петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3593 прочитания

    Аутсорсинг бизнесът може да бъде големият победител в пандемията

    Големи компании спечелиха нови проекти, други изградиха цели отдели чрез дистанционни интервюта, казва Сюзан Асад, ръководител на екип по подбор в HRS
    19 април 2021, 16:15 a+ a- a

    Сюзан Асад ръководи един от най-големите екипи в агенцията за подбор HRS Bulgaria, специализиран в аутсорсинг сектора

    Сюзан Асад започва кариерата си като специалист в областта на подбора през 2014 г. и в момента ръководи един от най-големите екипи в HRS Bulgaria, чийто основен фокус са аутсорсинг компаниите. На годишна база през нейният екип минават над 150 различни проекта и тяхната основна цел е дългогодишните клиенти да останат доволни. Вече 7 години работи с големи международни компании и подпомага навлизането на нови компании на българския пазар, като участва активно в изграждането им от самото начало. Основните позиции, по които работи с екипа, обхващат няколко различни клъстара – Financial Service, Supply Chain and Procurement, HR и Customer Service.

    Пред Economy.bg Сюзан коментира отражението на ковид върху аутсорсинг бизнеса и бъдещите тенденции в развитие на центровете за споделени услуги в България. 

    Ситуацията в пазара на труда безспорно се преформатира. Както в глобален мащаб, така и в България, се наблюдава промяна в профила на търсените услуги. Когато говорим за аутсорсинг, далеч не се изчерпваме до стандартните услуги на кол центровете, а все повече започваме да говорим за изнесените споделени услуги.

    Погледнато през призмата на HRS Bulgaria, смело мога да потвърдя, че интересът към страната ни като дестинация за изнесени услуги значително нараства с всяка изминала година. 

    Причините са няколко – от една страна България все още се смята за икономична бизнес дестинация, а от друга страна, особено в ситуация COVID-19, стана ясно, че все повече от процесите на работа могат да се осъществяват дистанционно, което само може да бъде от полза за страната ни в дългосрочен план.

    Наблюдава се тенденция за все по-голямо изнасяне на процеси на международни компании извън София. Основни центрове на подобен тип услуги стават дестинации като Пловдив, Варна, Велико Търново и Бургас. 

    Също така България продължава да бъде в топ 20 дестинация на изнесени услуги и българският талант ще има възможност да се развива в международни компании с утвърдени имена. Смятам, че аутсорсинг бизнесът може да бъде големият победител в тези времена на пандемия. На големите компании им отне известно време през първия lockdown да преструктурират начина на работа и да осигурят необходимата преносима техника, за да може служителите им да вършат работата си от вкъщи. В този момент се усети лек тръс и сякаш имаше затишие. Но в мига, в който компаниите установиха своя модел на работа, нещата дори бих казала, че стремглаво се подобриха. 

    Големи компании спечелиха нови проекти, други компании изградиха цели отдели чрез дистанционни интервюта и тестване на компетенции, а някои компании преминаха през пренасяне на процеси от други държави към България. И всичко това се случи изцяло онлайн.

    Мисля, че това ще затвърди позицията на  аутсорсинг бизнеса в България, тъй като по време на криза оцеляват и се развиват най-адаптивните и подготвени компании, които успяват да покажат гъвкавост и устойчивост. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ