понеделник, 22 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1460 прочитания

    Открит бе първия етап от фотоволтаичния парк на „Каменица“ АД в Хасково

    Съоръжението е последната най-голяма инвестиция на компанията в посока устойчиво развитие и е първото в подобен мащаб за Molson Coors на глобално ниво
    29 септември 2023, 12:21 a+ a- a

    Снимки: Molson Coors

    В Хасково официално бе открит първият завършен етап от изграждането на фотоволтаичен парк на една от големите пивоварни компании у нас „Каменица“ АД, част от групата на Molson Coors. Соларният парк се простира на площ от над 13 000 кв.м и генерира близо 30% от необходимата за оперирането на пивоварната електроенергия.

    На специалното събитие, освен медии, присъстваха редица официални лица, представители на държавната и местната власт, сред които Десислава Стоянова, зам.-министър на труда и социалната политика, Таня Георгиева, зам.-министър на земеделието и храните, Станислав Дечев, кмет на Община Хасково, Мария Вълчева, зам.-кмет на Община Хасково, Мариана Вълчева, директор на РИОСВ-Хасково, Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите и Владимир Иванов, председател на Съюза на пивоварите в България.

    Съоръжението е последната най-голяма инвестиция на „Каменица“ АД в посока устойчиво развитие – над 3 милиона лева, инвестирани през 2022 г. Това е и първият соларен парк в подобен мащаб в групата на Molson Coors на глобално ниво. В следващите години предстои разширяване на площта на парка и увеличаване на генерираната електроенергия. По време на официалното откриване гостите имаха възможността да посетят част от соларния парк и при стриктни мерки за безопасност лично да видят фотоволтаичните панели, намиращи се на покривите на сградите. Събитието продължи с обиколки на пивоварната, по време на които майстори пивовари и други експерти от фабриката разказаха интересна информация за процесите на пивопроизводство, опаковане и логистика.

    „За дългогодишната си история на българския пазар Каменица винаги е доказвала, че е компанията, която не забравя традициите си, но и винаги гледа към бъдещето. Днешното събитие е пореден повод Вашата компания да бъде призната като социално отговорен бизнес, който има за цел да подобрява средата и качеството на живот на хората“, отбеляза Десислава Стоянова, зам.-министър на труда и социалната политика.

    „В действителност, за всеки един предприемач да стартира и пусне в експлоатация нова инвестиция от такъв мащаб е голям успех и истински празник. Поздравявам ви за успехите и многото усилия, положени от всички екипи, които са работили, за да се стигне до това да можем да прережем лентата на завършен първи етап на соларния парк“, сподели Таня Георгиева, зам.-министър на земеделието и храните.

    „Проектът по изграждане на соларния парк на територията на пивоварната ни в Хасково е част от стратегията ни за устойчиво развитие и е естествено продължение на усилията ни в посока прилагане на устойчиви бизнес решения, които имат добавена стойност не само за нашия бизнес, а и за околната среда и общество като цяло. През последните години, целенасочено работим в посока закупуване само на зелена енергия, а с инвестицията в изграждане на собствен соларен парк с такъв мащаб вярваме, че ще допринесем за прехода към по-устойчива икономика и трансформация на страната ни.

    В следващите години предвиждаме да бъдат инсталирани соларни панели на допълнителна площ от над 5000 кв.м., с което да потвърдим стремежа ни да бъдем лидери и водещи при въвеждането на устойчиви решения на българския бирен пазар, както сме доказвали своя новаторски дух неведнъж през годините“, каза на откриването Владан Матич, изпълнителен директор на „Каменица“ АД.

    Инвестицията е част от глобалната дългосрочна стратегия за устойчиво развитие „Нашият отпечатък“, която всички компании по света от групата на Molson Coors следват. Стратегията е насочена в три основни направления: грижа за хората (служители, потребители, клиенти, доставчици, партньори и общество); грижа за планетата (използване на по-малко ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви опаковки) и отговорна консумация на алкохол (компанията предлага най-разнообразното безалкохолно бирено портфолио у нас и промотира посланията за отговорна консумация и отговорно шофиране чрез дългогодишната кампания „Алкохолът е лош шофьор“).

    „Каменица“ АД винаги е демонстрирала своя лидерски дух на бирения пазар с различни иновации, включително и в посока устойчиво развитие и зелени решения с грижа за опазването на околната среда. Редица са примерите в тази посока, като сред най-значимите е и пускането в експлоатация на първия за бирената индустрия в България анаеробен реактор за пречистване на отпадъчни води. Той има функцията да генерира биогаз, който от своя страна бива влаган обратно в процеса на производство. Пречистването на отпадъчните води на предприятията в Северна индустриална зона е друг пример за принос към околната среда и общности като това е доброволен ангажимент, който от Каменица АД са поели и следват като част от стратегията за устойчиво развитие.

    Стремежът на компанията е количеството вода, вложено в целия производствен цикъл и отнесено към 1 хектолитър бира, да спадне до минимум. В тази връзка от компанията споделят, че въведените нововъведения и технологични решения в производството през последните години вече дават резултат за трайна тенденция за понижение - консумацията на вода е намалена с над 20% съотнесена към 2016 г. Въвеждането на тези и други иновации в процеса на пивопроизводство в пивоварна Хасково я издигат на почетното първо място в годишната класация на пивоварните на Molson Coors по целия свят за 2022 г.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Байдън се отказа от президентската напревара
    Той подкрепи Камала Харис за следващия кандидат на демократите в САЩ
    преди 5 часа
    За 7 г. Wizz Air е обслужила над 4 млн. пътници на летище Варна
    Авиокомпанията обслужва 12 дестинации в 7 държави от морската ни столица
    преди 6 часа
    OpenAI с по-евтина версия на най-мощния си ChatGPT
    GPT-4o mini, е по-интелигентен и с над 60% по-евтин от GPT-3.5 Turbo
    19 юли 2024, 16:11
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    19 юли 2024, 15:56
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    19 юли 2024, 11:42
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света