Южнокорейската компания е продала два пъти повече смартфони от „Ябълката”, очаква обаче отслабване на пазара
Samsung затвърди лидерството си на пазара на смартфони и увлечи преднината си пред Apple. През второто тримесечие според данни на консултантската компания IDC южнокорейският технологичен гигант е продал 72.4 млн. смартфона при 50.3 млн. за същия период година по-рано. Apple е увеличил продажбите си от 26 млн. до 31.2 млн. „умни” телефона за този период.
Въпреки това данните сочат, че конкуренцията на пазара на смартфони се засилва и пазарният дял и на двата производителя намалява. За Samsung свиването е от 32.2% до 30.4%, а за Apple – от 16.6% на 13.1%. Останалите производители в топ 5 - LG, Lenovo и ZTE, увеличават пазарните си дялове.
Въпреки че южнокорейската компания очаква продажбите да продължат да растат, тя се подготвя за по-слаб темп на растеж на глобалния пазар на смартфони през настоящото тримесечие. Средните продажни цени също се очаква да паднат.
През второто тримесечие Samsung отчита 47.5% ръст на оперативната си печалба до рекордните 6.4 млрд .евро. Печалбата в мобилното звено обаче спада с 3.5% спрямо предходното тримесечие до 4.3 млрд. евро. Това породи опасения, че растежът в мобилното отделение може би е спрял заради растящата конкуренция, отбелязва Reuters.