Безплатни инструменти с добавена стойност за собствениците на малък бизнес подобряват тяхното онлайн присъствие и комуникация с клиентите
Изображение: Rakuten Viber
Rakuten Viber обяви пускането на нова услуга, която ще помогне на малкия бизнес да расте по-ефективно. След успешното стартиране на решението в Гърция и Филипините, собствениците на малък бизнес в други ключови за Rakuten Viber пазари по света вече могат да създават и управляват своите Viber бизнес акаунти безплатно. Редицата нови функции, част от услугата, ще им позволи да развиват бизнеса си във Viber и да осъществяват връзка с с клиентите, като повишават своята видимост и продажби.
Функциите на бизнес акаунта, които вече са достъпни, включват:
• Повишаване на разпознаваемостта благодарение на присъствието на марката в платформата
Публичен бизнес профил: Фирмите могат да създадат подробна бизнес страница с полезна информация за своите клиенти, включително име, лого, категория, описание, работно време, уебсайт и допълнителен номер за контакт. Тези бизнес профили са публични, могат да се открият лесно във Viber и са изцяло интегрирани във всички 1:1 чатове
Каталог: Новите бизнес акаунти дават възможност и за създаване на каталог от продукти. Листът с до 50 продукта или услуги дава възможност на клиентите да отправят директни запитвания в чата, а на търговците - да рекламират продукти с отстъпки.
• Увеличаване на продажбите чрез по-голяма видимост
Видимост: Сред новите функции е и възможността за лесно откриване на бизнес акаунти директно в търсачката на Viber. Tърсенето е въз основа на името на бизнеса, описанието, местоположението и категорията. Освен това всички собственици на бизнес акаунти във Viber ще бъдат обозначени с етикет и в техните 1:1 чатове за допълнителна видимост.
Бизнес профил, QR кодове и връзки: Всеки бизнес акаунт има профил, който е видим извън Viber и може да бъде посетен от всеки в мрежата. За да популяризират своя бизнес, собствениците могат да споделят връзката към техния бизнес профил чрез QR кодове както във Viber, така и извън него, например в социални платформи, в традиционни медии или на витрината си.
Маркетингови инструменти: Бизнесът може да рекламира промоции, специални оферти и нови продукти на всички клиенти, които преди това са се абонирали за акаунта.
• Подобрена комуникация с клиенти чрез автоматизация и анализи
Автоматизация на чатовете: Новите акаунти ще поддържат възможности като автоматични отговори на съобщения получени извън работно време и автоматични поздрави, подобрявайки и улеснявайки управлението на комуникацията между бизнес и клиент.
Бизнес анализ: Подобрените функционалности за анализ предоставят прозрения с показатели, включително обхват, ръст на абонатите и средно време за отговор. Това позволява на фирмите да повишат удовлетвореността на клиентите и да вземат информирани решения, за да стимулират повече продажби.
„Малкият бизнес е гръбнакът на всяка местна икономика. С нашето най-ново предложение ние подкрепяме търговците, като им помагаме успешно да се ориентират в конкурентната среда на днешния дигитален пазар,“ коментира Офир Еял, изпълнителен директор на Rakuten Viber. „Чрез внедряването на удобна за потребителя платформа за самообслужване ние подпомагаме собствениците на бизнеси като им предоставяме достъп до дигитални инструменти, които отговарят на техните уникални нужди.“
90% от клиентите казват, че харчат повече пари за марки, които предлагат персонализирани преживявания, съобразени с техните предпочитания. Освен това, 88% от клиентите са по-склонни да се върнат при марка, която предлага добро обслужване на клиенти. Тъй като лоялните и завръщащи се клиенти са жизненоважни, особено за по-малките фирми, много от тях все повече търсят рентабилни начини за предоставяне на персонализация и обслужване.
В допълнение, Rakuten Viber отбеляза 65% увеличение на броя на новосъздадените бизнес акаунти в Гърция и Филипините от началото на годината.
Бизнес акаунтите са достъпни за потребителите на Viber безплатно от днес. Скоро ще бъдат предложени и персонализирани ценови планове за допълнителни функции.