вторник, 29 ноември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1635 прочитания

    Телетек инвестира 25 млн. лв. в разширяване на базата си

    За инвестицията, пазарите, отражението на пандемията и бъдещите планове на компанията разказва Мариела Маджарова, Изпълнителен Директор на Телетек Електроникс
    01 септември 2022, 16:19 a+ a- a

    Мариела Маджарова е Изпълнителен директор на „Телетек Електроникс“ АД – производител на пълна гама сигнално-охранителна и пожароизвестителна техника. Завършила e инженерна химия в Химикотехнологичния институт в София. Започва работа в „Телетек“ през 1992 г. и заема различни длъжности във фирмата, преди да бъде издигната като Изпълнителен директор на „Телетек Електроникс“ АД през 2010 г. Специализирала е маркетинг в университета в Лутън, Великобритания, както и маркетинг и продажби, счетоводство за мениджъри в НБУ. Под нейно ръководство фирмата разработва редица нови продукти, навлиза в над 75 пазара и бележи сериозен ръст.

    Фирма Телетек Електроникс е едно от водещите и известни имена за производство на охранителна и пожароизвестителна техника, познато в цял свят. Компанията стартира преди 30 години като изцяло българска собственост за разработка и производство на секюрити системи. Със собствен развоен отдел и производствена база успява да стъпи на над 85 пазара в света в конкуренция с гиганти от Канада, Америка и Англия. Намира своето място най-вече в нишата за пожароизвестителна техника, където и до днес е предпочитан бранд на световните пазари.

    Успехите и развитието водят и до необходимост от разрастване. Тази година фирмата разширява своята база, тъй като независимо от кризата на пазара продажбите ѝ растат и капацитетът в столичния квартал „Хладилника“ не е достатъчен за Телетек. Строителството на новата административна и производствена сграда се планира да приключи и да заработи в края на 2022 г.

    Economy.bg се свърза с г-жа Мариела Маджарова, Изпълнителен Директор на компанията, за да ни разкаже повече за инвестицията, клиентите и как се справя Телетек в усложнената икономическа обстановка.

    Телетек инвестира в разрастване тази година. Какво наложи нуждата от разрастване? 
    Над 95% от продукцията ни се изнася и имаме присъствие в над 80 държави. Компанията работи само B2B и клиенти са ни едни от най-големите дистрибутори и търговци на едро на сигнално-охранителни и пожароизвестителни продукти в съответната страна. Горди сме, че с голяма част от нашите клиенти работим повече от 20 години и благодарение на отличното партньорство, качествени продукти, техническа поддръжка и взаимна подкрепа над милион сгради в света са оборудвани с наша техника. Всеки проект, изпълнен с наша техника, е гордост за нас. Малка част от най-значимите ни проекти, с които се гордеем, са сградата на Общинския съвет – Мафра, Португалия; парламентът на Молдова; парламентът на Йордания; централата и клоновете на Пиреус Банк – Гърция; парламентът на Йордания; квартал „Макри“ в Талин – състоящ се от модерни бизнес сгради и сгради – културно наследство.
    Разбира се, в България също има редица обекти, оборудвани с наша техника – както големи бизнес сгради, така и жилищни комплекси, правителствени сгради, индустриални проекти, хотели и болници. Наши системи са инсталирани в Sofia Tech Park, базата на Lufthansa Technic – София, Министерство на отбраната, база НАТО – София; Музей на София; Софийски градски съд; новата база на Български футболен съюз в Бояна; Галерия „Квадрат 500“ – София, сграда Walltopia – Лозен, офис сграда „Адванс“ – София; Министерство на финансите – София; Логистичен център Office 1 Superstore – Равно поле; болница „Софиямед“ – София; завод „Язаки“ – Димитровград; болница Vita – София и много други.
    През последните години компанията бележи сериозен ръст в продажбите, което се дължи както на развитието ни на настоящи пазари, така и на навлизането на нови. Това ни изправя пред сериозното предизвикателство по осигуряване на производствен капацитет за изпълнение на поръчките на клиентите. 

    В какво се изразява разширяването на базата?
    Наред с увеличаване на капацитета реализацията на проекта ще увеличи и конкурентните ни предимства в няколко насоки:
    • Развойна дейност – повишаване капацитета на R&D отдела на компанията, съвременно лабораторно оборудване и тестови установки. 
    • Качество и ефективност – повишаване качеството и капацитета вследствие инсталирането на нови машини, производствено оборудване и автоматизация на процесите.
    • Човешки ресурс – подобряване на условията на работа на нашите служители, осигуряване на зони за почивка, спорт, градина, бистро за хранене и др.

    Ще търсите ли нови специалисти, ако да – какви и колко?
    Новата производствена база ще открие 17 нови работни места още със стартирането си, но плановете ни за развитие включват както разширяване на продуктовата ни гама, така и навлизане на нови пазари, което ще доведе и до разширяване на екипа и нуждата от нови кадри с техническо образование както в развойната дейност, така и в производството. Намирането на квалифицирани кадри, особено с техническо образование, е сериозно предизвикателство и все по-близо до невъзможното. Нуждата от инженери и специалисти с техническа насоченост се увеличава с всеки изминал ден и е все по-трудно да се намират такива. 

    В какъв размер е инвестицията?
    Инвестицията е 25 млн. лв., като основната част е от заем и еврофинансиране.

    Какви резултати очаквате от разширеното производство?
    Новата производствена база ще реши този проблем и ще увеличи обема на продукцията ни с над 20% още през първата година.

    Как се отрази пандемията на бизнеса?
    Проблемите по световната верига на доставки вече засягат всеки бизнес, не само нас и за съжаление, се задълбочават – цените за транспорт се увеличиха в пъти, цените на материалите, суровини и компоненти се вдигат постоянно, сроковете за доставка са неясни или невъзможно дълги, а темпът на разпространение на Делта варианта на ковид-19 не намалява. Това води след себе си редица проблеми за фирмите производители като най-сериозните са забавяне на поръчките, намаляване на производството поради липса на суровини, трудност при планиране.
    Чиповете и платките са основни компоненти за нашите продукти, а в съвременния свят – и на всички електронни устройства. Глобалният недостиг на чипове продължава да предизвиква хаос почти във всяка една индустрия и очакванията са да се задълбочи. Заради невъзможно дълги срокове на доставка от над година на някои компоненти се наложи да спрем производството на някои продукти, но пък това, от друга страна, роди идеи за нови продукти и разработки, по които вече работим. Засега успяваме да балансираме, благодарение на екипна работа на всички звена във фирмата, дългогодишни партньорски отношения с доставчици и разбирането на клиентите ни и се надяваме, че скоро всичко ще се нормализира. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Телетек електроникс АД в Jobs.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Министърът на енергетиката представи в Турция възможностите за инвестиции у нас
    Имаме условия за изграждане на соларни паркове, посочи Христов
    преди 2 часа
    Ирландия глоби Meta с €265 млн.
    Глобите, наложени на компанията майка на Facebook в Европа през последната година надхвърлят €900 млн.
    преди 3 часа
    288 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 286 872
    преди 18 часа
    БНБ определи 8 банки за системно значими институции
    Определен е и размерът на буфера, който те трябва да поддържат
    преди 20 часа
    Flix разширява екипа в софийския Експертен център
    Българският офис е планиран като най-големия хъб след тези в Мюнхен и Берлин
    преди 20 часа
    Компанията Mail Boxes откри първия си франчайз в България
    Веригата за куриерски, маркетингови и принт услуги вече има два собствени центъра у нас