четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5525 прочитания

    DHL Express България: Разширихме екипа си с 50 души, за да поемем завишения обем поръчки в пандемията

    Ускори ли ковид кризата ръста на курирерския бизнес и ĸaĸ щe ce пpoмeнят ĸypиepcĸитe ycлyги в бъдeщe - Румен Иванов, изпълнителен директор на DHL Express България, пред Economy.bg
    31 март 2021, 11:51 a+ a- a

    Пандемията рязко повиши търсенето на куриерски услуги. Ограничителните мерки доведоха до затварянето на много физически търговски обекти и потребителите се насочиха към онлайн търговията. Това доведе до сериозен ръст нa пaзapa нa ĸypиepcĸи ycлyги. За да поемат завишените обеми от пратки, ĸoмпaниитe инвестираха освен в иновативни решения и в увеличение на персонала.

    Как пандемията и ръстът на онлайн търговията се отразиха на куриерските услуги у нас, какви тенденции се очертаха на пазара, какви са прогнозите за развитието на сектора у нас през 2021 и да очакваме ли скоро доставки с дронове – тези и други въпроси коментирахме с Румен Иванов, изпълнителен директор на DHL Express България.

    Г-н Иванов, периодът на пандемия вероятно е един от най-натоварените за куриерския бизнес. Какви бяха най-големите предизвикателства за вас при адаптирането към новата ситуация?
    Въпреки безпрецедентната ситуация в световен мащаб, в дейността на компанията или услугите ни в последната година не са настъпили съществени промени, като изключим мерките за посрещане на завишените обеми, както и тези, гарантиращи безопасността на служители и клиенти. За нас като компания здравето на служителите и клиентите ни е от първостепенно значение и в тази връзка ние спазваме всички правила за безопасност и социална дистанция. В нашата мрежа са взети всички възможни мерки за безопасност – всички превозни средства, самолети и сгради на компанията се дезинфекцират регулярно, служителите са снабдени с най-висок клас предпазни средства, а още в началото на пандемията добавихме и опция за получаване на пратки без изискване за подпис от получателя.

    Какъв ръст на доставките отчитате?
    Deutsche Post DHL Group публикува рекордни резултати през изминалата финансова година въпреки значителните предизвикателства. С публикуването на годишния си доклад групата потвърди предварителните данни за 2020, обявени през януари. Deutsche Post DHL Group увеличи приходите с 5,5% на годишна база до 66,8 милиарда евро през финансовата 2020. Този ръст се дължи главно на глобалния бум на електронната търговия, което доведе до значително по-големи обеми на пратки в колетния и експресния бизнес. Оперативната печалба се е повишила със 17,4% през 2020, достигайки до над 4,8 млрд. евро.
    В България отбелязваме сериозен двуцифрен ръст в международните пратки.

    Колко служители имате и наложи ли се да разширите екипа си предвид по-голямата натовареност?
    Към момента служителите в компанията са над 450, докато през същия период на предходната година те бяха около 400, което представлява 13% увеличение. Инвестирахме в допълнителни ресурси поради необходимостта да обработваме завишените обеми от пратки през първата година на пандемията, но също така наехме и допълнителен брой служители, за да се справим с ефекта на Брекзит и увеличения брой пратки, подлежащи на митническо оформяне.

    Какво най-често получават и изпращат вашите клиенти в кризата?
    От началото на пандемията до момента DHL Express отчита значителен ръст в обемите на международните пратки. От една страна това се дължи именно на ръстовете в сектор електронна търговия, а от друга – на наличието на нови ползватели на международни куриерски услуги, които са привлечени от бързината и сигурността на доставката, както и от възможностите за проследяване на пратката от началната до крайната дестинация.
    Относно съдържанието на пратките е трудно да се види тенденция – хората изпращат различни неща на близките си в чужбина – от лекарства и документи, до подаръци, стоки от първа необходимост и лични предпазни средства.

    Как пандемията и ръстът на онлайн търговията се отразиха на пазара на куриерски услуги у нас? Кои са основните тенденции, които можете да очертаете?
    Пандемията от COVID-19, и в частност мерките за ограничаването й, станаха причина за затварянето на много от физическите търговски обекти. Много традиционни офлайн бизнеси се обърнаха към онлайн каналите за продажби и направиха първи стъпки в дигиталната търговия, докато съществуващите такива регистрираха сериозен ръст в продажбите. Това е валидно както за традиционно силните в онлайн сектора индустрии (мода, козметика и електроника), така и за редица нови такива (стоки от първа необходимост, медицински и санитарни материали, хранителни продукти и др.). От друга страна, потребители, които до момента не пазаруваха онлайн, направиха крачка в тази посока.
    Паралелно с това търговската авиация практически спря – полетите до редица ключови пазари бяха отменени, самолетите – приземени. Това доведе до невиждани затруднения във въздушния транспорт и много от карго потоците бяха пренасочени към единствените опериращи мрежи – тези на международните куриери.
    Това естествено предизвика сериозно увеличение в обемите, обработвани от тях, което, от своя страна, ги изправи пред сериозни предизвикателства от гледна точка на капацитет и ресурси. С гордост можем да кажем, че в най-трудните седмици на април миналата година DHL Express беше авиационният оператор в Европа с над 250 полета на ден, като DHL Express България дори насрочи специален извънреден полет всяка събота, за да може да посрещне завишените обеми и да изпълни обещанието към своите клиенти, а именнo – да свързва хората и да подобрява техния живот.

    Какви са прогнозите Ви за развитието на куриерския пазар в България през 2021?
    През 2020 година ковид пандемията показа огромната роля на логистиката в поддържането на функционираща икономика и в частност търговия в световен мащаб. Съвкупността от мерки и ограничения за справянето с пандемията, включително невъзможността за пазаруване на място в търговските обекти, създадоха нови навици дори и у по-консервативните потребители. В този смисъл вярвам, че и през настоящата година ще продължим да наблюдаваме тенденциите от предходната с предпоставки за сериозен ръст в международните доставки, с доминиращ ефект на електронната търговия, но и не само.

    DHL в България вече извършва доставки и с електромобили

    Инвестирате ли в системи за дигитализация и автоматизация? Да очакваме ли скоро доставки с дронове?
    В експресния куриерски бизнес автоматизираните решения са част от веригата за доставки и основно са съсредоточени в бързото сортиране и разпределяне на пратките така, че да бъде съкратено времето за доставка и да бъде подобрено клиентското изживяване. Още през 2018 DHL Express България инвестира в последно поколение автоматична сортировъчна система, която позволява сортиране на до 3000 пакета на час, с което времето за обработка се намалява с близо 40% и спомага за по-ранни времена на доставки и по-късни часове за приемане на изходящи пратки. Инвестицията е мултимилионна и възвращаемостта се измерва в подобрени транзитни времена, повишен сортировъчен капацитет на логистичната база на аерогара „София“ и значително подобрени условия на труд. Това от своя страна дава директно отражение върху удовлетвореността на клиентите.
    Във връзка с бума на електронната търговия компанията инвестира в първите автомати за пратки, които позволяват денонощно предаване на пратки без намесата на оператор. Инвестираме и в електронни решения, които да позволяват на клиентите ни да проследяват пратки, да подготвят товарителници, да заплащат дължими такси, да пренасочват доставките си до удобен за тях адрес през телефон или друго мобилно устройство.
    Автоматизацията и роботизацията вървят неизменно и с подобряване на екологичната и енергийна ефективност, където DHL в България може да се похвали с първите доставки с електромобили и карго велосипеди.
    Секторът на куриерските услуги е изключително динамичен и за всяка компания е изключително важно да инвестира в нововъведения, като за DHL дигитализацията се изразява в разумно въвеждане на автоматизация, роботизация и софтуерни решения, които да подобрят изживяването на служителите на работното им място, да повишат ефективността им и по този начин да подобрят и клиентското изживяване.
    Плановете са роботизацията тепърва да навлиза и в други процеси, като основните проекти, които ще бъдат въведени, са роботи за депалетизиране на групажни товари и автоматизирани системи за складиране. Също така, разширяване на обхвата на RPA-robotics process automation, където роботи обработват и прехвърлят информация от една система в друга и по този начин повишават продуктивността на единица работа.

    Доставки се извършват и с карго велосипеди

    Кои са най-интересните иновативни решения на пазара на куриерски услуги по света?
    - Дронове за доставки, които са изключително подходящи за труднодостъпни местности.
    - Автоматизирани системи за сортиране на пакети в логистичните центрове.
    - Дигитални платформи за контрол на доставките в реално време.
    - Въвеждане на зелени решения – електрически автомобили и велокуриери.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 45 минути
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 1 час
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 2 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 2 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 3 часа
    преди 3 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС