вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4048 прочитания

    Какво е да си HR във време на пандемия: Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS

    HR-и на водещи компании в България разказват пред Economy.bg за предизвикателствата в новите условия на работа
    05 май 2021, 09:43 a+ a- a

    Борислава Георгиева, HR мениджър на DHL ESS

    Изминалата година беше различна! Изискваше адаптивност и бързи решения, а ролята на HR-а беше ключова. Специалистите по Човешки ресурси трябваше да дават адекватни отговори в непредвидима среда, да вземат своевременни решения, с които да опазят здравето на служителите си, но и да осигурят непрекъснатост на бизнес процесите. Да реорганизират режима на работа, да ангажират, мотивират и привличат хора в онлайн среда, но и да поддържат връзката с тях жива... И всичко това в бързопроменящи се и екстремни условия, за които никой не беше подготвен.

    Борислава Георгиева е мениджър човешки ресурси в DHL ESS. Тя е доказан специалист в управлението на човешките ресурси, лектор, преподавател, кариерен консултант и автор на множество статии. Визионер за създаването на една по-благоприятна среда за развитие на младите таланти и  улесняването на обмяната на опит между специалистите в сферата на човешките ресурси в ИТ. Тя има 12 години успешна кариера в ИТ сферата като мениджър „Човешки ресурси“. Работила е в три други технологични международни компании, като част от ръководните екипи. Носител е на няколко награди от Бизнес Лейди, B2B медия и други отличия. Има MBA от американски институт.

    Борислава е и основател на HR#IT - първата група в България за специалисти в сферата на човешките ресурси в ИТ индустрията с повече от 1300 члена, която регулярно има тематични срещи по актуални теми.

    Име: DHL ESS ( ИТ отдел на DHL Freight)
    Сфера на дейност: развойна дейност
    В България е от: 2017
    Брой служители глобално: 13 000
    Брой служители в България: 40
    Основни продукти/марки: EVO (платформа за управление на логистични процеси)
    Клиенти/Пазари: вътрешни клиенти

    Кои бяха най-големите предизвикателства, с които се сблъскахте през изминалата година и как се справихте с тях?
    Целият ни свят се промени, а всяка промяна е стрес. За един сплотен екип да мине от офис режим в изцяло отдалечен не е лек процес, но се справихме успешно с това предизвикателство и всички бързо се адаптираха към новата действителност.

    Колегите работят по Scrum методологията и провеждането на всички срещи премина в онлайн формат. Заменихме дори сутрешното кафе със среща в Zoom.

    Най-голямата тежест от промяната падна върху HR и IT Аdmin екипите.  

    Първите с цялата отговорност по документирането на процеса за работа от вкъщи спрямо законовата рамка и изисквания, а вторите с осигуряването на техника, достъпи и всичко друго необходимо за процеса на отдалечена работа. 

    За мен впечатляващото в DHL ESS е подкрепата, която компанията оказва на служителите си в този процес. Беше даден Covid бонус за всички служители и бяха въведени правила за работа от вкъщи, но не каквито очакваме всички (напр. да се пази тишина по време на срещи и т.н), а съобразени с различните потребности на служителите (напр. свободата да се погрижиш за близък по време на срещата, ако това е необходимо). Ако децата ти са околко теб и вдигат шум, това също е приемливо и не трябва да е повод за притеснение. Грижата и разбирането за нуждите на служителите наистина са вплетени в ценностите на компанията и това не са само гръмки лозунги, а част от нашето ежедневие. 

    Предизвикателството -  липсата на личен контакт си остава, но го адресираме с онлайн забави като настолни онлайн игри, правихме виртуално коледно парти с дегустация на вино (така нареченото хибридно събитиe), шоу с комик и винаги изпращаме подаръци по домовете на колегите по празниците.

    Кои от въведените от компанията мерки дават най-добри резултати?
    За нас работата от вкъщи дава добри резултати, защото служителите ни винаги са били добре организирани и коректни. Плюсовете, които аз виждам, са спестяването на стреса от трафика и времето за придвижване от и до офиса. Липсата на проблеми, свързани с паркирането, климатизацията, шумът на работното място и други битовизми също не са за подценяване.  Друг аспект е, че компаниите се убедиха в по-високата продуктивност при работа от вкъщи. Дори има случаи, в които служителите работят повече часове. Работата от вкъщи ще си остане опция дори и да има завръщане към офис средата, дори чувам все повече компании да премахват изцяло офисите си, а вместо това да наемат споделени пространства за работа в града, но и извън града. Последната тенденция е да се наемат къщи и вили за отдалечена работа, за да могат служителите да са на чист въздух и да са заедно на малки групи.

    Кои нови практики ще запазите и след ковид пандемията?
    Със сигурност в DHL ESS ще запазим опцията за работа от вкъщи, грижата и вниманието към менталното и физическото здраве на служителите ни.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на DHL ESS в JOBS.bg тук

    Какво е да си HR във време на пандемия разказват още:

    Северина Мицова, HR специалист в AtScale
    Ваня Георгиева, HR мениджър, Astea Solutions
    Миглена Узунова-Цекова, старши директор „Човешки ресурси“, А1 България
    Благослава Данаилова, Recruitment Business Partner, Endava
    Кремена Лефтерова, HR бизнес партньор, Mars

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 3 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ
    преди 4 часа
    OpenAI навлиза в Азия
    Първият офис в региона е в Япония
    преди 4 часа
    Откриха една от най-големите детски градини в София
    Продължава строителството на 17 нови детски градини, до края на 2024 се очаква да приключи изграждането на 13 от тях
    преди 6 часа
    преди 22 часа
    И Велико Търново с вертолетно летище за спешна медицинска помощ по въздух
    До момента България разполага с 3 вертолетни летища в София и по 1 във Варна, Панагюрище и Русе