Франк Халмос, CEO Ensana hotels, разказва какви новости очакват гостите на Aquahouse hotel & SPA и какви са плановете на веригата за разширяване у нас
Снимка: Ensana hotels
Наскоро групата за управление на спа хотели Ensana съобщи, че стъпва на българския пазар. От 1 октомври тази година тя ще управлява Aquahouse hotel & SPA в курорта Св. св. Константин и Елена.
Economy.bg се свърза с Франк Халмос, CEO Ensana hotels, за да разкаже повече за това какви промени ще има в хотела, какво ново ще предложи на гостите си и има ли намерение веригата да разширява дейността си у нас.
Защо Ensana избра да стъпи на пазара в България?
България, подобно на другите страни, където Ensana управлява хотели, има история в сферата на спа културата, която датира от Римската империя. Освен това страната разполага с изключително голям брой минерални и термални извори, които могат да се използват в рамките на здравни спа терапии. Друг важен фактор е висококвалифицираният медицински и хотелиерски опит в индустрията, които ще помогнат на нашата марка да реализира програмите, които успешно популяризираме и в другите ни локации.
Това наследство допринася за добре установена спа индустрия с опитни професионалисти и широка гама от традиционни и модерни спа процедури.
Когато търсим потенциални нови местоположения, ние очевидно разглеждаме и достъпността (с кола, със самолет и т.н.), природата, а също и живеещите около локацията, тъй като набирането на персонал се превърна в предизвикателство през последните няколко години и Ensana винаги предпочита да изгради дейността си заедно с местния екип. Важна подробност е, че в която и държава да сме обсъждали нашия сектор, сме изграждали добри партньорства с експертите в хотелиерството и СПА индустрията в дадената страна. Нашата свързаност с Европейската спа асоциация ни позволи да се срещнем с колеги от Българската спа асоциация, която ни доведе до решението да дойдем в България.
Защо точно к.к. Св. св. Константин и Елена?
В Св. св. Константин и Елена са налице всички тези гореспоменати фактори и също така е важно предимство, че ще управляваме вече съществуващ хотел. Aquahouse hotel & SPA изглеждаше невероятно още в проектна фаза, а на живо е още по-невероятен. Хотелът е с перфектния капацитет за предлагане на услуги на различни пазарни сегменти, гости с различен интерес, няма значение дали просто искате да дойдете за кратък престой, за да се отпуснете, да се насладите на местната храна, или да се разходите из града, който сам по себе си е атракция за посетители през цялата година.
Или ако искате да направите нещо за здравето си и искате да се възползвате от уникалната термална вода в басейните, процедурите, предлагани в обширна терапевтична част, или ако искате да проведете 2 – 3 дневно бизнес събитие, в просторните конферентни зали, които хотелът предлага. Св. св. Константин и Елена със своята богата културна и историческа среда, с древния манастир, всички невероятни ресторанти, предлагащи вкусна храна, прави това място уникално и привлекателно за всички посетители. Близостта и качеството на летище Варна и лесната достъпност също бяха важен детайл, който забелязахме, докато посещавахме местоположението, така че да обобщим всички тези точки – открихме идеалното място в Св. св. Константин и Елена.
Какво ще се промени за Aquahouse hotel & SPA след 1 октомври?
Гостите на хотела ще могат да изживеят разширени спа оферти, свързани с подобряване на здравето, които са включени както в нашите традиционни здравни програми, така и последните ни подобрени процедури. Ensana също ще внедри своите стандарти за обслужване на гостите, а на по-късен етап ще започнем със системни интеграции, които ще спомогнат за по-доброто използване на капацитета за процедури и ще ни помогне за по-лесна комуникация с гостите, което цели да подобри цялостното изживяване в хотела. Ensana също така ще интегрира и ще предлага своята Life loyalty programme, която предоставя богата гама от преференции на гостите си на база техни престои в хотел, част от веригата Ensana hotels.
Какво ново ще предлага хотелът на своите гости?
Споменатите по-горе здравни програми са основните елементи, върху които искаме да се съсредоточим. Програмите Enhanced Health на Ensana имат силен холистичен, превантивен подход и са насочени към по-млада, загрижена за здравето си клиентела, традиционните програми с 1 – 2 – 3 или дори 4 процедури на ден се фокусират главно върху мускулно-скелетните, сърдечносъдовите и дихателните проблеми. Във всички обекти на Ensana надеждността и доверието са важен елемент в програмите, които предлагаме, за разлика от уелнес лечението в нашите предложения, медицинският опит и присъствието на медицински персонал винаги са важни.
Ние се стремим да демонстрираме ефикасността на леченията с данни, което прави Ensana уникална в сектора на хотелиерството. Нашата здравна концепция е изградена върху 3 стълба, първият е традиционната част, с елементи, които използваме от десетилетия, консултация с лекар, диагностика и терапии, които предоставяме въз основа на медицинския статус на госта. Вторият стълб добавя някои модерни елементи, тъй като животът ни се промени драстично през последните 10 – 15 години, така че въвеждаме персонализирани елементи на хранене, среда на живот и внимание, тъй като в името на по-дълготраен, полезен резултат искаме да се съсредоточим върху общото здравословно състояние на нашите гости, а не само върху определени здравословни проблеми, симптоми, които гостът може да има. Като трета част от нашата концепция ние се фокусираме върху изследването и развитието на нашите съществуващи и потенциални програми, стремим се да бъдем иновативна спа компания, която определя тенденциите в сектора.
Един от лайтмотивите на Ensana е, че предоставя разнообразна гама от спа центрове, които отговарят на всеки бюджет. В тази връзка какъв е профилът на бъдещите клиенти на Aquahouse hotel & SPA?
Aquahouse е 5-звезден, свръхмодерен, луксозен хотел, с първокласни услуги, които се предлагат на различни клиенти (по възраст, интереси и т.н.).
Искаме да разширим тези висококачествени услуги, които се предлагат, но също така и да привлечем клиенти с нашите специални сезонни промоции през годината.
Това работи много добре в нашите вече съществуващи локации и наблюдавайки хотела в експлоатация в и извън пиковия сезон, ние го считаме за осъществима, успешна бизнес стратегия и за Aquahouse hotel & Spa.
Има ли Ensana планове да разширява мрежата си у нас?
Да, определено, както вече споменахме, ние оценяваме професионалната експертиза, която присъства в сектора на медикъл спа центрове и България е страна със силен потенциал за растеж не само като лятна или планинска дестинация, но и поради здравните ползи от природните си ресурси, което ще позволи развитието на туризма и в по-слабите сезони. В момента имаме още 4 проекта в процес на подготовка, всички на невероятни места и с удивителни планове. Групираното опериране има много предимства. Позволява ни да изградим оптимална локална управленска структура, дава ни възможност за синергия във всички възможни области; продажби и маркетинг, дистрибуция, покупки, обучение, персонал и т.н. Всички тези проекти отговарят на нашата философия, като разполагат с необходимите природни ресурси, добър достъп от/до международните пазари.
Кога планирате разширяването?
Всички тези нови проекти са изключително важни за нашата марка, но в момента основният ни фокус е Aquahouse hotel & Spa в Св. св. Константин и Елена, следователно разширяването ще се случи времево, приблизително през следващите 2 – 3 години. В някои от следващите ни проекти Ensana си партнира с други, силни, международно признати марки, което показва, че българският туризъм има много светло бъдеще.