четвъртък, 12 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1179 прочитания

    Kuady: Очакваме да имаме над 100 служители до края на годината

    Възможно е да се разраснем още повече догодина – Мирослав Божилов, управляващ директор на финтех компанията в България, пред Economy.bg
    06 август 2024, 09:37 a+ a- a

    Преди дни финтех компанията Kuady обяви, че навлиза в България с откриването на нов офис в София. Екипът у нас вече се състои от 80 души. Планира се ръст с допълнителни 25% до края на годината, като основният фокус ще е върху продължаващото разработване на наскоро пуснатия дигитален портфейл.

    Защо Kuady реши да открие офис в България, след кои други локации е избрана страната ни, какъв е размерът на инвестицията, колко и какъв тип работни места ще бъдат открити в София, по какви проекти ще работи местният екип, какъв модел на работа следва компанията, какво е бъдещето на финтех сектора у нас, какви са тенденциите в индустрията на глобално ниво, как финтех секторът използва AI решения – тези и други въпроси коментирахме с Мирослав Божилов.

    Мирослав Божилов е управляващ директор за Kuady в България. Той има богат опит в българската финтех екосистема, като преди това е управлявал местни технологични и оперативни центрове на други реномирани компании за дигитални разплащания. Също така има значителен опит в стратегическото и оперативното консултиране, като е обслужвал банкови, платежни и финтех клиенти в САЩ в продължение на над 15 години с Deloitte и други консултантски фирми.

    Мирослав, защо Kuady реши да открие офис в България?
    Компанията реши да отвори офис в България заради изобилието от талант в областта на информационните технологии и продуктовите разработки (по-специално във финтех сектора), които са от съществено значение за развитието на нашия дигитален портфейл Kuady. Няколко от ръководителите на компанията имат богат опит в България с предишни финтех компании и са запазили много положителни впечатления и силни местни връзки, което им е дало увереност в избора на България.

    Обмисляни ли са били други локации?
    България бързо се очертава като най-добрия избор за новия офис на компанията поради гореспоменатите причини. Докато се разглеждаха други локации, стана ясно, че България предлага най-добрата комбинация от търсени умения, познатост и икономически аргументи, за да позволи сравнително бързо стартиране и растеж на местния екип и дейност.

    Какъв е размерът на инвестицията?
    При нашия бизнес основната инвестиция е в нашите служители. За по-малко от 10 месеца нашият екип нарасна до над 80 специалисти в областта на информационните технологии, продуктовата разработка, управление на риска, финанси и други квалифицирани специалисти, като се очаква още 25% ръст през останалата част от годината. Kuady се възползва изключително много от техните умения и принос, но ние също се гордеем, че допринасяме за българската икономика и за растежа и международната репутация на българската финтех екосистема.

    Колко работни места планирате да откриете в София?
    Очакваме да надхвърлим 100 служители до края на годината. Както споменах, вече сме над 80. Възможно е да се разраснем още повече през следващата година, тъй като планираме да разширяваме портфейла Kuady в нови географски региони и да добавим нови платежни методи, както и нови функционалности.

    Служители с какви умения и квалификации наемате?
    Най-големите ни нужди традиционно са за разработчици на софтуер, инженери по контрол на качеството и различни роли в ИТ операциите. Нашите технологии са .Net, React, React-native и MongoDB. За нашите бекендове ние използваме Azure, фронтендовете са в мрежата (web) и в магазините за приложения (app stores). Нашите процеси за доставка на софтуер са изградени около Agile и Scrum. Освен ИТ ние също така наемаме продуктови мениджъри, специалисти по управление на риска в проверката на самоличността и мониторинга на трансакциите, специалисти по обслужване на клиенти и финансови експерти, както и други.

    Нашият пазар на труда е много предизвикателен. Каква е Вашата стратегия като нов играч за привличане на таланти в България?
    Разчитаме на комбинация от стратегии. Както споменах, много от нашите международни мениджъри са работили в България и имат силни местни контакти. Те са доказали, че са иновативни, силни лидери, които виждат и възнаграждават уменията и всеотдайността, и това ни помогна изключително много при първоначалното набиране на екип. Също така сме активни чрез различни целеви събития и конференции, за да срещнем потенциални нови служители, които имат нужните технологични умения и съответния оперативен опит, и мога да кажа, че наблюдаваме голям интерес от продуктови и технологични специалисти, които искат да оставят своя отпечатък върху нов продукт сравнително рано в неговия жизнен цикъл. Инвестирахме и в атрактивен нов офис, който независимо от хибридния ни режим на работа смятаме, че е силен магнит за настоящи и потенциални нови служители.

    По какви проекти ще работи екипът в София?
    Основната ни мисия в София е да продължим да се разширяваме и развиваме Kuady. Екипите ни за разработка на продукти и софтуер са специализирани в една от различните функционалности на този портфейл – интеграция на методи на плащане, контрол на риска, виртуални и физически платежни карти и др. Основният ни пазар в момента е Латинска Америка, но скоро ще погледнем и към допълнителни географски райони.

    Какъв тип компании и от кои индустрии използват Вашето решение?
    Ние предлагаме на потребителите дигитален портфейл, който може да се използва в развлекателната (entertainment) и инвестиционната индустрия, приспособявайки нашите услуги към техните специфични нужди. Разбирайки уникалните предизвикателства и възможности във всеки сектор, ние гарантираме, че нашият продукт осигурява максимална стойност и значение.

    Къде се намира офисът Ви в София?
    Офисът ни се намира на 5 минути пеша от Paradise Center. Избрахме тази локация, защото ни предложи най-добрата комбинация от атрактивно местоположение, качество на сградата, достъп до обществен транспорт и финансови аргументи.

    Какъв модел на работа следвате?
    Имаме хибриден модел между работа в офиса и дистанционна работа, който има за цел да постигне точния баланс между колаборация и срещи на живо, от една страна, и гъвкавост и време за фокус на служителите, както и оптимизирано използване на офис пространството, от друга.

    Как виждате бъдещето на финтех сектора у нас?
    Какъв е потенциалът и какви са предизвикателствата? Съдбата на финтех сектора у нас неизбежно е свързана с европейските и световните му варианти, но секторът на местно ниво се е доказал през годините като плодородна почва за умения, търсени от финтех компаниите, включително в разработването на продукти, поддръжката и обслужването на клиенти и търговци, управлението на риска и други. Това, от своя страна, стимулира и развитието на местни финтех предприемачи и компании. Бъдещето изглежда обещаващо, но то ще зависи от политическа стабилност, благоприятни правителствени политики и ориентация, както и от силни държавни инвестиции в образованието.

    Какви са най-новите тенденции в индустрията на глобално ниво?
    Основните тенденции, които наблюдаваме, се въртят около подобряването на чувството и избора за потребителя. Новите платежни релси и отворените банкови мрежи (Open Banking) стимулират иновациите в разплащанията и по-големия избор за потребителите, като ги улесняват да плащат за стоки и услуги, където и да се намират, като използват набор от платежни инструменти и методи с вградена сигурност в реално време. За търговците възвръщаемостта е увеличен процент на конвертиране и одобрение на трансакциите, по-голяма защита от измами и по-голяма лоялност на потребителите, което води до подобряване на крайния финансов резултат за търговците.
    Освен оптимизирането на потребителското изживяване (consumer experience) се забелязва очевидна вертикална/секторна специализация на платежните екосистеми, която се случва в световен мащаб. Секторната специализация се налага от необходимостта от персонализирани решения, които отговарят на специфичните изисквания на различни сектори. Например конкретните за дадена индустрия разпоредби изискват специфични изисквания за обработка на данни и персонализирани функции за съответствие към регулаторните изисквания, докато лесната интеграция с платформи, характерни за тази индустрия, подобрява ефективността. Тенденцията за секторна специализация създава екосистеми от иновативни, технологично ориентирани доставчици, които проектират, изграждат и развиват специфични за сектора и неговите търговци и потребители цялостни решения.

    Как финтех индустрията използва AI решения? Как изкуственият интелект ще се отрази на сектора?
    Изкуственият интелект (AI) е добре развит във финтех индустрията, но определено има възможност за по-дълбока и по-широка интеграция в нашата екосистема. Внедряванията досега са фокусирани върху подобряване на сигурността, персонализиране на клиентското изживяване и подобряване на оперативната ефективност. Управляваните от AI системи за спиране на измами и агентите за обслужване на клиенти са може би най-зрелите примери. Например AI инструментите за спиране на измами анализират огромни количества данни за трансакции в реално време, идентифицирайки подозрителни дейности и намалявайки измамните трансакции. Задвижваните от AI чатботове и виртуални асистенти рационализират обслужването на клиентите, като предоставят незабавна интелигентна помощ и разрешават проблеми при плащанията. Също така виждаме персонализирано отношение към клиента чрез AI агенти, които например анализират клиентските разходи, за да предложат персонализирани препоръки, награди и промоции на потребителя. С подобряването на способностите на AI виждаме, че изкуственият интелект потенциално може да се интегрира и за подпомагане на решения, свързани с кредитния риск, както и за анализа на бизнес и пазарни данни и съответното подобряване на прогнозите за продажбите и подобряване на сегментирането и анализа на поведението на потребителите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 18 минути
    Общата инфлация в ОИСР пада до 5,4% през юли 2024 г.
    Движението на индекса варира значително в различните държави
    преди 16 часа
    БНБ с нови правила за ипотечни кредити
    Максималният срок на договор за жилищен кредит вече става 30 години
    преди 16 часа
    „България Еър“ посрещна петия си самолет Airbus А220 и първия от модела A220-100
    Той разполага с 8 бр. места за бизнес класа и 110 бр. места за пътниците в икономична класа
    преди 17 часа
    „Райсволф България“ стартира търговия на BEAM пазара на БФБ
    Компанията листна целия си капитал в размер на 8,4 млн. лв. и обмисля бъдещи IPO
    преди 18 часа
    Хилтън София откри новия си панорамен етаж
    Последният, десети етаж предлага 11 премиум стаи, сред които президентски апартамент от най-висок клас
    преди 22 часа
    България сред страните с най-голям ръст на учителите под 30-годишна възраст
    Според доклад на ОИСР страната ни е и сред първите по ръст на средства за образование и заплати на учителите