCO

    Станах част от екипа на VMware преди година и половина в Center of Engineering за бизнеса в Северна Европа. Колегите ми са изключителни хора с различни интереси, а заедно дефинираме общите ни цели, като по-добър бизнес, повече иновации, по-добър околен свят. Имам над 10 години опит в различни ИТ сфери, най-голяма част от опита ми е в телекомуникациите за бизнес критичен софтуер, в едни от най-големите телеком доставчици на софтуер и хардуер. Стандартите в този домейн винаги са били високи, което ми е помогнало да развия критично мислене и високи очаквания към резултатите от работата ми и от тази на екипа. Облачните услуги в телеком индустрията стават задължителни, но носят и много предизвикателства със себе си, свързани с експанзията на услугите с данни, каквито заедно с моя екип помагаме да намерим елегантно решение чрез софтуерно моделиране и автоматизация при едни от най-големите компании в света. Културата в компанията и екипа е факторът, който прави голямата разлика между компаниите, в които съм работил преди това. За мен като ръководител на екипа е важно всеки софтуерен инженер да има възможност да развива нещо свое, като технологична разработка, иновативен процес или нещо, от което всички биха имали полза. Oтворени сме за нови технологии, въпреки че имаме пристрастие към TypeScript, разработваме удобни библиотеки за работа с продуктите на компанията и ефективни процеси за работа, следвайки модерните практики за CI/CD & DevOps.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Екипите ни имат възможност да работят от офиса, от вкъщи или хибридно. Тъй като сме глобален екип, разпределен в 17 държави, най-често взаимодействаме дистанционно. Поради факта, че сме глобална организация, начинът ни на работа и всички процеси са настроени за отдалечена работа. Голяма част от екипите ни се състоят от хора в различни държави и континенти. Посещението на офиса е лично предпочитание. Съвместната работа и дух за екипност поддържаме с интензивни лични и виртуални срещи, събития за обучение и информираност.

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Работният ден на един колега зависи от организацията на екипа, активните проекти и методологиите на управление на работния процес, например, PMI, SAFe, Scrum и т.н. При всички положения в рамките на деня имаме тясна комуникация както в екипа, така и с клиента. Във всеки проект се опитваме да разберем бизнес целите на клиента, планираме постигането им, правим детайлен план и подготвяме интеграцията. През целия процес на взаимоотношенията ни даваме както бизнес, така и технически съвети. Работим заедно, за да намерим най-доброто решение, с което да преминем към интеграция и така да затворим цикъла. Всеки работен ден е динамичен, тъй като екипът ни - както разработчиците, така  мениджърите е базиран по целия свят. 

    Илиян Додеков

    Senior Manager, WWCC CoE – Practice Architects and MCOE R&D

    Започнах работа във VMware преди 7 години като софтуерен разработчик и консултант. В тази си роля имах възможност да работя в екип директно с клиенти и да разработвам решения спрямо техните изисквания. Огромният набор от технологии и програмни езици в сферата на облачните услуги вкарва изключително голямо разнообразие и динамика в ежедневието и рядко повтарящи се дейности. В рамките на няколко години успях да разширя опита и уменията си и да достигна до позиция софтуерен архитект. Архитектите в Center of Engineering имат директно участие в изграждането на най-модерните облачни решения за най-големите клиенти в световен мащаб. Те изработват дизайни за софтуерни решения на различни езици и платформи, изграждат силни връзки и доверие с клиентите и екипа от разработчици, както и спомагат за безпроблемна комуникация между страните. Не се страхуват да експериментират с нови технологии и да иновират глобалната технологична екосистема. Работата ми като архитект ми помогна да натрупам необходимите умения за работа с хора и развитие на бизнеса. VMware предоставя невероятна възможност на служителите си за растеж и кариерно развитие. В момента съм на позиция старши мениджър в компанията, като на ежедневна база се сблъсквам с множество казуси от различно естество, което прави работата ми предизвикателна и същевременно интересна.

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Работата ни преминава в тясна колаборация с различни екипи, всичко зависи от проекта. Най-често си взаимодействаме с продуктовите и pre-sales екипите. За да могат продуктите на компанията да бъдат по-лесно и бързо усвоени и въведени в експлоатация от нашите клиенти, pre-sales екипите и специален екип от консултанти, наречени Professional services, работят заедно, за да анализират наличните ИТ и бизнес нужди и да предложат решение, което да постигне желаните цели. Ние, The VMware Center of Engineering, сме естествено продължение на Professional Services организацията с фокус върху автоматизациите на база на продуктите на компанията и интеграции с други системи.

    Близката работа с крайни клиенти ни дава възможност да разберем предизвикателствата, които те имат на дневна базаq и да съберем идеи за подобрение на нашите продукти. Тази информация е необходима на продуктовите екипи при планирането на следващите версии. От своя страна продуктовите екипи ни помагат да разрешим трудности с продуктите при изпълнението на нашите задачи.

    Аделина Стоилова

    Engineering Manager, WWCC CoE

    Хората в СоЕ са най-големият актив на организацията. Когато започнах преди 6 години, бях наета да работя главно с платформа за финансови отчети, собственост на VMware по това време. Няколко месеца по-късно, когато продуктът беше продаден, аз реших да остана и да променя кариерата си от аналитична към DevOps ориентирана. Множеството нови и разнообразни технологии, които се използват в центъра, не оставят място за рутина и досада. Да наблюдавам колегите си как всеки ден изпълняват ежедневните си задължения и вземат обосновани и логични решения след щателно обсъждане, ме вдъхнови да го направя. То е като да се развива ракетна наука, но в подкрепяща и приятелска среда. Моят предишен опит допринася не само за различен подход при справяне с предизвикателства, но и ми помага да вземам решения, базирани на анализ на данни, когато трябва да се приоритизират следващи инициативи и/или да се намерят зависимости и общи компоненти в на пръв поглед самостоятелни и несвързани функционалности от множеството проекти, които центърът обслужва. Няма предефиниран списък с умения, които някой трябва да притежава, за да стане част от екипа, но желание за научаване на нови неща ежедневно, обсъждане и споделяне на идеи и отворено съзнание са задължителни. Различен предишен опит на хората в центъра е винаги добре дошъл. Това винаги дава нов поглед върху съществуващи проблеми и разширява светогледа на останалите колеги.

    Разкажете нещо, с което екипът ви се гордее.
    От професионална гледна точка повод за гордост са множеството успешни облачни инфраструктурни и платформени проекти за големи международни компании. Успели сме да помогнем на над 2000 клиенти в над 70 държави от създаването на организацията досега.

    По-ценно за нас като хора обаче е културата, която сме изградили: екипност, гъвкавост, способност да се справим с всяка ситуация и възможност всеки да изкаже свободно своето мнение. Средата и атмосферата, която екипът създаде, е отлична и безопасна за бързо вземане на решения без притеснения от възможните грешки.

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Много от нас изградиха добри приятелства с колегите. Имаме различни предпочитания как да прекарваме време заедно. Понякога се забавляваме на фирмените събития, организирани от компанията. Кой би отказал сладолед в горещ следобед или лек коктейл в края на деня на прекрасна тераса с невероятна гледка към София и Витоша. 

    С радост празнуваме екипни постижения на бар или ресторант. Друг път, за да задоволим състезателния дух, си организираме картинг или състезание с каяци. За отмора и разтоварване - разходка в парка или планина. 

    Дария-Ростислава Цибулко

    Cloud Automation Developer, WWCC MCOE

    Станах част от VMware преди малко повече от година като Junior Cloud Automation Consultant в CoE. Първоначално се бях насочила към front-end development и всъщност техническите изисквания за позицията във VMware се различаваха значително от това, което търсех. Предходният ми опит беше в сферата на софтуерния бизнес анализ, с което не бях редовният очакван кандидат и не бях уверена, че имам необходимите знания и компетенции. Още в процеса на интервюта бях очарована от хората, които срещнах, и вълната от професионализъм, усмивки и отзивчивост, която ме заля. Още преди първия си работен ден усетих, че като новобранец ще срещна пълна подкрепа от менторите и колегите в екипа, които ми услужиха с няколко курсове, материали и съвети, за да не се чувствам съвсем неопитна в първите си седмици. В началото имах известни притеснения, че дистанционната работа може да попречи на приобщаването ми в екипа, но реално въобще не се сблъсках с този проблем. Това, че започнах като част от New Graduates програмата, беше съществен фактор, защото като част от група взаимно си помагахме и допълвахме. Освен че хубавото кафе, чаровните тераси и гледката към Витоша стимулираха честото посещение на офиса, мениджърите и менторът ни наистина положиха усилия да се чувстваме като част от екипа още преди да започнем работа по проекти. Динамиката в работата, липсата на монотонност в задачите и разнообразните технологии, с които работим, позволяват хора с различен професионален опит и технически познания да допринасят към проектите и същевременно отварят хоризонт за това да експериментирам с непознати за мен неща и да изляза от комфортната си зона. Средата едновременно ме насърчава да придобивам нови умения и да работя върху вече изградените си силни страни. Всичко това заедно с приятелската атмосфера и подкрепа предоставят много възможности за развитие, но също така в края на работния ден, когато си затворя лаптопа, оставят и приятното усещане, че на хората в екипа се гледа като на най-ценния актив.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Дистанционният модел на работа не повлия на сплотеността на екипа ни, тъй като постоянното взаимодействие е част от всекидневната ни работа. Липсва ни обаче възможността за лични срещи или неформални разговори на кафе. Географската разпръснатост на екипа, както и стремглавият ръст в броя таланти създадоха допълнителни предизвикателства. Днес имаме колеги, които работят само от офиса, други идват от време на време, някои работят само от вкъщи. Идването до офиса създава възможности за неформални срещи, бордови игри, партита, което силно допринася за сплотяването на екипа. Някои екипи си организират вътрешни събития. На ниво организация поддържаме канали за взаимодействие, обучения и споделяне на постижения и новости. 

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    Пандемията наложи да променим onboarding програмата ни и в момента всеки служител се включва дистанционно. В рамките на пандемичните две години имаме колеги, които не сме виждали на живо. 

    В момента имаме колеги в екипа в над 17 държави на 5 континента, както споделих,  и разликата в културните ценности в толкова международен екип е голяма. В по-малки групи наблюдаваме, че споделянето с колеги от друга култура създава топли взаимоотношения от разстояние. 

    Екипът ни има и две специализирани академии. Едната е за току-що дипломирани студенти, където обучаваме около дузина таланти, а другата е с фокус върху професионалното развитие, например от програмист към мениджър проект или архитект. За всеки новопостъпил служител освен стандартния onboarding на VMware прилагаме и специализиран 6-8 седмичен onboarding с цел постигане на максимална продуктивност. Програмата ни е адаптирана за всяка роля от Associate Consultant до Architect със специализирани обучения за Dev, QA, PM и DevOps, като фундаментални за всяка роля са развитието на познания за VMware Cloud Automation.

    При постъпването на работа всеки нов колега получава списък с индивидуални задачи, за които може да следи своето развитие и да намери нужните материали. Разбира се, самостоятелното учене не е най-оптималният вариант, затова имаме и втори елемент на onboarding. Всеки новопостъпил има и ментор, който движи този план за onboarding и може да отговаря на въпроси на ежедневна база. Това позволява да се подредят по важност съществените задачи в краткосрочен и дългосрочен план, да се придобие определено умение или да се научи нов процес. Така постигаме бързо и качествено интегриране.

    Освен формалния работен процес се гордеем с присъщата ни култура на колаборация и взаимопомощ. Колеги, дошли от други компании, оценяват екипния дух, който цари в организацията. Важен елемент е, че опитваме да извадим хората от зоната им на комфорт и да им дадем повече отговорности в техническа и бизнес перспектива. Така те развиват емпатия един към друг и научават повече за цялата компания. Ние вярваме, че причинно-следствената връзка помага на хората да навлязат бързо в естеството на стратегията на VMware и да се чувстват по-спокойни при взимане на решения. 

    Процесът за посрещане на всеки нов служител е еднакъв за целия свят и ние съдействаме на хората независимо от континента. Опитът ни по време на пандемията ни показа, че практиката на CoE е била успешна.

    Елена Малинова

    Senior Engineering Manager, WWCC CoE - CEMEA  

    Започнах работа в ИТ сферата преди 25 години, паралелно с обучението ми в Техническия университет. През годините заемах различни роли и функции, които ми помогнаха да натрупам многостранен опит: от текстообработка и дизайн през програмиране и ръководене на проекти до управление на екип и бизнес стратегии.  Едно от най-ценните качества в днешно време е да си гъвкав, да поддържаш ума си буден чрез обучение и постоянно развитие на уменията си. VМware ме привлече с множеството си възможности в тази посока. Като технологичен лидер в областта на виртуализацията, компанията разполага с уникални професионалисти, които ежедневно споделят своя опит с удоволствие и ентусиазъм. От 2017 година съм част от екип на VMware и Center of engineering. Ние сме глобална организация с фокус към автоматизация на база на продуктите на компанията и интеграция с други системи. Това е роля, която свързва консултантите, работещи с клиенти, с инженерните услуги, за да постигне иновация за клиентите и едновременно подобрение на нашите продукти. Отличителната ни черта е, че сме инженери, но едновременно с това и консултанти. Основната част от екипа е позиционирана в България, където се намира най-големият развоен център на компанията за региона на ЕМЕА. Ние сме екип, който работи с честност, отдаденост и страст към работата. Достатъчно е да предложиш иновативно решение на нов или съществуващ проблем и той се превръща в инициатива.

     

    Как бихте допълнили изречението: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    Ако ти си старши софтуерен инженер с широки познания по виртуализация, мрежова свързаност и сигурност и имаш желание да работиш с най-големите клиенти в световен мащаб в областта на автоматизация на облачната инфраструктура, би бил добър кандидат за нашия разрастващ се екип. 

    Ако си любопитен и искаш да предизвикаш себе си, да учиш ежедневно, да си част от екипа, който изгражда новото поколение на ИТ инфраструктурата, модерните практики за софтуерна разработка и да работиш с клиенти от цял свят - кандидатствай или директно се свържи с нас. Търсим хората, които искат да превърнат предизвикателствата в нови възможности, както и продуктово надграждане, да вземат решения и подемат инициатива.

    Вижте какви продукти разработва VMware

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на VMware Bulgaria в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:

    Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в дигитални портфейли Skrill и Neteller, Paysafe
    Eкип Online Banking Project, DataArt
    Екип SOC, Paysafe
    Екип UX/UI Team, Scalefocus
    Екип Engineering & Product Development, Nexo
    Екип Marketing Services, Experian България
    Екип Rapid Transfer, Paysafe
    Екип BIS platform QA, SEEBURGER
    Екип News UK Tech, Questers
    Екип Quality Engineering, Scalefocus
    Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
    Екип Custom Development, Milestone Systems
    Екип Sitefinity Cloud, Progress

     

      

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 41 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 17 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ