четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1163 прочитания

    ЕП прие проект за регулиране на цифровите платформи

    Той включва мерки за борба с незаконните продукти, услуги и съдържание онлайн, включително ясно определени процедури за тяхното премахване
    21 януари 2022, 10:15 a+ a- a

    Снимка: ЕП/©AdobeStock/Mirko Vitali

    Членовете на ЕП се споразумяха за проект на мерки за борба с незаконното съдържание, гарантиращи, че платформите носят отговорност за алгоритмите си, и по-добро модериране на съдържание.

    Текстът, одобрен от Парламента с 530 гласа „за“, 78 гласа „против“ и 80 гласа „въздържал се“, ще бъде използван като мандат за водене на преговори с Френското председателство на Съвета на ЕС, представляващо държавите членки.

    Премахване на незаконното съдържание и предотвратяване на разпространението на дезинформация
    В предложението за Законодателен акт за цифровите услуги се определят ясни отговорности и отчетност за доставчиците на посреднически услуги, и по-специално за онлайн платформите, като например социалните медии и местата за търговия.

    Законодателният акт за цифровите услуги установява механизъм за уведомяване и предприемане на действия, както и предпазни мерки за премахването на незаконни продукти, услуги или съдържание онлайн. Доставчиците на хостинг услуги следва да действат „своевременно по сигнали, като отчитат вида на незаконното съдържание, за което се уведомява, и спешността на предприемането на действия“. Членовете на ЕП също така включиха по-строги предпазни мерки, за да се гарантира, че сигналите се обработват по безпристрастен и недискриминационен начин и при зачитане на основните права, включително свободата на изразяване.

    Онлайн местата за търговия трябва да гарантират, че потребителите могат да закупуват безопасни продукти онлайн, считат членовете на ЕП, като засилват задължението за проследяване на търговците (принципът „познавай своя бизнес клиент“).

    Допълнителни задължения за много големи платформи
    Много големите онлайн платформи ще бъдат предмет на специфични задължения поради особените рискове, които те пораждат във връзка с разпространението както на незаконно, така и на вредно съдържание. Законодателният акт за цифровите услуги ще спомогне за борбата с вредното съдържание (което може да не е незаконно) и разпространението на дезинформация, като включва разпоредби относно задължителните оценки на риска, мерките за намаляване на риска, независимите одити и прозрачността на т.нар. системи за препоръчване (алгоритми, които определят какво виждат потребителите).

    Други основни аспекти
    Парламентът внесе редица промени в предложението на Комисията, включително относно следното:
    1. освобождаване на микро- и малките предприятия от някои задължения по законодателния акт;
    2. целева реклама (т. нар. „таргетиране“): текстът предвижда по-прозрачен и информиран избор за всички получатели на онлайн цифрови услуги, включително информация за начина, по който техните данни ще бъдат използвани. Отказът от предоставяне на съгласие не трябва да е по-труден или по-трудоемък за получателя, отколкото предоставянето на съгласие. В случай че получателите откажат да предоставят или оттеглят съгласие, на получателите се предоставят алтернативни възможности за достъп до онлайн платформата, включително „варианти въз основа на реклама без проследяване“;
    3. забрана на техники за насочване или подсилване, включващи данни на непълнолетни лица с цел показване на реклами, както и „таргетиране“ към лица въз основа на специални категории данни, които позволяват „таргетирането“ към уязвими групи;
    4. обезщетение: получателите на цифрови услуги и организациите, които ги представляват, трябва да могат да търсят обезщетение за всякакви вреди, възникнали от неспазване от страна на платформите на задълженията за надлежна проверка;
    5. на онлайн платформите следва да се забрани да използват заблуждаващи или „подтикващи“ техники, за да повлияят на поведението на потребителите чрез „тъмни модели“;
    6. по-голям избор за класиране посредством алгоритми: много големите платформи следва да осигуряват поне една система за препоръчване, която не се основава на профилиране.

    Други изменения, одобрени от пленарната зала, се отнасят до необходимостта доставчиците да зачитат в своите общи условия свободата на изразяване и свободата и плурализма на медиите, както и до нова разпоредба относно правото на анонимно използване и заплащане на цифрови услуги.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 49 минути
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 5 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 6 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 7 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 23 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 23 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.