През 2024 г. са продадени 10,8 млн. превозни средства на японската марка
Снимка: Toyota
Toyota Motor Co. е продала 10,8 милиона автомобила през 2024 г., което я прави най-продаваният производител на автомобили в света по продажби за пета поредна година, отбелязва Quartz.
Продажбите на японския автомобилен производител са паднали с 3,7% в сравнение с миналата година, когато е продал 11,2 милиона единици от своята марка, отбелязвайки първия си спад от две години, по данни на компанията. Това се дължи най-вече на лошото представяне на компанията в Япония, където автомобилният производител се опитва да се справи с последствията, произтичащи от скандалите с безопасността.
Миналата година филиалът на Toyota Daihatsu призна, че е подправил тестове за безопасност при сблъсък за около 88 000 превозни средства, което доведе до разследвания, временно затваряне на заводи и промени в ръководството. За няколко месеца миналата година скандалът помогна за забавяне на продажбите на японските автомобилни производители, за които иначе се смята, че имат отличен контрол на качеството.
Подразделението на Daihatsu продаде 38,3% по-малко превозни средства в Япония и 32,1% по-малко превозни средства извън страната, докато Hino Motors продаде 12,5% повече превозни средства в Япония и 7,1% по-малко по света.
Продажбите на марката Toyota, включително тези на премиум марката Lexus, намаляват с 13,8% на вътрешния пазар, достигайки 1,4 милиона продадени бройки. Повече от 8,7 милиона единици са продадени извън Япония, отбелязвайки 1% увеличение и четвърта поредна година на растеж.
Колкото до конкурентите на Toyota, германският автомобилен производител Volkswagen отчете 2,3% спад в продажбите през януари до малко повече от 9 милиона автомобила. Най-големият производител на автомобили в Европа имаше трудна година, което доведе до обявяване на планове за затваряне на заводи за първи път от десетилетия, за да помогне за намаляване на разходите. Споразумение с профсъюза IG Metall помогна за предотвратяване затварянето на заводи, но повече от 35 000 работни места в Германия ще бъдат съкратени до 2030 г., за да се спестят повече от $15 млрд.
И Toyota, и Volkswagen имаха затруднения в Китай, който продължава да бъде силно конкурентен пазар. Toyota е продала с 3% по-малко превозни средства в Китай спрямо 2023 г., като компанията цитира „засилване на ценова конкуренция“ и преминаване към нови енергийни превозни средства, всеобхватен термин, отнасящ се до автомобили, задвижвани от чиста енергия.
Toyota е продала повече от 4,5 милиона електрически превозни средства миналата година, което е ръст от 23,2%, от които повече от 4,1 милиона са хибридни електромобили, които компанията е известно, че популяризира. Други 153 829 са били plug-in хибридни електромобили. Почти 140 000 продадени бройки са електромобили, захранвани с батерии, отбелязвайки 34,5% увеличение, до голяма степен водено от продажби извън Япония.