събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    900 прочитания

    Проучване: Заради по-тежката икономическа обстановка половината финансови директори са намалили продуктите си

    2/3 от финансовите директори споделят, че компаниите правят компромис с предложенията към клиентите си поради икономически натиск, сочи доклад на Payhawk
    10 юли 2024, 10:19 a+ a- a

    Според 61% от финансовите директори бизнесът им прави или обмисля да направи компромиси с предложенията към клиентите, за да продължи дейността си в сегашната трудна икономическа обстановка. Това сочи проучване на Payhawk.

    Докладът “В съзнанието на финансовия директор: Растеж без компромиси” разглежда конкретните предизвикателства и изисквания, пред които са изправени финансовите директори през настоящия период на политическа и икономическа несигурност. Докладът изследва също и най-важните решения, които финансовите директори вземат, за да останат гъвкави и конкурентоспособни, като същевременно избягват компромиси с клиентското изживяване и качеството на услугите.

    Основните изводи в доклада подчертават значението на точния анализ на данни и иновативните технологии за прилагането на стриктни мерки за контрол на бизнес разходите, които гарантират дългосрочна финансова стабилност, без да се прави компромис с клиентското изживяване. Достъпът до по-детайлна информация за харченето на фирмени средства, за повтарящи се разходи и финансови операции, дава на компаниите възможност да оптимизират своите бюджети, да създадат по-устойчива култура на управление на разходите и да избегнат извършването на потенциално вредни промени.

    Ето някои от основните изводи в доклада:

    На финансовите директори се налага да правят компромиси с качеството на продуктите, услугите и изживяването, които предлагат на клиентите

    ● 61% от европейските финансови директори кават, че е трябвало да направят или обмислят да направят компромиси с клиентското изживяване, за да оцелеят в настоящата икономическа среда

    ● 48% от респондендите казват, че за да се справят с по-тежката икономическа обстановка, е трябвало да намалят броя на техните продукти.

    ● 33% от всички бизнес лидери (C-Suite) са съгласни, че ще трябва или да направят компромис с консистентността на услугите, или с възможностите за персонализиране.

    Видимостта и контролът са ключови предизвикателства за поддържане на устойчив растеж

    ● 58% от бизнес лидерите са съгласни, че най-голямото предизвикателство пред финансовите директори е ефективното управление на финансовите рискове, докато едновременно търсят възможности за растеж.

    ● Преодоляването на тези предизвикателства обаче се оказва трудно, тъй като 63% от всички финансови директори и 70% от всички информационни директори считат централизирането на контрола и общия поглед върху всички детайли за „изключително предизвикателство“.

    ● Това се потвърждава от повече от 96% от респондентите, които казват, че придобиването на поглед върху останалата част от бизнеса, за да разберат как работят другите отдели, е „изключително“ или „много сериозно“ предизвикателство.

    Как приоритетите за финансовите директори се изместват в търсене на гъвкавост

    ● Днес финансовите директори пренареждат своите приоритети и очаквания, за да обхванат широк набор от тенденции и съображения. 77% нареждат сред своите три приоритета по-доброто планиране, подобряването на показателите и оптимизирането на разходите.

    ● В допълнение, над 40% от респондентите споделят, че не са сигурни дали тяхната финансова функция е достатъчно гъвкава, за да помогне на организацията да расте в настоящите икономически условия.

    ● Интересно е, че всеки пети информационен директор, анкетиран във всички региони, смята, че финансовите директори остават недооценени в своята работа, което предполага, че въпреки нарастващата им отговорност, значимостта на техния принос продължава да се пренебрегва в някои сфери.

    Финансовите директори заемат все по-стратегическа позиция в управлението на компаниите и им се налага да прилагат нови мерки, за да помогнат на бизнеса да избегне сериозен компромис с предложенията към клиентите, качеството на продуктите или нивото на обслужване. Няколко подхода биха им помогнали да са по-успешни. Анализът на данните за разходите би послужил за отбелязване на пропуснатите възможности за тяхната ефективност, а прилагането на строги мерки за контрол на разходите - за да вземат по-добре обосновани решения за спестяване на разходи и да подобрят точността на данните за стратегическо планиране.

    „Има редица макроикономически фактори, които влияят върху промяната, която наблюдаваме във финансовата функция и ролята на финансовите директори. Успешната трансформация обаче не винаги е лесна. Според нашето изследване икономическата несигурност и фокусът върху рентабилността карат финансовите директори да обмислят компромиси с клиентското изживяване, за да преодолеят днешния финансов натиск“, каза Константин Дженгозов, съосновател и финансов директор в Payhawk.

    "За да се справи с предизвикателството да остане на печалба, без да прави компромиси с предложенията към клиентите, бизнесът трябва да използва силата на технологиите като AI и решения за управление на разходите, които могат да премахнат ненужните фирмени харчове, и да използват ресурсите по по-ефективен начин. За прилагането на тези мерки е от първостепенно значение бизнес лидерите да имат доверие в предимствата на новите технологии и да приемат промяната. Естествено, значимите проекти за трансформация оказват влияние върху различни отдели и екипи, така че е от основно значение да им предоставим правилните решения за техните специфични нужди“, добави той.

    Изследването се основава на проучване на над 200 души, вземащи решения в различни индустрии в Европа, Обединеното кралство и САЩ.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 1 ден
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 1 ден
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 1 ден
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект