четвъртък, 12 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    962 прочитания

    Български компании с над 47 млн. лв. износ чрез магазините на Лидл

    Вижте кои родни продукти пробиват на европейските пазари
    08 август 2024, 13:48 a+ a- a

    Над 47 млн. лв. е износът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на Lidl за периода януари-юни 2024. Експортният оборот бележи ръст от 11,6% спрямо същия период на миналата година.

    През първата половина на 2024 г. съвместно с Lidl своя продукция са изнесли общо 36 български компании в 27 държави. Най-голям е оборотът, реализиран с нашите съседи – Румъния с 16,2 млн. лв., следвана от Гърция с оборот от 12,7 млн. лв. На трето място е Германия, където износът достига 4,7 млн. лв., а след нея се нарежда западната ни съседка Сърбия с 3,1 млн. лв.

    „Растящият експортен оборот на българските ни доставчици е доказателство за добрата съвместна работа и за успешните партньорства, които ние постоянно и целенасочено надграждаме. Продуктите, произведени у нас, отговарят на всички международни стандарти за качество и удовлетворяват очакванията на все повече потребители в чужбина. Тази година за първи път реализирахме и по-сериозен износ на български плодове и зеленчуци и това много ни радва, като се надяваме тази позитивна тенденция да се запази. Ще продължим ангажимента си да подпомагаме достъпа на български производители до нови международни пазари и очакваме да бъдем все по-успешни заедно“, коментира Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване“ на Лидл България.

    Благодарение на Lidl, български плодове и зеленчуци обичайно намират пазар в държави като Гърция, Чехия, Унгария, Румъния, Литва и Латвия. За първите шест месеца на годината износът на плодове и зеленчуци се е удвоил като оборот, като сред изнесените продукти са малини, патладжан, диня, череши, тиквички, сливи и краставици.

    Разпределението на доставчиците с най-висок оборот и съответните най-предпочитани експортни продукти остава стабилно спрямо същия период на миналата година. Производителят на хляб и хлебни изделия Хебър ЕАД е с най-висок износ за първата половина на 2024 г. в размер на 9,4 млн. лв., следван от Клас Олио ЕАД (слънчогледово олио) с реализиран оборот за същия период от 8,6 млн. лв.

    Сред най-големите български доставчици по износ в европейската търговска мрежа на Lidl са също Нухелт АД (производството на оризови бисквити и чипс) с оборот от 5,5 млн. лв. и Белла България АД с износ от 5,1 млн. лв. Сред най-изнасяните продукти за първото полугодие на настоящата година са редица млечни продукти като биволско и овче кисело мляко, айран, грил сирене, каймак, овче и биволско сирене, както и някои ориенталски тип сирена – Топика, Бурмалъ и Чечил, което се приема особено добре на немския пазар.

    С добри резултати за първата половина на годината и сериозни шансове за увеличаване на обемите за износ е и „Тимс ФУУДС“ ЕООД. Под своята търговска марка компанията изнася козунак и кифлички, а тази година започна да изнася и питки за хамбургери под собствена марка на Lidl в Хърватия и Сърбия. Предстои износ на питки за хамбургери и за Румъния.

    Собствените марки на Lidl са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители, партньори на Lidl, лесно достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 минути
    "Синдео" привлече финансиране от бизнес ангели
    Тя е първата приложна академия за образование, която има за цел да подпомага българските учители
    преди 2 часа
    Общата инфлация в ОИСР пада до 5,4% през юли 2024 г.
    Движението на индекса варира значително в различните държави
    преди 17 часа
    БНБ с нови правила за ипотечни кредити
    Максималният срок на договор за жилищен кредит вече става 30 години
    преди 17 часа
    „България Еър“ посрещна петия си самолет Airbus А220 и първия от модела A220-100
    Той разполага с 8 бр. места за бизнес класа и 110 бр. места за пътниците в икономична класа
    преди 19 часа
    „Райсволф България“ стартира търговия на BEAM пазара на БФБ
    Компанията листна целия си капитал в размер на 8,4 млн. лв. и обмисля бъдещи IPO