неделя, 09 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    875 прочитания

    ИТ екипите: Технологичният екип на Ship.Cars

    Запознайте се с професионалисти от екипа и научете повече за работата, проектите и възможностите в компанията
    15 януари 2025, 10:10 a+ a- a

    Снимки: Ship.Cars; колаж: Economy.bg

    В рубриката на Economy.bg „ИТ екипите в България“ представяме ключови екипи във водещи технологични компании в България и ви срещаме с хората, които са част от тях. Лидери на екипи и ИТ професионалисти разказват повече за проектите, технологиите, начините на работа, както и за себе си, за своя професионален път и какво ги задържа в компанията.

    Запознайте се с Иван Минев, Backend разработчик, Калоян Арсов, QA инженер, и Калина Колева, Front End разработчик, и научете повече за работата, проектите и възможностите в JAVA отдела на компанията.

    Име: Ship.Cars
    Сектор: Автотранспорт
    Създадена: 2017
    В България е от: 2017
    Брой служители глобално: 65
    Брой служители в България: 55
    Офис в България: гр. София, бул. „България“ 49, 1404
    Основна дейност на компанията, клиенти/продукти, услуги, пазари: Ship.Cars е логистична компания за автомобилен транспорт, предоставяща пакет от софтуерни решения за индустрията за превоз на автомобили в САЩ.

    Представете ни Вашия екип – колко души (специалисти) сте и какво правите?
    Калоян Арсов:
    Екипът, в който работя, включва FrontEnd, Backend, QA, Product Owner и мениджър. В качеството си на QA специалист трябва не само да гарантирам качеството на продукта, но и да съдействам за изграждането на процеси, които улесняват бързото идентифициране и отстраняване на проблеми. Екипът ни разполага с ясно разпределени роли и отговорности, като техническите лийдове в подекипите (FE, BE, QA) играят ключова роля при вземането на стратегически решения и наблюдават качеството на кода. Компанията е с оптимален размер по отношение на брой служители. Продуктите ни работят от десетки години на пазара, ползвайки се от множество клиенти. Фокусът е върху стабилността и качеството, за разлика от новооснованите продуктови компании, целящи бърз растеж и набиране на клиенти. От друга страна, нямаме сложни и тромави корпоративни процеси. Вертикалната структура на екипите осигурява тясна колаборация между колегите, отговорни за различна част от платформата, като това позволява ефикасна и фокусирана работа и бърза обратна връзкапри разработката на нови функционалности. Компанията поддържа баланс между стабилност и ефективност, което улеснява работата ни като QA инженери. Фокусът върху стабилността и качеството заедно с оптималния размер на екипите прави процесите по-ефективни и ни позволява да се съсредоточим върху дългосрочните цели, свързани с подобряване на потребителския опит и надеждността на продукта.

    Какви технологии използвате?
    Калина Колева:
    Сървърните ни приложения използват Spring и Quarkus с основен език Java, реализирани чрез микросървиси, което позволява лесно да увеличаваме производителността на отделни компоненти в активните периоди за бизнеса. Платформата ни е SPA (single page application) с micro-frontend архитектура. Основните ни продукти – SmartHaulTMS и Loadboard, са разделени на няколко micro-frontend и всеки работи независимо един от друг. Библиотеката, която използваме за изграждането на потребителския интерфейс, е React, TypeScript за типизиране. Имаме дизайн система, базирана на Material UI, която ни помага с готови компоненти и се фокусираме върху бизнес логиката. Нова функционалност се качва на production всяка седмица, понякога и по няколко пъти на седмица. Интегрирани сме с Google Cloud платформата с Pub/Sub за messaging, PostgreSQL за база и Kubernetes. Използваме различни помощни технологии с отворен код, като Temporal и Elasticsearch. Основен фокус на компанията е предоставяне на услуги с високо качество и непрекъснат достъп през цялата година. За гарантиране на правилното функциониране се използват множество инстанции на критичните приложения, аларми и дистрибутирано проследяване на заявките. За гарантиране на желаното състояние на инфраструктурата на платформата и оркестрация на контейнерите се грижат инструменти като Helm charts, Terraform, Kubernetes и Argo CD. За защита от регресии и проверка на интеграцията между отделните компоненти регулярно се изпълняват автоматизирани тестове, които включват аларми на различни нива при откриване на проблем. Тестовете са на Selenium за уеб интерфейса и Appium за мобилното приложение, което осигурява консистентност при проверката на функционалностите. Rest API Regression тестове се използват за проверка на взаимодействията между различни компоненти на системата. 

    Калина Колева, Front End разработчик
    Още от гимназията математиката ми беше любим предмет, затова и продължих образованието си в специалност „Информационни системи“ във Факултета по математика и информатика на Софийския университет. По време на следването си се убедих, че програмирането е за мен и след курсове в академията на Телерик започнах първата си работа като Front End разработчик. Имам познат в Ship.Cars, към когото се обърнах за повече информация, преди да кандидатствам. След споделеното от него, както и срещите ми с различни хора от екипа, съм в компанията вече от година. Имаше структуриран onboarding процес, където ме запознаха детайлно с разработвания продукт и процесите на компанията. Всички колеги са много отзивчиви и винаги детайлно отговарят на въпросите, което ми помогна да се впиша бързо в екипа. Работата е динамична и интересна, тъй като работим по различни функционалности и се справяме с различни предизвикателства. Свободното си време обичам да прекарвам с близки и приятели, да се разхождам или да играя тенис.

    По какви проекти работите?
    Иван Минев:
    Предоставяме решение за транспортиране на автомобили както на малки частни клиенти, така и на големи фирми и търгове, нуждаещи се от огромен обем превози. Даваме възможност и на транспортни фирми, разполагащи с автовози, да се договарят с крайните потребители и да подпишат договор за превоз. Основните продукти, по които работим, са SmartHaulTMS, SmartHaul App и Market Loadboard. Loadboard продуктът позволява на превозвачи бързо и лесно да търсят товари за превозване, като виждат подробна информация за локация на вземане и доставяне, брой коли, очаквана дата за извършване на услугата, за да планират курсовете си максимално удобно. Превозвачите имат възможност да правят оферти на хората или компаниите, които превозват автомобили, както и да виждат техните контраоферти, така че да договорят максимално добри условия и за двете страни. SmartHaulTMS, от своя страна, осигурява цялостно управление на вече приетите товари. Потребителите могат да виждат списък с всички приети товари заедно с детайлна информация за тях. Това включва назначаване на шофьори, проследяване на състоянието на товарите, както и информация за времето на вземане и доставка. Мобилното приложение SmartHaul App разширява функционалностите на SmartHaulTMS и Market Loadboard, като предоставя удобство и гъвкавост за потребителите директно от техните мобилни устройства. То е достъпно както за iOS, така и за Android и допринася за улесняването на комуникацията и управлението на процесите. Интеграцията между всички наши продукти е ключова за осигуряването на безпроблемна работа на платформата. Тя позволява обмен на информация между отделните системи, като гарантира, че всички функционалности работят синхронизирано. Това е от съществено значение за предоставянето на цялостно и ефективно решение за транспортиране на автомобили както за малки клиенти, така и за големи транспортни компании.

    Как работите в момента и колко често се събирате заедно в офиса?
    Калоян Арсов:
    Следваме Agile методология с двуседмични спринтове. Product Owner представя новите функционалности по време на Business Requirement Refinement срещата с екипа. На тази среща всички участват активно, задават въпроси и се идентифицират възможни рискове или зависимости между Front End и Backend. Избираме някой от екипа за story owner за конкретна функционалност, който носи отговорността за разбиране в дълбочина, финализиране на изискванията и дизайна, организиране на допълнителни срещи, ако се налага, за да се изчисти API контракта. Преди планирането и имплементирането на големи функционалности провеждаме workshop, където разглеждаме в дълбочина изискванията, дизайна и възможните технически решения. Това ни помага да идентифицираме потенциални предизвикателства предварително и да се подготвим по-добре за изпълнението. По време на планирането участва целият екип и се планират какви задачи ще бъдат включени в новия спринт спрямо капацитета на екипа. Поставяме си цели за спринта, които всички се стремим да постигнем. В края на спринта представяме на демо разработените функционалности. По време на ретроспективата коментираме постигнатите успехи или проблеми, които сме имали, заедно търсим начини за предотвратяването на подобни. Имаме хибриден модел на работа, като повечето колеги идват 2 или 3 дни в офиса. Някои колеги са в офиса всеки ден. Хибридният модел, който следваме, ми дава възможност да съчетая най-доброто от двата свята – продуктивността на работата от вкъщи и социалната динамика в офиса. Харесвам екипната работа и усещането за сплотеност, което се създава, когато сме заедно. В офиса обядваме заедно, което ни помага не само да се откъснем от задачите, но и да обсъдим различни теми извън работата.

    Иван Минев, Backend разработчик
    От две години и половина съм част от екипа на Ship.Cars, където работя като Backend разработчик. Завърших специалност „Компютърни науки“ във Факултета по математика и информатика на Софийския университет. Професионалният ми опит започна с разработка на мобилни приложения за Android. Постепенно се включих и в няколко startup проекта като Full Stack разработчик. Именно там открих истинската си страст – сървърните приложения, които днес са основният фокус на работата ми в Ship.Cars. Работата в компанията е интересна и динамична, изпълнена с ежедневни предизвикателства, които ме мотивират. Имаме свободата да реализираме собствените си идеи, а в същото време винаги можем да разчитаме на подкрепата и насоките на компетентни и отзивчиви колеги. Лично за мен успешният ден започва с тренировка рано сутрин, преди работа. Това не само ми дава енергия, но и ми помага да поддържам високо ниво на концентрация през целия ден. В свободното си време се наслаждавам на пътувания и каране на ски – любими хобита, които ми дават възможност да се отпусна и презаредя.

    Как типично преминава един работен ден в екипа?
    Калина Колева:
    Лично аз стартирам деня, като преглеждам какви срещи предстоят и какви PR-и имаме за ревю, така че да мога оптимално да планирам как да разпределя времето през деня си. Всеки ден имаме 15 минутна среща на целия екип, където всеки споделя как е преминал предходният ден, какво сме успели да направим, срещнали ли сме някакви проблеми и какво планираме като работа за текущия ден. Ако виждаме възможен риск за забавянето на някоя функционалност, това е времето, в което да информираме мениджъра и product owner-a. Ако има нужда, планираме техническа/продуктова среща в по-тесен кръг, на която дискутираме конкретен казус. След това всеки ден е различен. Има дни с повече срещи за планиране на новите функционалности или пък се впускаме в разработването на текущо планираните задачи. 

    С кои други отдели/екипи работите най-често?
    Иван Минев:
    Често се налага да работим заедно с DevOps екипа, тъй като те отговарят за инфраструктурата, която използват нашите приложения. Процесът на управление на ресурси е лесен и добре структуриран благодарение на прилагането на Infrastructure as Code. Имаме достъп до хранилището, в което е дефинирана инфраструктурата на всяка работна среда. Разработчиците правят промени по кода с дефинициите на ресурсите, след което пускат заявка за проверка и одобрение към DevOps екипа. Работим тясно и с екипа, който е отговорен за продукта ни и обслужва крайните клиенти, имащи нужда от превоз на автомобили. Това взаимодействие е от съществено значение за осигуряването на цялостно и качествено решение. Обсъждаме предложения за подобрения и заедно стигаме до решения, които удовлетворяват както потребителските нужди, така и бизнес целите. Имаме срещи за споделяне на добри практики и нови технологии, които могат да подобрят работата и качеството на продуктите ни. Тази широка мрежа от взаимодействия е ключова за успеха на нашата работа и дава възможност да се учим и развиваме в динамична и подкрепяща среда.

    Разкажете нещо, с което екипът Ви се гордее.
    Калоян Арсов:
    Екипът ни е изграден от истински професионалисти не само в работата си, те носят със себе си свежа и позитивна енергия без конфликти. Имаме изградено доверие между колегите. Това ни помага за добрата колаборация и фокусирането върху качественото разработване на продукта. Насърчаваме откритата комуникация и взаимното уважение, гарантираме, че всеки член на екипа се чувства ценен и чут. Тази атмосфера стимулира креативност и иновации, което ни позволява да се справяме с предизвикателствата ефективно и да постигаме изключителни резултати с лекота. Всеки от нас цени както личното си професионално развитие, така и успеха на екипа като цяло. Имаме култура на взаимопомощ и уважение, която ни позволява да се справяме с предизвикателствата и да се учим един от друг. Гордеем се с постиженията си, но още повече с начина, по който ги постигаме – с подкрепа, сътрудничество и истински екипен дух.

    Калоян Арсов, QA инженер
    Имам удоволствието да съм част от Ship.Cars вече около 5 години – път, изпълнен с предизвикателства, динамика и невероятни възможности за развитие. Основната ми роля като QA инженер ми позволява да се фокусирам върху качеството и автоматизацията, които са моя страст. Това, което ме задържа в компанията, са не само страхотните проекти, но и екипът от изключителни професионалисти, с които имам удоволствието да работя. В Ship.Cars ме вдъхновява позитивната и подкрепяща среда, където всеки допринася към общата цел, но същевременно има свободата да се развива индивидуално. Това е място, където професионализмът и човешкото отношение вървят ръка за ръка, и това го прави специално за мен. В свободното си време съм запален по freeride snowboarding-a – свободата в планината ме зарежда и вдъхновява. Грижовен баща съм и обичам да прекарвам качествено време със семейството си. Като човек, който винаги търси нови и интересни места, обожавам пътуванията и откриването на непознати кътчета. Освен това спортът е важна част от живота ми – той ми помага да поддържам баланс и енергия във всичко, което правя.

    Какво обичате да правите заедно извън работно време?
    Калина Колева:
    Хората в офиса почти винаги се събират за обяд заедно и тогава рядко се говори за работа. Почти всички членове от екипа участват в събитията, организирани от компанията – това лято имахме организиран тиймбилдинг с благотворителна кауза – „Изчисти планината“. Самоинициативно също се организират непринудени вечери, където може да се отпуснем, да се забавляваме и да подобрим екипната си работа в спокойна обстановка.

    Какво сплотява екипа Ви?
    Иван Минев:
    Всички са отговорни и се отнасят сериозно към работата си, а това води и до голямо доверие в екипа. На Retrospective срещите може да говорим спокойно и открито за проблемите, с които сме се сблъскали, и да мислим заедно за решения и подобрения. Компанията също полага усилия за сплотяването на екипа, например след успешен release на комплексна функционалност, която ни е отнела повече време, имаме организирани излизания за отпразнуването на release-a. Освен това се организират и различни събития, част от които бяха Mental Health Workshop, Goodbye Summer Party, Mystery Movie Night за Halloween за всички екипи в компанията.

    Как се вписват нови хора във Вашия екип?
    Калина Колева:
    Имаме структуриран onboarding процес, където новите членове на екипа се запознават с продукта и от бизнес гледна точка, и технически. Започвайки работа, те се свързват с опитни колеги, действащи като ментори, които им помагат да преминат през сложността на нашите системи и да се адаптират към динамиката на екипа. Новите колеги се включват в екипните срещи и са насърчени да споделят идеите си, което подпомага по-лесната им интеграция в екипната култура.

    Как бихте отговорили на въпроса: „Ако ти си..., заповядай в нашия екип!“?
    Калоян Арсов:
    Ако си готов да се впуснеш в ново предизвикателство с позитивни и приятни хора и искаш да се потопиш в магията на Ship.Cars, заповядай в нашия екип. Тук ще намериш подкрепяща среда, където всеки допринася за успеха на екипа и заедно преодоляваме всяко предизвикателство.

    И накрая как бихте описали сами Вашия екип?
    Иван Минев:
    Екипът ни е изграден от приятни и забавни хора, всеки е професионалист и цени отворената комуникация и взаимното уважение. Целта е доставката на висококачествени продукти, като същевременно се подкрепяме взаимно в професионалния растеж и развитие. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Ship.Cars Bulgaria EOOD в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ЕКИПИТЕ В БЪЛГАРИЯ:   

    Sustaining Engineering, Milestone Systems Bulgaria
    Azure екипът на Hitachi Solutions Bulgaria

    Java екипът на LEAD Consult
    Defend екипът на Paysafe

    QA екипът на Amadeus Sofia

    Отдел „Бизнес консултиране“ на LEAD Consult
    Консултантският отдел на Deloitte Central Europe
    Технологичният екип на Appolica

    Технологичният екип на Resolute
    Communication и Cargo екипите в AXSMarine 
    Cloud & DevOps с направление Azure, МенторМейт
    C++ екипът на Resolute

    Карго екип в AXSMarine
    SRE екипа на ITGix
    Екип Mobile Clients, Milestone Systems

    BIS Base, SEEBURGER

    Center of Excellence, Антхил
    Salesforce Commerce Cloud, Технологично звено на Аксенчър България
    Оперативното звено на Аксенчър България
    SAP Product Compliance и SAP Environment Health and Safety, SAP Labs Bulgaria
    Екип Globalization Services, SAP Labs Bulgaria
    Екип .NET, Scalefocus 
    Софтуерният екип на ЛЕМ България
    Екип Data, Scalefocus 
    DCoE екипът на МенторМейт
    Екип Technical Support, SEEBURGER

    Екип Mobile Team, Scalefocus
    Back-end екипът на SiteGround
    Екипът на Funding Circle в Questers
    Екип DATA, Blankfactor
    Екип QA, SiteGround
    Екип WEX Health, Coherent Solutions Bulgaria
    Екип DevOps, Scalefocus
    Екип Внедряване SoftOne ERP
    Екип Infrastructure, Cloud & Automation, Milestone Systems
    Екип Data Quality, Experian България
    Екип Front-end Development, Scalefocus
    Екип SPA/front-end, SiteGround
    Екип RSM, Tek Expert
    Екип Engineering, Nexo
    Екип GetHelp, Tek Experts
    Екип Java, Scalefocus
    Екип QA, МенторМейт
    Екип Compliance, Digital Wallets, Paysafe
    Екип CritSit, Tek Experts
    Екип Scagile, Блубито
    Екип Технологични трейнъри в Telerik Academy Alpha
    Екип Worldwide Consulting Center - Center of Engineering, VMware
    Екипи Helios и Phoenix, интегриране на платежни доставчици в Skrill и Neteller, Paysafe
    Eкип Online Banking Project, DataArt
    Екип SOC, Paysafe
    Екип UX/UI Team, Scalefocus
    Екип Engineering & Product Development, Nexo
    Екип Marketing Services, Experian България
    Екип Rapid Transfer, Paysafe
    Екип BIS platform QA, SEEBURGER
    Екип News UK Tech, Questers
    Екип Quality Engineering, Scalefocus
    Екип Клиентски Анализи, Hewlett Packard Enterprise
    Екип Custom Development, Milestone Systems
    Екип Sitefinity Cloud, Progress 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Старозагорска област е 9-та по работещи ИКТ фирми в България
    437 ИКТ компании работят в областта, по данни на CBN
    преди 2 дни
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    преди 2 дни
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура
    преди 2 дни
    Банката на Англия намали лихвените проценти
    Както и прогнозата за икономически ръст на Великобритания
    преди 2 дни
    Lidl ще открие още поне 8 магазина през 2025
    Веригата ще открие над 200 нови работни места
    преди 2 дни
    САЩ обмислят забрана на DeepSeek
    Подобна забрана бе приета в Австралия