вторник, 10 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    834 прочитания

    Проучване: 22% от българите планират да харчат по-малко за подаръци

    Проучване на Paysafe сочи, че увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон
    21 ноември 2023, 09:07 a+ a- a

    Коледа и Нова година наближават, а с тях започва и голямото пазаруване на подаръци, забавления, стоки и услуги за дома. Наблюдаваме продължаваща промяна в навиците на потребителите при пазаруване онлайн, обусловена от редица фактори. Тази промяна може да послужи като стимул за онлайн търговците да преосмислят методите за плащане, които предлагат на своите клиенти. Твърденията са резултат от проучване на Paysafe, според което 62% от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55%.

    Изследването „Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване“, е реализирано от Sapio Research по поръчка на Paysafe през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

    От Paysafe коментират още, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67%) и кредитни карти (50%), резултатите сочат забележима промяна и все по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Например, 48% от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41% редовно използват банкови преводи, а 25% се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

    Данните от проучването сочат също, че увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81% от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. За България например, 22% от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци, 19% по-малко за храна и напитки (за сравнение в Италия този процент е 14), а 17% ще харчат по-малко за забавления (за Австрия този процент е 13). Едновременно с това 21% от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си; 20% споделят, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.

    „Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си“, коментира Роб Гато, главен директор по приходите в Paysafe.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 минути
    ЕС има нужда от много по-координирана индустриална политика, по-бързи решения и огромни инвестиции
    Това съветва Марио Драги, бивш управител на ЕЦБ и настоящ премиер на Италия, в своя доклад по темата
    преди 2 часа
    Премиерът Главчев представи Екатерина Захариева като кандидат за еврокомисар от България
    В отговор на писмо на председателя на ЕК Урсула фон дер Лайен
    преди 20 часа
    Проф. Моше Варди с открита лекция в София
    Световно известният компютърен учен е част от инициативата INSAIT Tech Series
    преди 21 часа
    PayPal навлиза в плащанията на място
    Компанията интегрира своята карта с мобилния портфейл на Apple