петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2046 прочитания

    Росен Метев, Skrill & NETELLER: Очаквам по-широко използване на криптовалутите за онлайн пазаруване

    Доверието в онлайн плащанията нараства и все повече клиенти използват нови и алтернативни методи, казва вицепрезидентът продажби на компанията за Европа, Близкия Изток и Африка
    08 юни 2021, 12:41 a+ a- a

    Росен Метев, вицепрезидент продажби Skrill & NETELLER за Европа, Близкия Изток и Африка

    Росен Метев е вицепрезидент продажби Skrill & NETELLER за Европа, Близкия Изток и Африка. Част е от екипа на Paysafe вече над 10 години. Присъединява се към компанията през 2009 г. и оттогава преминава през различни роли, посветени на търговско обслужване, управление на проекти и продажбите. Росен прекарва една година в Klarna, където ръководи операциите на SOFORT за Великобритания. В София идва от офиса на Paysafe в Лондон. Любител е на риболова, обича гребането и каяка. 

    С Росен разговаряме за промените и тенденциите при дигиталните разплащания - област, която търпи все по-голямо развитие през последните години.

    Как пандемията промени отношението на българите към дигиталните разплащания? Кои са най-предпочитаните платежни инструменти и начини на разплащане в момента?
    Наблюденията ни сочат, че основната промяна в поведението на потребителите в България, а и по света, по време на пандемията е свързана с дигиталните методи на разплащане. Covid-19 ни тласна в посока да пазаруваме повече онлайн, да плащаме безконтактно и др. Интересно е, че 36% от българите предпочитат онлайн плащанията, защото така разходите им са по-лесно проследими. Само за последния месец, близо 75% от българите са предпочели да платят с дебитна или кредитна карта онлайн.

    Дигиталните портфейли също са на почит, като прави впечатление, че българите са активни техни ползватели. Според проучването от март-април тази година „Изгубени в трансакциите“ 46% сочат, че са плащали с дигитален портфейл през последния месец. 

    Какъв е профилът на хората, които ползват онлайн плащания? Промени ли се през последната година?
    Онлайн плащанията са предпочитани за хора между 30-60-годишна възраст със средно и висше образование, които живеят и работят в големите градове. В сравнение с 2020 г. прави впечатление, че се е вдигнала възрастовата граница на потребителите (55-64), които предпочитат да плащат с дебитна карта (от 62% на 73%) и най-вече – с дигитален портфейл (от 33% на 40%). 

    Какви са нагласите сред онлайн търговците в България? Станаха ли по-отворени към осигуряване на по-голям избор от начини на плащане за своите клиенти?
    Бизнесът осъзнава, че интегрирането на нови методи за разплащане при онлайн пазаруването е от решаващо значение, като COVID-19 ускори този процес. Според проучване, проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe, близо ½ (42%) от българския онлайн бизнес е започнал да приема плащания с карта при доставка от началото на COVID-19. 46% от местните малки и средни бизнеси са интегрирали повече от 1 нов начин на разплащане онлайн. Забелязва се и осезаемо въздействие върху процента продажби, завършени с помощта на дигитални портфейли.

    Сигурността винаги е била фактор при избор на начин на плащане. Чувстваме ли се по-сигурни, когато плащаме онлайн?
    Доверието в онлайн плащанията нараства и все повече клиенти използват нови и алтернативни методи. Въпреки това клиентите все още са много загрижени за сигурността и предотвратяването на измами с техните данни. Сред българите 47% все още не се чувстват комфортно да споделят финансовите си данни онлайн. Това обуславя и факта защо 59% предпочитат да пазаруват при едни и също търговци, за да са по-спокойни, че няма да станат жертва на измами. Това кара бизнесите да добавят повече методи за плащане и да осигуряват безкомпромисни стандарти за сигурност. За да отговорят на изискванията на потребителите, те се стремят към интегриране на практически решения, предоставящи им достъп до голям набор от сигурни опции за разплащане. Това позволява бързо добавяне на нови методи на плащане с малко оперативни усилия и без нужда от допълнителни ресурси.

    Какви са тенденциите на пазара на дигитални разплащания? Какви иновации и нови решения можем да очакваме в бъдеще?
    Тенденциите са за още по-голям фокус върху сигурността както на финансовите средства, така и на личните данни. Тази тенденция се продиктува от огромното повишение на онлайн измамите и киберпрестъпленията в периода на пандемията. Друга тенденция е подобрението на потребителското изживяване – по-бързо, с по-малко стъпки и изключително интуитивно. Това винаги е било актуална тема, но сега е по-важна от всякога предвид голямата конкуренция и факта, че много нови потребители започнаха да използват онлайн методи на плащане заради пандемията.

    Аз очаквам доста по-широко използване на крипто валутите за онлайн пазаруване. Към момента те се ползват с инвестиционна цел, плащане на сайтове за залагания и купуване на луксозни стоки. Според мен приложението им ще се разшири – пазаруване на хранителни стоки, дрехи и ползването им във всички други сфери на онлайн търговията.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 50 минути
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 17 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 17 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 18 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 1 ден
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава