Бернар Арно разкритикува планираното увеличение на данъците в родната си Франция
Снимка: Economy.bg
LVMH, гигантът за луксозни стоки, „сериозно обмисля“ увеличаване на производствените си мощности в САЩ, каза главният изпълнителен директор Бернар Арно, като похвали „вятъра на оптимизъм“ в страната, който контрастира със „студения душ“ от потенциално по-високи корпоративни данъци във Франция, отбелязва „Ройтерс“.
Към момента LVMH, която прави милиарди от продажбата на луксозни стоки с етикет „Произведено във Франция“ от кожени чанти до шампанско по света, има малък производствен капацитет в САЩ извън три работилници на Louis Vuitton и някои обекта за производство на бижута на Tiffany.
Но Арно, който е и основен акционер на LVMH, каза, че е готов скоро да увеличи присъствието на компанията в САЩ. „Ясно е, че сме силно подтикнати от американските власти да продължим да изграждаме присъствието си. В настоящия контекст това е нещо, което разглеждаме сериозно“, каза той, говорейки пред журналисти, след като компанията представи тримесечни резултати. Арно и семейството му присъстваха на встъпването в длъжност на президента Доналд Тръмп за втори мандат по-рано този месец.
Арно и съпругата му Хелен Мерсие, както и две от децата му, Делфин Арно и Александър Арно, седяха само на няколко метра от катедрата на Тръмп, заедно с други милиардери, включително основателя на Tesla Илон Мъск и шефа на Meta Platforms Марк Зукърбърг.
Арно, който в началото на кариерата си работи като предприемач на недвижими имоти в САЩ, след като напуска Франция след избирането на левия президент Франсоа Митеран, познава Тръмп от десетилетия. Арно е критикувал Митеран като антибизнес насочен политик.
По време на първия мандат на Тръмп Арно го покани да пререже лентата в ново кожено ателие на Louis Vuitton в Алварадо, Тексас.
Арно каза, че базираните в САЩ фабрики се възползват от атрактивни данъчни условия и че Тръмп насърчава инвестициите в това, което той нарече „много динамичен“ пазар.
В същото време Арно, най-богатият човек във Франция, изрази разочарованието си от бюрокрацията в родината си и скорошните планове за допълнително данъчно облагане на големи компании, за да запуши дупка в държавния бюджет.
„Току-що се върнах от САЩ, където можете да видите вятъра на оптимизъм, който минава през страната. И когато се върнете във Франция, след като сте прекарали няколко дни в САЩ, това действа малко като студен душ.“
Пазарът в САЩ, където френският конгломерат дава работа на повече от 40 000 души, е ключов за LVMH, като представлява 25% от продажбите на групата.