петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4037 прочитания

    Как стартира Konica Minolta в България?

    Историята на компанията научете от Елена Дречева, Изпълнителен Директор на Konica Minolta
    17 юни 2022, 08:24 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В рубриката на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи технологични компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира „Коника Минолта“ в България научете от Елена Дречева, Изпълнителен Директор на Konica Minolta.

    Снимка: Economy.bg

    Как стартира компанията в България?
    Konica Minolta e глобална компания. Присъства в над 140 държави. През 2004 година компанията взе решение да стартира бизнес в България. Реално стартирахме през 2005-а, март месец и аз лично бях първият служител на компанията. Получих съдебното решение на организацията и моя договор за управление. Така стартирахме. Първите ни задачи бяха да развием бизнес стратегията, която вече беше одобрена от нашата централа. Стартирахме с партньорски бизнес, партньорски канал. Пазарът беше много благоприятен тогава и основното ни портфолио бе printing as a service, нещо ново по това време, което пазарът още не беше срещнал като услуга. 

    Чия беше идеята да се открие офис в България и защо точно в България?
    В Европа компанията има централа, въпреки че сме японска компания, тя се намира в Германия. Тогавашният ни area manager за района Източна Европа беше взел решение в тази посока, защото през 2005 година пазарът в България беше изключително благоприятен. Все още доста неразвит от гледна точка на услуги, а винаги в такава ситуация има много възможности, стартирайки, още през първите осем месеца успяхме да реализираме значителни продажби, които преди това местните компании партньори бяха правили през последните три години. Т.е. за осем месеца компенсирахме три години и така непрекъснато до днес 17 години растем.

    Какви бяха първите трудности и как ги преодоляхте?
    Първите трудности бяха по-скоро административни. По онова време компанията трябваше да се регистрира по ДДС. За целта трябваше да се натрупа определен оборот, все още се минаваха митници. Бяха чисто логистични и административни, но това са трудности, които лесно човек преодолява, когато има цел и я следва постоянно. А след това дойде моментът, в който да се наемат повече хора. Ние търсим хора не само с компетенции, но хора които имат енергия. Аз казвам често, че гледам за блясък в очите. Макар че днес сме близо 80 души, този семеен дух на стартъп организацията все още съществува в компанията ни.

    С какви технологии работехте в началото?
    Стартирахме с print as a service за корпоративния сектор. Това беше нещо ново за българския пазар. Повечето компании бяха свикнали да оперират с бюджети да купуват техниката. Предложихме им тези инвестиции да не се правят – ние да инвестираме в хардуер, софтуер, те да получат услуга и съответно ние да се грижим за целия процес, защото принтингът не е основна дейност за компаниите. Те си имат свой бизнес. Паралелно с това добавихме дигитални решения. В началото беше основно дигитален архив, след което пък надградихме с дигитални процеси, които обхващат най-различен и широк диапазон в организациите. След дигиталните процеси дойде лесното търсене в документите независимо къде се намират по ключова дума съответно в компанията, нещо като Google в организацията. И продължихме в тази посока. Компанията впоследствие добави интелигентно видеонаблюдение в портфолиото си. За 17 години се трансформирахме доста. И в момента основното ни предизвикателство е да създадем в компаниите ИТ среда и решения, които лесно да визуализират ключовите данни, с цел ръководството и въобще хората да вземат информирани решения бързо и ефективно, което пък създава конкурентно предимство за тях.

    Колко служители имахте в началото и какви?
    Първата година, както ви казах, стартирах сама, около 3 месеца по-късно вече бяхме четирима и първото ни коледно парти всъщност беше с 4 души. След това постепенно растяхме. През 2009 година дойде икономическата криза. Видяхме възможност тогава и променихме модела си на работа. През 2010 г. стартирахме създаване на директна структура. Това означава наш търговски екип, наш технически екип, администрация, маркетинг и всъщност през 2010 пораснахме значително, станахме около 40 души. И така до днес – около 80. 

    Какво представлява компанията днес?
    Компанията днес представлява едно семейство от много добри професионалисти, които постоянно учат и могат да осигурят на българския клиент същата услуга, каквато Konica Minolta предлага във всички останали части на света. Това е основно предимство. Най-важното е, че моите колеги се опитват винаги да разберат спецификите на всяка една компания, с която имаме някакви взаимоотношения, да къстъмизират решенията ни, така че те да са точно за тази компания. И най-важното е, че всъщност ние започваме отношенията си с партньорите с подписване на договор и те продължават доста дълго. Обикновено компаниите продължават с нас цял живот и това се дължи наистина на качественото обслужване и разбирането на техните нужди и специфики.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Konica Minolta в JOBS.bg тук.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Как стартира Godel Technologies в България?
    Как стартира Станга в България?
    Как стартира Страйпс в България?
    Как стартира Hewlett-Packard Global Delivery Center в България?
    Как стартира „Мусала Софт“ в България?
    Как стартира „Абалта Технолоджис“ в България?
    Как стартира Progress в България?
    Как стартира „Немечек“ в България?
    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?
    Как стартира SEEBURGER в България?
    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 40 минути
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 48 минути
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 1 час
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 1 час
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 3 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research