четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2757 прочитания

    Алтерко: Фокусираме се върху развитието на компанията и екипа, но запазваме духа на гъвкавия стартъп

    Изпълнителните директори Волфганг Кирш и Димитър Димитров разказват за развитието и плановете на компанията
    09 юни 2022, 08:58 a+ a- a

    Снимки: Алтерко

    Наскоро „Алтерко“ назначи Волфганг Кирш за главен изпълнителен директор на компанията, като тази длъжност той съвместява с досегашния главен изпълнтиелен директор – Димитър Димитров. Двамата разказват пред Economy.bg какво наложи тази промяна и какви са плановете на компанията за бъдещето. 

    Пандемията бе време на растеж за „Алтерко“. Как се развива компанията през последната половин година?
    ВК:
    Първата половина на 2022 г. върви в съответствие с планираните резултати за годината. През този период компанията също така започна големи вътрешни и външни инвестиции в хора и системи, за да изгради солидна основа за очаквания бъдещ растеж. Тази година ще бъде година на трансформация за компанията, само така ще бъдем готови да постигнем амбициозните бизнес ключови резултати за следващите години. Нуждаем се от повече структури и процеси, но в същото време трябва да запазим духа на гъвкавия стартъп.

    ДД: Така е, пандемията имаше положително влияние върху развитието на бизнеса ни. За нас това беше период, изпълнен с много нови продукти и значително увеличаване на портфолиото на бранда. Тази година се фокусираме и върху развитието на компанията и разрастването на екипа. Започнахме редица процеси, които имат за основна цел да ни дадат още по-стабилна основа за растеж в бъдеще. Едновременно с това се опитваме да продължим да бъдем верни на себе си и клиентите си, като не изоставаме в разработката и лансирането на нови продукти и продуктови линии. 

    Двамата съвместявате позицията „изпълнителен директор“. Какво наложи промяната на модела на управление в компанията?
    ДД:
    Бързите темпове на развитие на компанията неминуемо носят със себе си повишени отговорности към клиентите, към процесите, към екипа. За да функционира и да се развива успешно една технологична компания, фокусът трябва да бъде едновременно върху иновациите и върху оперативните процеси – продажби, маркетинг, производство, логистика и т.н. Именно нуждата от баланс доведе до решението за споделяне на функцията на изпълнителен директор.

    ВК: Компанията се разрастваше експоненциално през годините, но развитието на организацията не следваше напълно този темп. Освен това Димитър развива този бизнес през годините, като доставя висококачествени продукти на своите лоялни клиенти. Сега повече от всякога се нуждаем от пълното му внимание, за да продължим да разширяваме портфолиото, като разработваме нови възможности в областта на енергийната ефективност и насочваме вниманието на професионалните инсталатори към сегмента на новите продукти. Следователно аз поемам оперативното управление на останалата част от организацията. С моя мениджърски опит съм уверен, че ще създам международна организация, готова да отговори на всички бъдещи предизвикателства.

    Как са разпределени отговорностите между Вас двамата?
    ДД:
    През последната година оперативната работа започна да заема все по-голяма част от времето ми. А това води до нарушаване на баланса и изоставане с разработката и лансирането на нови продукти. За да избегнем това, Волфганг е ангажиран с оперативните процеси в организацията, а моят фокус е създаването на нови устройства и развитието на продуктовите линии. 

    ВК: Най-общо казано, разработването на нови пазари и цялостното финансово управление са някои от основните ми отговорности в новата структура. Продажбите, маркетингът, финансите, човешките ресурси, производството, логистиката, правните въпроси, общата администрация са съществени части от организацията, които допълват нашите пазарни операции на множество места по света, за да сме сигурни, че постигаме ключовите показатели за ефективност.

    Димитър Димитров е IT предприемач с повече от 25 години професионален опит в областта на технологиите и телекомуникациите. Иноватор е в сферата на Интернет на нещата и приложението им в системите за умен дом в България. Създава първата си компания за софтуерно разработване за 8- и 16-битови компютри малко преди да завърши гимназия. През 2001 основава TERACOMM, която впоследствие се превръща във водеща компания в разработването на мобилни решения, платформи и приложения. Стартира бизнес партньорствата си с мобилни оператори през 2002, създавайки компанията DVR. Започва издаването на технологичните вестници и списания PC Review, Computers and Peripherals и GSM Review. През 2014 година основава „Алтерко“, която се превръща във водеща европейска IoT компания с основен фокус върху иновативните решения, улесняващи живота на съвременния човек.

    Как оценявате листването на компанията на фондовите борси в София и Франкфурт – оправдаха ли се очакванията Ви?
    ВК:
    С листването във Франкфурт искахме да бъдем по-видими за по-широк кръг международни инвеститори. Още от самото начало знаехме, че това няма да стане за един ден. Работим върху необходимото ниво на доверие и прозрачност. Заедно с това провеждаме разговори за тримесечните приходи, за да обясним какво се е случило през последното и какво очакваме от следващото тримесечие. С течение на времето това ще създаде по-висока стойност на компанията. Като цяло е много лесно: давайте обещания и ги изпълнявайте.

    Компаниите оказват голям натиск за връщане на служителите в офиса. Как подхождате към този казус?
    ВК:
    Ние сме международна компания с офиси на 3 различни континента. Виртуалната работа между екипите е от съществено значение за нашия успех. Затова поддържаме гъвкава работна среда от гледна точка на местоположението, но също така е важно хората да се срещат и да разговарят помежду си, особено когато организацията бързо се разширява, виртуалното въвеждане в работата невинаги е толкова продуктивно. Трябва да има някакъв баланс между виртуалната и личната работна среда, според мен това би осигурило оптимално представяне на екипа.

    Какви нови продукти/ продуктови линии планирате?
    ДД:
    Shelly вече е лидер сред DIY смартхоум потребителите. Затова сега е време да обърнем поглед към професионалния пазар на устройства за автоматизация на дома и офиса, като за целта работим върху разработката на професионална серия Shelly продукти с UL и VDE сертификация, която ще я превърне в предпочитано решение от професионалните инсталатори и интегратори в Европа и САЩ. Shelly Pro и Shelly Pro Mini  сериите безспорно е фокус за нас през тази година, защото отваря вратите към огромен пазар, който предоставя готови и достъпни смартхоум и офис решения на потребителите.
    Наред с това продължаваме развитието на Shelly Plus серията, която представихме миналата година и  която е насочена към DIY пазара. Обратната връзка от потребителите ни е изключително позитивна и знаем, че сме на правилен път. Част от плановете ни включват и засилване на присъствието ни в ритейл веригите из цяла Европа. За целта работим върху разширяване на серията ни от готови Plug&Play устройства – умни плъгове, сензори и крушки. 

    Кое е любимото Ви Shelly устройство?
    ДД:
    Не мисля, че мога да назова само едно. И все пак Shelly 1 бе първото устройство във вече значително голямото продуктово портфолио на Shelly. Може би затова винаги ще бъде специално за мен – от него започна всичко. 

    ВК: Освен TRV-тата, които инсталирах веднага след пускането им на пазара, любимите ми устройства са електромерите. Започнах да ги инсталирам навсякъде в къщата си, за да контролирам и намалявам потреблението на енергия.

    Волфганг Кирш има над 25 години опит в търговията на дребно с потребителска електроника в Европа. Преди да застане начело на Allterco Europe, той заема висока мениджърска позиция в MediaMarktSaturn Retail Group до 2018 г., като последно е бил главен оперативен директор. След като ръководи успешно експанзията на компанията в множество държави, той отговаря за развитието на собствени марки, цифровизацията на бизнеса на дребно и свързването на онлайн и офлайн каналите в 16 държави, наред с други дейности. Волфганг Кирш допринася с опита си за развитието на няколко стартъп компании като доставчика на услуги на дребно Vaund и производителя на устойчиво кафе Vitaboni. Като главен изпълнителен директор на Allterco се фокусира върху развитието и разширяването на европейския бизнес на Allterco чрез продажби и маркетинг в съответните държави.

    Какви са плановете за развитие на бизнеса в краткосрочен и средносрочен план?
    ВК:
    На този етап е от съществено значение да продължим да развиваме DACH (Германия, Австрия и Швейцария) региона и да навлезем на някои по-слабо развити пазари в Европа като Великобритания и Франция, поради което създадохме офис в Германия. През последните тримесечия успяхме да постигнем много положително развитие в Южна Европа, което ни прави по-малко зависими от DACH региона. Освен това подобренията в областта на онлайн търговията на дребно, които са в процес на подготовка, допълнително ще повишат резултатите през следващите години. 

    ДД: Професионалният пазар на устройства за автоматизация на домове и офиси не е толкова силно наситен и конкурентен, колкото потребителския. Виждаме огромни възможности за развитие там, затова и усилията ни са насочени именно в тази посока. Всички сертификации, необходими за работата на професионалните инсталатори, вече са в процес на подготовка за различни държави по света. Това допълнително ще допринесе за отварянето на бизнеса на някои нови пазари.

    Какви са очакванията Ви за развитието на сектора на домашната автоматизация?
    ДД:
    Това, което наблюдавам от известно време насам, е повишаване на интереса към устройствата за измерване и оптимизация на консумираната електроенергия. Това не е учудващо предвид постоянно покачващите се цени на тока и отоплението. През последните месеци енергийната ефективност е водеща тема и смятам, че това ще се запази като тенденция в смартхоум и офис сектора, тъй като устройствата за автоматизация на процесите са ключови за оптимизиране на консумираната електро- и отоплителна енергия, а оттам и за оптимизиране на разходите. Към това се стремим в разработката на устройствата Shelly още от самото начало. 

    Какви продукти разработва „Алтерко“ вижте тук

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на АЛТЕРКО РОБОТИКС ЕООД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 8 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 13 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 14 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 14 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам