понеделник, 05 юни 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    919 прочитания

    Българското кисело мляко вече се предлага и на китайския пазар

    „Ел Би Булгарикум“ и японската „Мейджи“ ще създадат център за научно-развойна дейност
    24 март 2023, 09:06 a+ a- a

    „Ел Би Булгарикум“ и японската „Мейджи“ ще създадат център за научно-развойна дейност, който ще разработва нови млечни и други продукти, съдържащи бактерията Лактобацилус булгарикус.

    Двете компании подписаха Писмо за намерение, а ангажиментът бе потвърден и на институционално ниво от министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов и посланика на Япония Н.Пр. Хироши Нарахира. Инициативата е във връзка с отбелязване на 50 г. от пускането на българското кисело мляко на японския пазар.

    „Партньорството между „Ел Би“ и „Мейджи“ през годините стана и един от символите на отношенията между нашите две държави“, подчерта Стоянов. По думите му е много важно да бъдат набелязани съвместни инициативи, с които да се надгради постигнатото дотук, но и да се разработват иновативни продукти, които да задържат интереса към уникалната българска бактерия.

    „Отбелязваме половин век на успешно партньорство, но сега е моментът да положим основите и на следващите 50 години, които да донесат още повече резултати“, подчерта Никола Стоянов.

    Японската компания полага и последователни усилия за по-масово присъствие на китайския пазар, а българското кисело мляко вече се предлага и на него, стана ясно по време на срещата.

    Стоянов представи и плановете за развитие на държавната „Ел Би Булгарикум“ и интереса на други държави за придобиване на български лиценз, по примера на сътрудничеството с Япония. „В напреднали разговори сме с държави от Близкия изток и се надяваме, че скоро ще имаме и други позитивни примери за популяризиране на България чрез уникалното ни кисело мляко“, коментира още българският министър.

    По време на срещата бяха дискутирани и цените на „Ел би Булгарикум“ в търговската мрежа в България. „С правилни действия успяхме да направим така, че продуктите, които са познати дори в Далечния изток със своето качество, да се предлагат на едни от най-ниските цени в България“, каза още Никола Стоянов. Според него една от основните цели на държавната млекопреработвателна компания е да гарантира автентичността на вкуса и стандарта за качество, на възможно най-добрите цени.

    На срещата присъстваха ръководствата на Държавната консолидационна компания, „Ел Би Булгарикум“ и на японската компания „Мейджи“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 юни 2023, 16:50
    Близо 1000 са вече работещите в Центъра за споделени услуги на KBC във Варна
    Част от служителите са се завърнали от чужбина, за да работят във Варна
    02 юни 2023, 16:13
    Работните места в САЩ продължават да се увеличават
    Пазарът на труда в страната показва силна устойчивост
    02 юни 2023, 15:52
    Япония с предупреждение към OpenAI
    Органът за защита на поверителността в страната предупреди компанията да не събира данни без разрешението на потребителите
    02 юни 2023, 15:04
    САЩ глоби Amazon $30 млн. за нарушаване на поверителността
    Служители на Amazon Ring и стотици изпълнители са имали пълен достъп до личните видеоклипове на клиентите, включително деца, години наред
    02 юни 2023, 10:22
    Американският Сенат прие Закона за ограничаване на дълга
    Предстои президентът Байдън да подпише документа, за да влезе в сила