За плановете на компанията разказва Лора Димитрова, управляващ съдружник в euShipments.com
Лора Димитрова, управляващ съдружник eushipments.com (Снимка: Личен архив)
Наскоро русенската компания eushipments.com отвори своя трети фулфилмънт център на територията на Европа. По-рано тази година компанията привлече капитал в размер на €7,5 млн. от BlackPeak Capital. Как се стигна до търсене на външен инвеститор, как компанията се разрасна и какви са плановете за бъдещето, разказва Лора Димитрова, управляващ съдружник в компанията.
euShipments.com отвори третия си собствен фулфилмънт център в Европа. Какво представлява един такъв център и работата в него?
Фулфилмънт центърът обслужва онлайн магазини. В него съхраняваме техните стоки, при поръчка правим pick&pack и после изпращаме стоките за доставка. Извършваме и обработка на върнати пратки. Работата може да се раздели на административна – обработка на поръчки и генериране на товарителници, приемане на стока и други, и складова – опаковане на пратките, сортиране, групиране и изпращане.
Как се разви компанията през годините?
Започнахме като франчайз на българска куриерска компания – бяхме аз, Светльо (Светлозар Димитров) и още един служител, който до ден днешен работи с нас. Благодарение на благоприятната локация на Русе успяхме да подпишем първия си договор с румънска куриерска компания и постепенно развихме мрежа в цяла Европа. Впоследствие разработихме и собствен фулфилмънт софтуер.
Как се отрази пандемията на бизнеса Ви?
Доведе до изключително интензивен растеж! За един месец „пораснахме“ двойно.
Кое бе най-голямото предизвикателство, с което се справихте през последните 3 години?
Управлението на растежа точно по време на пандемията беше най-голямото предизвикателство за бизнеса ни. На второ място бих посочила структурирането на софтуера ни и управлението работата на програмистите.
В началото на годината привлякохте капитал в размер на €7,5 млн. Как се стигна до решението за търсене на инвеститори?
Срещнахме се с бизнес консултанти, които ни посъветваха, че това е следващата логична стъпка. Отделно от това със Светльо искахме трети партньор, който да допринесе с външно ноу-хау за развитие на бизнеса. Навлязохме в нови процеси, преминахме през редица одити, нямаше как да продължаваме да растем с тези темпове без бизнес партньор с опит в разрастването чрез придобивания и сливания.
Оттук накъде?
Инвестиции за придобиване на нови компании и отваряне на нови локации, които ще използват разработения от нас софтуер за онлайн магазини.