четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4985 прочитания

    Как DataArt България въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Пред Economy.bg разказва Тетяна Карачевцева, HR мениджър в DataArt България
    26 май 2021, 09:11 a+ a- a

    Тетяна Карачевцева, HR мениджър в DataArt България

    Пандемията и масовото налагане на дистанционната работа като противоепидемична мярка срещу разпространението на коронавируса доведоха до сериозно преструктуриране на процесите на подобор и наемане. Как компаниите в България въвеждат в работата новите хора, които работят дистанционно, питаме HR професионалисти и мениджъри от различни сектори в България. Какво се промени в процеса в DataArt България, научете от Тетяна Карачевцева, HR мениджър в компанията.

    Процедурата за remote onboarding на новите служители в DataArt се различава от тази, която прилагаме стандартно. Причината е, че при колегите, които работят дистанционно, се изисква повече време за въвеждането им в принципите на работата на компанията и запознаването им с фирмената култура. Така залагаме на един по-дълъг onboarding процес, който да компенсира последващия отдалечен режим на работа, при който взаимодействието с офисните процеси и останалите колеги не е чак толкова интензивно.

    За да се случи това, новите ни служители имат допълнителна подкрепа от страна на т. нар. onboarding координатор, който им съдейства от третия ден на техния въвеждащ период до края на въвеждащия период.

    Remote onboarding координаторът провежда поредица от срещи с новите колеги, които имат за цел:

    1. Да се осигури успешна интеграция между компанията и проекта.

    2. Да се предостави необходимата информационна подкрепа, която е особено важна за всеки нов служител.

    3. Да се сведат до минимум рисковете от неясноти и грешки, а при възникването на проблеми - да се разрешат своевременно.

    Има 3 задължителни срещи с onboarding координатора при стартиране на работа в DataArt, за да се гарантира, че процесът на въвеждане работи ефективно. Първата от тях се провежда на третия ден от работата във фирмата, втората е в края на втората седмица, а третата е след около месец – месец и половина от стартирането.

    Изпитателният срок в компанията не се е променил вследствие на отдалечения режим на работа и се запазва същия, какъвто бе и преди пандемията.

    Като част от onboarding процеса при нас сме предвидили и една инициатива, наречена DA Faces, която помага чрез игрови режим хората в екипа да се запознаят с новите колеги и да запомнят лицата им.

    Специално за дистанционните onboarding координатори глобалният ни екип предлага много активна подкрепа, както и списък от стъпки, които ще помогнат за по-бързо и по-ефективно стартиране и планиране.

    Също така в режим на работа от разстояние ние в българския офис на компанията сме предвидили и допълнителни инициативи, които да улеснят комуникацията между колегите. Организираме редовни онлайн срещи с неформален характер, по време на които ръководителят на офиса у нас споделя фирмени новини, представя още веднъж новите колеги, всеки може да задава въпроси по теми, които го интересуват. Дори понякога организираме занимания за децата на колегите онлайн, различни игри, шах, уроци по йога и др. Всичко това цели да намали негативните ефекти от дистанционния режим на работа и да помогне на новите ни колеги по-лесно да се адаптират и по-бързо да станат част от сплотения ни екип.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на DataArt Europe Ltd в JOBS.bg тук

     ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как DHL ESS въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как МенторМейт въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Sitel въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как AtScale въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как Endava въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?
    Как VMware въвежда в работата новите хора, които работят дистанционно?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 4 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 4 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 21 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 21 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 21 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място