вторник, 21 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10765 прочитания

    Startups in BG: Фейритейлс ООД

    Как се ражда идеята за мобилно приложение за приказки с гласовете на родителите, разказва Христомир Христов, основател и CEO на fairytalesai.io
    29 май 2024, 08:19 a+ a- a

    Снимка: Личен архив

    В новата рубрика Startups in BG на Economy.bg основателите на стартиращите компании в страната разказват как са направили първите си стъпки, какви специфични и/или иновативни продукти/услуги предлагат, какви са основните им конкурентни предимства и какво предстои оттук нататък.

    Христомир Христов, основател и CEO на Фейритейлс ООД (fairytalesai.io), разказва кой е основният продукт на компанията, как се ражда идеята, кои са най-големите предизвикателства и как са превъзмогнати, как е финансирана, кое е основното ѝ конкурентно предимство и т.н.

    Име: Фейритейлс ООД
    Сектор: EdTech/ParenthoodTech
    Създадена: 2023
    Основна дейност на компанията, клиенти/продукти, услуги, пазари: Мобилно приложение за детски аудио приказки на английски, в което клонираме гласовете на родителите и приказките са разказани с техните гласове.
    Брой служители: 7
    Офис: София
    Финансиране: Личен капитал/в процес на набиране
    Член на BESCO от 2023 г.

    Разкажете ни за Вашата компания – кой е основният Ви продукт/услуга и как се роди идеята?
    Основният продукт на компанията ни е мобилно приложение за детски аудио приказки на английски език. Ексклузивното е, че с помощта на изкуствен интелект гласовете на родителите могат да се клонират. По този начин приказките могат да бъдат възпроизведени с техните гласове. Идеята се роди през миналата 2023 година вследствие на опит с подобен продукт, но на български език. 

    Колко време Ви отне реализацията от идея до работещ бизнес?
    След появата на идеята дойде моментът и на първата и най-трудна стъпка – валидирането на концепцията. Възможно ли е това, дали хората имат интерес към такъв продукт, кои проблеми на потребителите решаваме? За радост, след множество предприети действия, тестове, анализирана обратна връзка идеята беше валидирана. С екипа създадохме пробен продукт и в момента го тестваме с крайни потребители. 

    Кои бяха най-големите предизвикателства и как ги преодоляхте?
    Предизвикателствата са неделима част от „играта“ и с тях се сблъскваме ежедневно. Определено една от по-големите трудности бе изборът на технология, с която да работим. Никога не знаеш къде се намират подводните камъни, въпреки непрекъснатите опити да бъдат предвидени. Но това е и тръпката да разработваш startup. :) 

    Как финансирахте стартирането на Вашата компания? Срещнахте ли трудности при намирането на финансиране?
    Капиталът, с който стартирахме компанията, до голяма степен е личен – от основателите. Друга част е от частни ангелски инвеститори. В момента сме в преговори с още няколко частни инвеститори, както и с няколко фонда за рисков капитал. Със сигурност финансирането на компанията не е лесно, но е една от най-вълнуващите стъпки към осъществяването на идеята.

    Кои бяха първите Ви клиенти и как те научиха за Вас?
    Първите хора, които реагираха и проявиха готовност да ползват такъв продукт, бяха приятели и познати. Те бяха и първите „тестови клиенти“ и обратната им връзка помогна за изчистването на концепцията за крайния продукт. 

    Кои са основните Ви клиенти и пазари в момента?
    Фокусирани сме изцяло в чужбина и по-точно англоговорещите страни – Англия, Америка, Канада.

    Кое е основното Ви конкурентно предимство и с какво смятате, че сте по-добри от други подобни решения?
    Основното ни предимство е възможността за клониране на гласа на родителя. Вярваме, че можем да направим преживяването на детето още по-добро от сегашните варианти на аудио приказки. Вниманието ни е фокусирано изцяло към аудио слушане без визуални картини. Това решава множество проблеми, изникващи от прекомерното използване на дигитални устройства при децата. 

    Как се разви Вашата компания от създаването си досега?
    С голямо щастие мога да споделя, че най-важната част за създаването на успешна компания е изпълнена – създаването на екип. Имаме сплотен и фокусиран екип, който е влюбен в идеята. Гарантирам, че е най-трудната част във всеки един бизнес. 

    Какво предстои оттук нататък?
    В момента сме изцяло фокусирани да пуснем продукта за крайни потребители. Това е топ приоритет, с който да покажем така наречения Product Market Fit. 

    Можете ли да споделите най-големите грешки, които от днешна гледна точка считате, че сте допуснали от зараждането на идеята до днес?
    Идеята е на по-малко от година и към момента всичко върви по план. Това го дължа на опита, който имам аз и останалите съоснователи. Най-големите грешки тепърва предстоят :D.

    А кои са най-важните уроци, които научихте?
    Най-важният урок, който научих, е, че най-големият мотиватор за теб и екипа ти не е финансов. Намирането на идея, в която вярваш и която решава реални проблеми, води до удовлетворяващи резултати. Мотивацията трябва да е насочена към продукта и това, което прави той. 

    Какъв съвет бихте дали на тези, които се колебаят дали да стартират бизнес в момента?
    Отговорът е лесен. Ако търсиш спокойствие и сигурност, създаването на собствен бизнес не е подходящо за теб. Ако искаш всичко друго освен спокойствие и сигурност – давай смело и безотговорно. Важното е да започнеш да действаш и да свикнеш с мисълта, че ще грешиш. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа
    преди 20 часа
    Eleven Ventures с инвестиция от 650 хил. евро в чешки стартъп
    Мисията на OUTFINDO е да промени начина, по който пазаруваме онлайн
    преди 23 часа
    Китай отчете 5% икономически ръст за 2024 г.
    Страната изпълни прогнозата, която си беше поставила
    17 януари 2025, 16:34
    17 януари 2025, 16:21
    Ето колко фирми фалираха у нас за година
    Вижте и в кой сектор са най-много те
    17 януари 2025, 15:25
    ОББ: България е много близо до изпълнение на инфлационния критерий за еврозоната
    Банката повиши прогнозата си за цените на жилищата от 12.2% до 15.1% за 2024