сряда, 22 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    618 прочитания

    Потребителското доверие във Великобритания отслабва

    За разлика от добрите данни по празниците
    10 януари 2025, 14:43 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Акциите на британската Marks & Spencer и други търговци на дребно паднаха в четвъртък (9 януари), а 2 млрд. паунда ($2,45 млрд.) бяха изтрити от сектора, тъй като загрижеността за спадащото потребителско доверие и икономическата слабост засенчиха добрата коледна търговия, пише „Ройтерс“.

    Търговците на дребно, които вече са изправени пред слаби потребителски настроения, се подготвят за по-високи разходи от април, когато данъците на работодателите и минималната заплата се очаква да се повишат.

    Икономическите перспективи на Великобритания бяха замъглени от скока в разходите за държавни заеми през последните дни, което увеличава натиска върху държавните финанси и предизвика предупреждения на анализаторите, че може да са необходими допълнителни увеличения на данъците.

    С прогнозата за нарастване на инфлацията, търговците на дребно очакват трудна година.

    „Има това предпазливо доверие на клиентите“, каза главният изпълнителен директор на M&S Стюарт Мачин пред репортери, след като обяви, че групата е постигнала най-високите продажби на храни през доходоносния коледен период в Обединеното кралство.

    M&S отчете над очакванията ръст от 8,9% при продажбите на храни и 1,9% при продажбите на дрехи, стоки за дома и красотата, но акциите на търговеца на дребно паднаха с 6,5%. Tesco, най-голямата група супермаркети в страната, отчете 4,1% ръст на продажбите, докато акциите ѝ се търгуват надолу с 1,3%.

    Докато тези двама търговци на дребно бяха подпомогнати от процъфтяващите продажби на хранителни стоки, други категории бях затруднени.

    Растежът на специалиста по храните в движение Greggs се забави през последните месеци на 2024 г., а дискаунтърът B&M отчете спад в основните продажби от 2,8%, което доведе до спад на акциите съответно с 10% и 12%.

    Next, най-големият търговец на дрехи на дребно в Обединеното кралство по пазарна капитализация, предупреди, че ръстът на продажбите ще се забави през 2025/26 година, тъй като въздействието на повишаването на данъците от правителството започва да удря нивата на заетостта и да повишава цените.

    Кен Мърфи, шефът на Tesco, беше по-оптимистичен. Въпреки че потребителите, които „наистина са празнували Коледа“, биха били по-фокусирани върху стойността през януари, това винаги е било така в началото на годината, каза той.

    Мърфи каза, че след пандемията, кризата във веригата на доставки и високите нива на инфлация на стоките и енергията, Tesco, която прогнозира 250 млн. паунда допълнителни разходи от повишаването на данъците за работодателите, е свикнала да се справя с нарастващите разходи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Австрийският бизнес у нас: Заплатите вече не са сред предимствата на България
    Австрия е вторият най-голям инвеститор в България, но нови инвеститори няма, продължават да инвестират присъстващите вече компании
    преди 14 часа
    преди 15 часа
    myPOS придобива френската компания за касов софруер Toporder
    Финтех платформата разширява екипа си със 130 нови служители в България
    преди 19 часа
    Над 18 000 гръцки компании работят в България
    Гръцките инвестиции у нас надхвърлят 3,5 млрд. евро
    преди 1 ден
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа