събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8835 прочитания

    Nidec Elesys: Ще стигнем 100 души до края на годината в България

    Заради успеха ни в София японската корпорация реши да открие и 2-ри R&D център в България – Филип Марке, управляващ директор Nidec Elesys Bulgaria, пред Economy.bg
    13 юни 2024, 11:31 a+ a- a

    През април японската корпорация Nidec откри втора инвестиция в България. Nidec Instruments се развива в областта на роботиката и автоматизацията и е втората компания от групата на Nidec Corporation, която идва у нас. През 2022 в София Nidec Elesys разкри научно-развоен изследователски център.

    Защо Nidec реши да открие втори развоен център в София, какви си плановете на японския гигант за двата центъра у нас, колко и какъв тип кадри ще търси компанията, за кои клиенти и по какви проекти ще се работи, може ли развойният център на Nidec Elesys да е първа стъпка към откриването на завод у нас, как ще изглежда автомобилът на бъдещето – тези и други въпроси коментирахме с Филип Марке, R&D Director Europe, Managing Director, Nidec Elesys Bulgaria.

    Разговаряхме с него в рамките на международната конференция Automotive Forum Bulgaria.

    Г-н Марке, почти 2 години откакто Nidec откри своя първи R&D център в София – каква е равносметката? Отговори ли инвестицията на очакванията Ви?
    Да, напълно. Създадохме центъра преди 2 години и вече имаме 80 инженери. Предизвикателството за нас първо беше да намерим ключовите таланти в България. Доста изненадващо беше, че успяхме да достигнем този брой служители толкова бързо. Изключително доволни сме от този факт. Инвестираме приблизително около 8 милиона евро годишно в R&D центъра и продължаваме да растем. Имаме още много работа, но сме напълно удовлетворени от постигнатото по отношение на таланта, защото той е ключов. Имаме няколко проекта с европейски клиенти. Като японска компания целта на стъпването ни в Европа беше да бъдем по-близо до нашите клиенти чрез комуникация на английски, за да им гарантираме незабавна подкрепа. В автомобилната индустрия работим с два ключови OEM производителя – един френски и един германски.

    Преди месец Nidec групата откри втори R&D център в София. Защо корпорацията реши да разшири инвестицията си тук?
    Видяха, че Nidec Elesys постига голям успех тук. И вместо други страни в Европа ние препоръчахме България. Групата разбра колко добре се справяме тук и подкрепи създаването на нов център в България. И това е заради Nidec Elesys.

    Каква е разликата между двата R&D центъра?
    Единият се фокусира върху проектирането на инвертори, DC-DC конвертори и мотори в автомобила. А другият е по-скоро с фокус върху индустрията, т.е. специфични роботи, които можете да използвате в производството, за да изпълните определени задачи вместо ръчен труд.

    Колко е общата инвестиция на Nidec в България досега и планира ли се тя да бъде увеличена?
    Nidec Elesys инвестира приблизително 8 милиона евро годишно. Що се отнася до Nidec Instruments, те тъкмо стартираха и планират екипът да достигне 20 инженери, постепенно развивайки дейността си в Европа и подкрепяйки клиентите като нас. Целта е стъпка по стъпка да бъде създаден нов проектантски екип, който да подсили този в САЩ. Тяхната инвестиция за тази година ще бъде 1 – 2 милиона, след което ще продължат да растат. Трудно е да се каже, но мисля, че ще достигнат размера на инвестицията на Nidec Elesys, т.е. около 8 милиона следващата година или след две години.

    В същата сграда като Вас ли са базирани те?
    Да, посрещнахме ги в нашата сграда. Предпочитаме да ползваме този подход, т.е. да имаме единен Nidec екип, дори и да сме различни търговски дружества, защото те имат машинни и софтуерни инженери и така взаимно можем да се поддържаме и подкрепяме. Това е начинът да подобрим връзката между отделните клонове, тъй като Nidec Corporation има повече от 300 R&D и производствени центъра по света. И когато е възможно да някой от тях да е в същата страна и на същото място, това е плюс за нас.

    Споделихте, че имате вече 80 служители. Планирате ли да разширите екипа? Стартирахте с по-амбициозни планове по отношение на работните места. Какво се случи?
    Предпочитаме да следваме Kaizen модела. Днес сме ангажирани с три проекта и ще продължим да растем. Засега просто предприемаме стъпки, за да гарантираме, че компанията тук е напълно оперативна. Вярвам, че сме близо до 90% от целта ни по отношение на ефективността - много важен аспект, що се касае до екипа. След което ще растем. Планирахме до края на тази година да достигнем 100 души екип. Мисля, че ще го постигнем. И след това няма ограничение пред нас. Когато има възможности за бизнес, ще има как да увеличим и персонала си в България. Инженерите са много привлечени да работят за нашата организация поради новите продукти, които внедряваме в автомобилите.

    Какви специалисти търсите?
    Ние сме 100% инженери в нашата организация. Така че кадри, отговарящи за софтуера за механиката, хардуерната система, киберсигурност, функционална безопасност, purchasing, тестване на качеството. Вече имаме колеги за всички тези функции, така че целта е да разраснем тези дейности. Вероятно трябва да увеличим служителите, отговарящи за качеството, тъй като работим за сложни продукти и качеството има огромно значение в нашата организация. Вероятно първо ще растем в тази област и след това стъпка по стъпка ще разраснем и останалите екипи.

    Може ли развойният център да е първа стъпка към по-голяма инвестиция на Nidec в България? Може би завод като в Сърбия?
    По отношение на производството вече имаме огромен завод в Нови Сад, Сърбия. Мисля, че ще са ни нужни повече от 5 – 7 години, за да запълним целия капацитет там. И когато това се случи, въпросът ще е къде да се изгради друг производствен завод. Дали в София или някъде другаде в България. Но така или иначе това не е затворена тема. 9. Кои са основните Ви клиенти? Stellantis и Volkswagen, също Tier 1 производители като Schaeffler и Emotors. Това са основните ни клиенти.

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата на аутомотив индустрията в България?
    Перфектен пример е динамиката на автомобилния клъстер днес. Ясно е, че има потенциал. Инженерният пазар в Германия е напълно наситен днес. Тук България има шанс да развие още научноизследователската и развойната дейност. Ние не искаме да си поставяме граници в България. Ако до края на годината стигнем 100 служители, тогава следващата година може да станем и 250. Няма ограничение. И мисля, че това наистина е възможно. Динамиката на компанията и начинът, по който даваме шанс на нашия екип да се развива, са фактори, чрез които може да привлечем много повече хора в България вместо в Германия или Франция.

    Как ще изглежда колата на бъдещето?
    Трудно е да се каже, защото геополитиката има огромно влияние. Заради напрежението в Европа е доста трудно да се предвиди дали ще имаме изцяло електрически коли, или по-скоро хибридни автомобили. Лично аз смятам, че през следващите 10 – 15 години по-вероятна е хибридната конфигурация, т.е. електрически автомобили и коли с двигатели с вътрешно горене. Вероятно след 20 години не 100%, но вероятно 80% от автомобилите ще са изцяло електрически. В Шанхай днес над 60% от колите са изцяло електрически. Мисля, че това е постижимо и в Европа.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Nidec Elesys RnD Europe Bulgaria EOOD в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 1 ден
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 1 ден
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 1 ден
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект