петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1219 прочитания

    Как да подготвим успешна заявка за Effie Awards?

    Вижте какво съветват комуникационни експерти, които са членове на журито в тазгодишното издание на конкурса
    17 октомври 2022, 15:54 a+ a- a

    От ляво надясно: Весела Апостолова – Главен Изпълнителен Директор на Publicis Groupe България, Юлиан Добрев – Създател и Директор Анализи в BluePoint Research and Consulting, и Грета Колева – Управляващ Директор на Graffiti BBDO and Proximity Sofia

    Наближава 21 октомври - крайният срок за подаване на заявки за Effie Awards 2022. В българското издание на най-престижния конкурс за маркетингова ефективност в света ще се състезават реклами и комуникационни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2021 – 31.08.2022 г.

    Какво биха посъветвали агенциите и рекламодателите, които все още подготвят своето участие, попитахме комуникационни експерти, които са членове на журито. Вижте препоръките на Весела Апостолова – Главен Изпълнителен Директор на Publicis Groupe България, Юлиан Добрев – Създател и Директор Анализи в BluePoint Research and Consulting, и Грета Колева – Управляващ Директор на Graffiti BBDO and Proximity Sofia:

    Весела Апостолова е част от Publicis над 18 години. Благодарение на богатия си управленски опит в медийната индустрия в България Весела има съществен принос за развитието на стратегическите процеси в медийната среда. Била е жури в наградите за ефективност Effie България през 2021 г., а тази година е част от Best of the Best Global Grand Jury в Global Effie Awards Best of the Best 2022. Снимка: Личен архив

    Весела Апостолова – Главен Изпълнителен Директор на Publicis Groupe България и член на Управителния съвет на БАКА

    Есента е времето, в което животът в агенциите се превръща в кошер – работи се по кампании за ключовите месеци ноември и декември, планират се дългосрочни стратегии за предстоящата година, договарят се условия с медии, клиенти, партньори.

    В такъв момент е предизвикателство, дори лукс да се отдели ресурс и внимание за подготовка на качествени заявки за фестивал, но Effie е фестивалът, който трябва да приковава вниманието и на агенции, и на клиенти, защото това е мястото, където комуникацията среща бизнес резултатите и е истинският атестат за „съвършено  свършена работа“, каквото е мотото тази година.

    Моят съвет към агенциите и рекламодателите е: Мислете за Effie като за „важен“ приоритет пред „спешните“ задачи, които запълват ежедневието ви и не пропускайте да покажете кампаниите, с чиито резултати се гордеете, защото добрите кампании са пример и мотивация за всички, които са част от индустрията или в началото на професионалния си път в нея, а това е важно за бъдещето ни! 

     

    Юлиан Добрев е с 25 години опит в областта на маркетинговите изследвания. Той е участвал активно в над 800 изследователски проекта в различни индустрии. Дългогодишен член на журито Effie Bulgaria. Снимка: Личен архив

    Юлиан Добрев – Създател и Директор Анализи, BluePoint Research and Consulting

    1)Тази година има много новости около Effie България с включването на нови категории. Бих посъветвал всички колебаещи се да бъдат по-смели и ако до сега не са участвали в конкурса, просто да го направят. Едва ли ще имат по-подходящ момент за дебют. 

    2) Представете си наградата на лавицата във вашия офис. Толкова добри кампании сте реализирали и е време да покажете колко работещи идеи имате. Как ли?

    Фокусирайте се върху конкретната ситуация, която ви провокира да направите самата кампания. Опишете добре целевата група, целите и наблегнете на голямата идея, която направи кампанията ви успешна. Продължете с начина, по който идеята заработи, като отделите специално внимание на различните медийни канали и активации и причината да ги използвате. За финал в цифри покажете какво сте постигнали, поставяйки фокус върху връзката между конкретната идея и реализация – постиганите цели. 

     

    Грета Колева има над 20 години опит в сферата на маркетинговите и корпоративни комуникации и в изграждането на работодателска марка. В професионалния си път заема различни ключови позиции в BBDO Group. Към момента е Управляващ Директор на Graffiti BBDO и Proximity Sofia. Жури в първото издание на Effie Global Best of The Best Awards, многократен член на журито на EFFIE България и EFFIE Europe. Гост-лектор в EFFIE Workshop, Рекламна академия на НБУ, Денят на Бернайс и др. Снимка: Личен архив

    Грета Колева – Управляващ Директор, Graffiti BBDO and Proximity Sofia

    Не оставяйте финализирането на заявката за последния ден, в който ще я подадете. Завършете я по-рано и я дайте на колега, който не е запознат с кампанията, за обратна връзка.

    Един необременен прочит ще види много по-ясно голямата картина и дали някъде липсва информация, логика в историята, която да добавите.

    А за последния ден – дайте заявката на коректор да я прочете и изчисти всички тайпуси и евентуални правописни грешки.

     

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 12 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство