четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1971 прочитания

    Как Accedia прави AI технологиите достъпни за бизнеси от всякакви размери и индустрии?

    Искаме да мотивираме повече хора да се развиват в AI и machine learning, казва Петър Иванов - Engineering Director в компанията
    07 октомври 2022, 10:09 a+ a- a


    Петър Иванов има повече от 18 години опит в IТ индустрията. Притежава солидна техническа експертиза, опит в ръководенето на комплексни технологични проекти за бизнеси от различна големина и индустрия. В последните 9 години се развива в сферите на стратегическия мениджмънт, развитието на таланти и разработването на иновативни решения. В момента заема ролята на Engineering Manager в Accedia и ръководи повече от 10 проекта за клиенти в сферите на бързооборотните стоки, финансовите и банкови услуги, промишлено производство и др. Снимка: Accedia 

    Въпреки че технологиите, базирани на изкуствен интелект напреднаха значително през последните години, все още малък брой технологични компании използват ефективно решения от този тип. С мисията да направи AI и machine learning технологиите достъпни за бизнеси от всякакви размери и индустрии и да мотивира повече хора да се развиват в сферата Accedia стартира AI Capability Center.

    Свързахме се с Петър Иванов - Engineering Director в Accedia, за да ни ракаже как функционира центърът, по какви проекти работи, какви интересни и иновативни решения са създадени до момента и къде намират приложение.

    Какво е AI Capability Center, какво провокира създаването му и каква е целта му?
    През последните години получихме запитвания от доста наши клиенти във връзка с експертизата ни в разработването на решения, базирани на data science и machine learning. Отделно имахме хора от екипа, които имаха голямото желание да приложат в реален проект академичните знания, които са натрупали в областта. Успешно реализирахме няколко решения за нашите клиенти, като търсенето на експертиза в областта продължи, което ме мотивира да проверя пазара за подобни решения в глобален мащаб и предвижданията за неговото развитие и промяната на клиентските нужди в следващите години. Това проучване доведе и до въпроси как ние като компания можем да запълним нуждите и какво е необходимо, за да подготвим екипа си за разработката на иновативни решения в този домейн. По-малко от година след съгласуване на идеята на управленческо ниво, вече имахме няколко проекта и екип от AI специалисти. Като първа стъпка разширихме експертизата на екипа ни чрез различни вътрешни проекти и обучения.  След това споделихме и с наши клиенти, а и бъдещи партньори, които срещаме по различни събития. 

    Идеята ни за AI Capability Center е да направи AI достъпен за малки и средни бизнеси във всички сектори. Тя се появи вследствие на наши наблюдения, които показаха, че само малък брой технологични гиганти използват ефективно решения от този тип. Останалите компании не са сигурни как да подходят или не осъзнават ползите от AI и не са склонни да инвестират. 

    Как функционира, кой и как може да се включи в него?
    Oще от създаването на Accedia AI Capability Center, ние целенасочено и структурирано развиваме експертизата и капацитета на екипа ни. Започнахме с малък екип и доста бързо се разраснахме. Освен че развиваме познанията си за сферата чрез вътрешни и външни обучения, ние разработваме и проекти, чиято идея е след  патентоване на методологията ни успешно да предлагаме при срещани клиентски казуси. 

    Всеки в екипа, който има желание да учи и да се развива, може да се включи в програмата. Тя е естествено продължение на нашия вътрешен център за иновации (IDC), който също в последното си издание насърчи използването на AI и Machine Learning. Чрез него намерихме още специалисти с потенциал за създаването на иновативни решения в сферата. 

    Екипна работа. Снимка: Accedia

    Има ли определена методология, която следвате?
    В програмата използваме разработена методология, която позволява създаването на AI модели адресиращи често срещани клиентски предизвикателства. Като първа стъпка екипът ни анализира настоящи бизнес нужди, предизвикателства и възможности, както и технологична среда. На база на това идентифицираме „лесни възможности“ за нашите клиенти, чрез които те могат бързо да осигурят възвръщаемост на инвестицията си.  

    Как AI технологиите помагат на работата ви? Какви вътрешни решения имплементирате?
    Целенасочено търсим клиенти, на които можем да предложим AI решения и чрез които можем да разширим своето портфолио. Отделно екипът ни развива допълнително своята експертиза в проекти, които сме започнали вътрешно. Така например имаме гласов асистент, който използва computer vision и Natural Language Processing (NLP), за да подаде информация за свободни паркоместа. Асистентът, който нарекохме AVA, разполага с интегриран модел с изкуствен интелект, който разпознава паркоместа и коли от направени снимки на определен паркинг. Тренирали сме го да разпознава реч както на английски, така и на български. Решението получи своето начало във вътрешния ни център за иновации, а сега го усъвършенстваме с идея да го имплементираме в клиентски проект. 

    Друго решение, над което сме се фокусирали, е система, която подкрепя усилията на HR екипа при филтрирането на резултати. Тя сканира CV-тата, подадени при нас, и на база подадени параметри анализира информацията и извлича смислени данни като технологии и езици, които кандидатът владее, ниво на образование, тип проекти и др. Независимо от формата на данните в документа кандидатите, доближаващи се най-много до изискванията за позиция, ще се появяват и първи. Аналогично с предното решение това също е платформа, която може да се приложи при различни индустрии и организации, които имат голям брой кандидати за позиция. Така компанията ще успява да даде по-бърза и по-ефективна обратна връзка на кандидатите, а екипът ще съумее да запълни позицията по-бързо. 

    Може ли да разкажете за създадени до момента интересни иновативни решения и къде намират приложение?
    Едно подобно решение е платформа за анализ на сантименти. Тя използва NLP и е базирана на Python. Целта ѝ е да анализира десетки милиони анкети с обратна връзка от банкови потребители. Използвахме различни подходи за topic modeling и key phrase extraction с цел автоматична обработка на текста. По този начин успяхме да идентифицираме и основните проблеми, с които техните крайни клиенти се сблъскват при използване на услугите им. Само в рамките на няколко месеца клиентът успя значително да подобри своите услуги и да повиши оценката, която потребителите даваха (Net Promoter Score). Със същия успех методологията, заложена тук, може да се използва и при клиенти от други индустрии, като например телекомуникационните. Разбира се, крайното решение ще бъде съобразено и с нуждите на пазара, на клиента и технологичната инфраструктура, с която разполага. 

    Друг ключов проект се осъществи за наш дългосрочен клиент, водеща мултимедийна компания, оперираща в цяла Африка. Целта на клиента беше да създаде организация, чието развитие се направлява от решения, базирани на внимателно подбрани и анализирани данни. По линия на проекта създадохме predictive data модели, които могат да извеждат ключови данни, лесни за анализиране и имплементиране от страна на клиента. Един от моделите цели да предвижда вероятността потребител да отговори на промоционални инициативи. В случаите, в които информацията показва, че крайни клиенти са склонни да подновят пакета от използвани услуги, те биват автоматично изключени от маркетинговите кампании. По този начин съумяхме да намалим разходите на бизнеса и пренасочихме бюджет към групи, които биха подновили пакет при напомняне вследствие на реклама. Така подобрихме и взаимоотношенията между клиентите и бизнеса и допринесохме за по-персонализиран подход на комуникация. Проектът все още е активен и целта ни е да имплементираме както този модел, така и още 10 във всички клонове на организацията.

    Тази година Accedia става на 10 години. Как си представяте Accedia AI Capability Center да се промени в следващите 10 и какво можем да очакваме?
    Идеята ни е да направим AI и machine learning експертизата ни достъпна не само за бизнеса, но и за всички специалисти, които имат желание да се развиват. В Accedia насърчаваме обмяната на знания и умения както вътре в компанията, така и навън. Така че това, което виждам за инициативата в следващите 10 години, е да се разшири и да достигне такова ниво, че да участваме в професионални събития, да правим външни обучения и да мотивираме повече хора да развиват експертиза в AI и machine learning. 

    Вижте по какви проекти работи Accedia в България

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ACCEDIA JSC в JOBS.bg тук

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 45 минути
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 5 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 6 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 7 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 23 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 23 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.