събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3116 прочитания

    Захарина Вецева, TELUS International: Опазването на околната среда става все по-голям фокус за компаниите

    Тази година се посветихме на каузата за опазване на пчелите и биоразнообразието, казва Директорът „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в TELUS International Bulgaria
    29 септември 2022, 09:41 a+ a- a

    Захарина Вецева, Директор „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в TELUS International Bulgaria. Снимка: TELUS International

    На 24 септември в София се състоя юбилейното десето издание на социално отговорната инициатива на TELUS International Bulgaria - TELUS Дни на подкрепа. Тази година тя е посветена на опазване на пчелите и околната среда.

    Какво провокира компанията да избере тази тема и по какъв начин подпомагат каузата, разказва Захарина Вецева, Директор „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в TELUS International Bulgaria.

    Десетото юбилейно издание на „TELUS Дни на подкрепа“ е посветено на една от най-благородните професии – пчеларството. Защо избрахте точно тази тема?
    Опазването на околната среда е едно от трите направления заедно с образование и здравеопазване, върху които са фокусирани нашите социално отговорни инициативи.

    Първият проект по това направление беше през 2018 г. в партньорство с „Гората.бг“. Заедно с 800 доброволци, служители на компанията, и техните семейства и приятели засадихме над 12 000 млади дръвчета на 16 дка земя в село Долна Диканя. Тази година се посветихме на каузата за опазване на  пчелите и  биоразнообразието, които са от изключително значение за природата и за нашия живот. В рамките на TELUS Дни на подкрепа в партньорство с фондация „Истински мед“ създадохме 60 кошера, които ще станат дом на 4 милиона пчели.

    Снимка: TELUS International

    Какво ново за пчелите и пчеларството научихте с Вашия екип?
    Заедно с близо 500 доброволци, които участваха в събитието, научихме много интересни факти за пчелите и техния живот, както и любопитни тънкости от занаята. Запознахме се от първо лице и с проблемите и предизвикателствата, пред които са изправени пчеларите у нас. Един от основните проблеми е така нареченият синдром  на празния кошер. Той се изразява в измиране и изчезване на пчелите и се дължи на различни фактори, като климатичните промени, болести и паразити, използването на инсектициди, които тровят пчелите. За голяма част от пчеларите това е причина да се откажат от професията, защото възстановяването на загубите за тях е финансово непосилно.

    Друг съществен проблем е, че медът е една от най-фалшифицираните храни в света. Проучвания показват, че той се нарежда на трето място по фалшифициране сред всички продукти в цял свят. Това понижава цената и производителите на истински мед, чиято себестойност е по-висока, отчитат по-ниски приходи.

    Какви бяха дейностите на предстоящото събитие и каква е общата инвестиция, която компанията дари за каузата?
    В партньорство с фондация „Истински ме“ и доброволци от нашата компания, техни приятели и семейства се превърнахме в пчелари за един ден. След две години хибриден формат на събитието сме радостни, че тази година имахме възможност да се съберем на едно място и да допринесем за каузата. Както пчелите действат в екип, работят заедно, споделят един кошер и обща мисия и ценности, така и ние се обединихме за каузата. Част от пчеларите, които подкрепяме, бяха ментори по време на „TELUS Дни на подкрепа“. Заедно с тях изработихме 60 кошера, 1200 кошерни рамки и информационни материали. Всички желаещи имаха и възможността да се включат в процеса на разпечатване и центрофугиране на пити с мед. Освен изработените материали и оборудване, които предоставяме на пчелари, които имат нужда, даряваме и 10 електрически центрофуги, които значително ще улеснят работата им. Общата инвестиция за каузата възлиза на над 100 хиляди лева.

    Снимка: TELUS International

    Тази година се провежда десетото юбилейно издание на инициативата „TELUS Дни на подкрепа“. Споделете ни какъв е приносът на кампанията.
    Да, това е така и ние сме много горди с този факт. С радост мога да споделя, че за всички тези години в инициативата са се включили над 7 000 доброволци, посветили над 40 000 часа доброволен труд с инвестиция от над 1 милион лева. Каузите, които досега сме подкрепили, са били свързани с подкрепа за деца в нужда, за опазване на дивата природа у нас и за качествено образование. Обновявали сме училища и детски центрове, засадихме гора, реновирали сме емблематични места у нас. Радваме се, че хората припознават нашата компания и приноса ѝ към обществото. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на TELUS INTERNATIONAL EUROPE / CALLPOINT NEW EUROPE в Jobs.bg

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 16 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство