петък, 13 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1060 прочитания

    Morgan Stanley пуска AI чатбот

    Технологията се разпространява сред най-големите банки
    08 септември 2023, 12:53 a+ a- a

    Снимка: Morgan Stanley

    Богатите клиенти, които отиват при финансов съветник на Morgan Stanley, за да обсъдят своите инвестиции, може да имат различен вид опит в бъдеще: чатбот да слуша разговора им, пише „Ройтерс“.

    След като го тества с 1000 финансови консултанти в продължение на няколко месеца, банката ще пусне този месец бот с генеративен изкуствен интелект, разработен съвместно с създателите на ChatGPT, OpenAI. Банкерите могат да използват виртуалния асистент за бързо намиране на изследвания или формуляри, вместо да преглеждат стотици хиляди документи.

    Банката също така разработва технология, която в крайна сметка, с разрешение на клиентите, може да създаде резюме на срещата на разговора, да изготви последващ имейл с предложения за следващи стъпки, да актуализира базата данни за продажби на банката, да насрочи последваща среща и да научи как да помага на съветниците да управляват финансите на клиентите в области като данъци, пенсионни спестявания и наследства. Подробности за програмата все още не се съобщават.

    „Въздействието (на AI) ще бъде много значително“, потенциално сравнимо с навлизането на интернет, каза Сал Кучара, главен информационен директор на Morgan Stanley за управление на богатството и инвестициите, който е сред изпълнителните директори, движещи усилията на банката за AI.

    Кучара, натоварен постоянно да проучва Силициевата долина за потенциални доставчици на технологии, се срещна с ръководители на OpenAI през 2022 г., преди бързо разрастващото се приложение ChatGPT да започне да се използва масово. „Бързо стана ясно, че трябва да си партнираме с тях, те бяха далеч пред всички останали“, каза той.

    Анди Сапърстейн, съпрезидент на Morgan Stanley и ръководител на управлението на богатството, след това отива в Калифорния, за да обсъди партньорство с изпълнителния директор на OpenAI Сам Алтман и Борис Пауър, член на техническия персонал в компанията.
    Те подписват сделка миналото лято, в която Morgan Stanley предпочита достъп в разработването на продукти за управление на богатството.

    Въпреки че ботът ще дава информация и административна подкрепа на финансовите съветници, инвестиционните съвети ще останат в обсега на хората. „Съветникът все още е в центъра“, каза Кучара. Засега служителите гледат на технологията като на полезен инструмент и не се притесняват, че ще бъдат заменени от ботове, каза той.

    Инициативата за изкуствен интелект е част от стратегията на Morgan Stanley за стимулиране на неговото подразделение за богатство, където нетните приходи скочиха с 16% до рекорд през второто тримесечие, а новите клиентски активи нараснаха с $90 млрд.

    Главният изпълнителен директор Джеймс Горман, който ръководи поредица от големи сделки, които насочиха повече пари в бизнеса с богатство, има за цел да достигне $10 трлн. управлявани активи.

    Morgan Stanley не е сама в усилията си за AI. Докато банките вече използват AI за обработка на числа, откриване на измами и анализиране на клиентски трансакции, гигантите от Уолстрийт разработват по-сложни приложения на генеративен AI, който е в състояние да генерира текст, изображения и други данни.

    JPMorgan Chase назначи Тереза Хайценретер за свой главен служител по данни и анализи през юни, за да ръководи внедряването на AI в най-големия кредитор в САЩ. Виртуалният асистент на конкурентната Bank of America, Ерика, е имал повече от милиард взаимодействия с клиенти, откакто е представен през 2018 г.

    На други места Moody's Analytics също работи с OpenAI и Microsoft за разработване на изследователски асистент, който може да се използва от клиенти, каза Ник Рийд, главен продуктов директор.

    Големите банки са най-напредналите сред финансовите компании в приемането на AI, но мениджърите на активи, търговците и застрахователите също го внедряват, каза Майкъл Абът, ръководител на глобалното банкиране в консултантската фирма Accenture.

    „Започваме да виждаме как услугите за клиенти, ръководени от изкуствен интелект, се разпространяват сред най-големите банки“, каза Абът, който работи върху стотици казуси с кредитори, които искат да използват AI.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    DSV купува Schenker за $15,9 млрд.
    Сделката ще създаде най-голямата логистична компания в света
    преди 5 часа
    Най-новият модел на OpenAI може да... „разсъждава“
    Той може да дава отговори на сложни запитвания
    преди 5 часа
    Индустриална зона „Загоре“ с договори за 1240 работни места
    Планираните инвестиции са за 150 млн. лв.
    преди 6 часа
    Приключи станажнтската програма на Електрохолд за 2024 г.
    В 17-ото ѝ издание се включиха над 50 студенти
    преди 7 часа
    преди 9 часа
    Nedschroef обмисля нови инвестиции и разширяване на завода си у нас
    Нидерландската компания с база в Стара Загора получи сертификат за инвестиция клас "Б"