петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2938 прочитания

    Революция на две колела

    В момента сме около 70 души в офисите ни в САЩ, Германия, София и Варна, планираме да разширим екипа - Галин Бонев, основател на производителя на смарт е-колела Econic One, пред Economy.bg
    05 август 2022, 10:14 a+ a- a

    Сн: Econic One

    Преди дни производителят на smart електрически велосипеди в България Econic One привлече нова инвестиция от 6 млн. евро. Част от тях - 2,5 млн. евро, дойде от Фонда за капиталови инвестиции (ФКИ) от Групата на ББР. Останалите средства са от фонда Integral и бизнес ангели.
    България е сред петте най-големи производители на велосипеди в Европа. Econic One, създадена през 2015 във Варна, е водещ играч в дизайна, производството и пазарното развитие на висококачествени електрически байкове със smart технология, която създава и поддържа. Новите средства компанията ще инвестира в подобрения на базата и разрастването на IT и продуктовите отдели. В екипа на фирмата вече работят 70 души от България, Германия и САЩ.

    Как се развива пазарът на велосипеди и по конкретно на е-колела у нас, какъв е потенциалът и предизвикателствата, каква е рецептата за успех на Econic One и как човек решава да напусне работата си и да превърне хобито си в бизнес – тези и други въпроси коментирахме с Галин Бонев.

    Галин, привлякохте нова инвестиция от 6 млн. евро преди дни. Как се стигна до нея? С какво привличате интереса на инвеститорите?
    Пазарът на електрически велосипеди се разраства в световен мащаб и сме свидетели на истинска революция в транспорта, така че инвеститорският интерес към индустрията е много голям. В този контекст Econic One е идеално позиционирана: не само проектираме и произвеждаме страхотни електрически велосипеди, които се движат невероятно добре, ние също сме сред малкото компании, които разработват патентовани smart решения за нашите колела. Тази комбинация показва, че сме технологично напредничави и гъвкави спрямо изискванията на пазара.

    За какво ще използвате средствата?
    Ще инвестираме в няколко области на бизнеса, включително проектиране, разработване, производство, маркетинг и продажби. Целта е да поддържаме амбициозните си планове за растеж и да помогнем на възможно най-много хора да се насладят на нашите велосипеди.

    Колко служители има компанията и планирате ли разрастване на екипа у нас?
    В момента сме около 70 души в глобален мащаб и планираме да разширим екипа в съответствие с бизнес растежа ни. Имаме офиси в САЩ, Германия и България (София и Варна), като голяма част от екипа ни работи дистанционно.

    От какъв тип специалисти имате нужда? По какви проекти работят основно те?
    Профилите са много разнообразни и зависят от сферата на експертиза. Това, което държи екипа ни заедно обаче, независимо от тяхната област на компетентност, е страстта към колоезденето.

    По колко велосипеда произвеждате на година? И какви са дългосрочните Ви цели?
    Колкото можем! Пазарът на електрически велосипеди се разраства бързо, както се променя и начинът, по който живеем и се движим, така че велосипедите на Econic Оne са доста търсени.

    Каква е цената на едно Ваше колело?
    В зависимост от модела цената варира от малко под 2 хиляди до малко над 3 хиляди евро. Стремим се да предлагаме първокласен продукт, затова приоритизираме отличния дизайн, качествените компоненти, както и непрекъснатото усъвършенстване на smart технологията ни.

    За износ ли работите основно? Към кои страни?
    Нашият продукт така или иначе се продава в световен мащаб чрез сайта ни, еconicone.com, и чрез търговските ни партньори в различни държави, включително. За нас е важно да развиваме добра партньорска мрежа от дилъри и веломагазини, тъй като това гарантира, че клиентите ни винаги имат сервиз наблизо, ако е необходимо.

    Какви са предимствата на Вашите електроколела спрямо тези на другите производители на пазара?
    Имаме няколко предимства. Първо, правим велосипеди, които са невероятно надеждни и гъвкави. Ние сме сред първите, чиито електрически колела бяха тествани от компании за доставка на храна, така че знаем как да направим колело, което може да понесе сериозно натоварване. На второ място, съзнателно работим по проекти и компоненти, които са познати на магазините за велосипеди. Това означава, че когато е необходим ремонт, веломеханикът до вас може да ви помогне и да се върнете на пътя за нула време. Не на последно място, разработваме собствени smart функции. Те позволяват на потребителите, наред с други неща, да локализират и проследяват велосипеда си (например в случай на кражба), да го заключват дистанционно и да го споделят с приятели и семейство.

    Имате амбицията да превърнете компанията в "Тесла" на електрическите колела. Какво би подкрепило реализирането на тази Ваша цел?
    Ние се възхищаваме на „Тесла“ и това, което са направили за електрификацията на моторните превозни средства, но ние сме в напълно различно (и по-добро) пространство. Електрическите велосипеди са по-добро решение на глобалните ни проблеми с мобилността: те са по-леки от автомобилите, по-енергийно ефективни, заемат по-малко място, по-устойчиви са и по-лесни за интегриране в екосистемата на градския транспорт. Tака че ако едно пътуване с велосипед означава едно пътуване с кола по-малко, то ние се движим в правилната посока като общество.

    Как се роди идеята за smart електрическите велосипеди?
    Всичко започна във Варна, когато търсех нов, по-удобен и приятен начин да се придвижвам из града. След като сам сглобих първия си електрически велосипед, животът и кариерата ми тръгнаха в друга посока. За 5 години събрах малък екип, с който експериментирахме и усъвършенствахме технологията, докато не стигнахме до днешните екологични умни велосипеди.

    Как решихте да напуснете работата си и да превърнете хобито си в бизнес?
    През 2014 усетих, че е настъпило времето за по-красиви електрически велосипеди, с вградени в рамката кабели и батерии, и то на разумна цена. Технологията на литиевойонните батерии беше в апогея си, така че енергийната плътност беше достатъчна, за да се направи велосипед със 100 км пробег, без да се компрометират теглото и външният вид.

    Какъв съвет бихте дали на хора като Вас – които се чудят дали да поемат по пътя на стартиране на собствен бизнес? Кой е „кодът“ на успешния бизнес?
    Бих посъветвал младите предприемачи да разговарят с хора и инвеститори от стартъп общността. В България имаме късмет с толкова добри примери и отворени успешни основатели и инвеститори, които могат да ни научат на всичко необходимо.

    България е сред най-големите износители на електрически велосипеди в Европа. Какъв е шансът страната ни да стане лидер в това производство?
    Лидерите в крайна сметка ще бъдат тези, които предлагат най-добрите продукти за нуждите на потребителите. В България се върши невероятна работа в този смисъл и докато държим този курс, имаме голям шанс за важен принос.

    На какво се дължи според Вас популярността през последните години на велосипеда у нас и в Европа?
    Причината е проста - електрическите велосипеди са фантастични! Те са страхотен начин за придвижване, независимо дали пътувате, или се наслаждавате на няколко часа навън. Карането на електроколело е по-достъпно, с него катериш хълмове с лекота, намаляваш умората, караш по-дълго време и се забавляваш много повече. Електрическите колела са в пъти по-икономични от всяка друга форма на транспорт. Практично и лесно е.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 минути
    Бош Автомобилно оборудване открива център за обучения с ПГТЕ „Хенри Форд"
    Центърът има за цел да подготви специалисти в областта на поддръжката и ремонта на леки и тежкотоварни автомобили
    преди 1 час
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 2 часа
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 3 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 3 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla