сряда, 17 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2792 прочитания

    Как Covid-19 промени пазара на дрогерийни стоки в България?

    Дезинфектанти, средства за лична хигиена и тоалетна хартия за пръв път са на водещи позиции в топ 10
    12 ноември 2020, 16:45 a+ a- a

    Дезинфектанти, предпазни маски и тоалетна хартия за пръв път са сред водещите позиции в годишния топ 10 на веригата за търговия с дрогерийни стоки dm България. Класацията е за периода 1 октомври – 30 септември 2020. Данните от последното проучване без изненада разкриват, че коронавирусът е трансформирал потреблението на дрогерийни стоки в България. През 2020 година здравето вече е топ приоритет и хората търсят продукти за дезинфекция и лична хигиена. Такива са 6 от 10-те топ артикула в класацията. 

    Как Covid-19 промени топ 10 на най-търсените дрогерийни стоки?

    Сред новите продукти, които вече са в топ 10, са също влажни кърпи за дезинфекция на повърхности, вода за уста, био храни и храни за бебето. Все пак спиралата за очи остава №1 при покупките на дрогерийни стоки, което от друга страна говори, че независимо от предизвикателствата на времето, българката държи на външния си вид.

    За първи път от създаването на класацията „dm топ 10“ в нея влизат хранителни продукти. Интересът към био и натуралните продукти непрекъснато расте и dm отчита ръст на оборота в тези категории. Така например, продуктите на dm марката dmBio отбелязват ръст от близо 30% в оборота спрямо предходната финансова година. Към момента dm предлага в България повече от 1000 продукта био храни и сертифицирана натурална козметика. 

    „Новото издание на класацията ни „dm топ 10“ показва, че за българите здравето вече е толкова важно, колкото и красотата. Ние сме щастливи, че хората разчитат на нас не само за покупка на любимата си декоративна козметика, но и приемат магазините на dm като място, където могат да открият огромно разнообразие от био храни, сертифицирана натурална козметика и щадящи планетата стоки. За нас е много важно и че в тези, изпълнени с предизвикателства времена, успяхме бързо да отговорим на търсенето на хората, осигурихме продукти за дезинфекция и така помогнахме на милиони българи да защитят себе си и близките си.“, коментира  Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България.

    Какви са световните тендециите на пазара на дрогерийни стоки?

    От компанията отчетоха още, че през изминалата година основен фокус в дейността им е била „зелената“ промяна и подкрепата за устойчивото развитие на асортимента и налагане на все повече устойчиви съставки и опаковки, щадящи природните ресурси. Целта на dm е до 2025 90% от опаковките да бъдат годни за рециклиране, а поне 70% да се рециклират до материал със същите качества.

    В асортимента вече са алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг щадящ природата материал. Голям дял заемат артикулите, изработени от бамбук, който е бързо възстановяващ се източник на суровини. В тази категория влизат бамбукови сламки, клечки за зъби, четки за грим и гребени. Компанията пусна на пазара и пасти за зъби в рециклируеми опаковки и в стъклени бурканчета.

    През тази година компанията представи серия продукти на две нови за асортимента си марки азиатска козметика - Missha и Ariul. 

    От август 2020 във веригата се прилага стратегия на дълготрайни цени за всички магазини „Трайно изгодно“, с която компанията пое ангажимент да не увеличава цените на стоките за период от минимум 4 месеца.

    От dm обявиха още, че от 2021 ще предложат на клиентите си в България и бебешки пелени за многократна употреба. Целта е намаляване на използването на еднократните пелени, които са един от големите замърсители на природата. Новост са и детските съдове за хранене с високо съдържание на целулоза, които са 100% рециклируеми. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 11 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 12 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 13 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 16 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ