Санкцията е наложена за съхранение на данни на деца без съгласието на родителите им
Снимка: Microsoft
Microsoft, която иска да поведе революцията на AI, се бори с проблем със защитата на поверителността на децата онлайн, пише Quartz. Технологичният гигант от Редмънд ще се раздели с $20 млн. за това, че не е успял да осигури съгласието на родителите да пази, за по-дълго от необходимото, лични данни на деца под 13 години, събрани от акаунти, създадени преди 2021 г.
Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) установи, че технологичният гигант е нарушил раздели 312.5 и 312.10 от Закона за защита на поверителността на децата онлайн. Този закон „забранява нечестни или измамни действия или практики във връзка със събирането, използването и/или разкриването на лична информация от и за деца в Интернет“.
Компанията събира незаконно данни за деца, които са използвали нейната платформа за игри Xbox, иска съгласие от родителите само след събиране на пълните им имена, дати на раждане и имейл адреси, за да създаде акаунти.
В изявление за пресата от 5 юни Федералната търговска комисия изиска от Microsoft да създаде и поддържа „система за изтриване в рамките на две седмици от датата на събиране на цялата лична информация, събрана от деца с цел получаване на родителско съгласие, освен ако родителят не даде съгласие в рамките на това време време.“
В публикация в блог на Xbox Дейв Маккарти, CVP на Xbox Player Services, съжалява, че не е успял да отговори на очакванията на клиентите относно поверителността на децата онлайн. „Ние вярваме, че можем и трябва да направим повече и ще останем непоколебими в нашия ангажимент за безопасност, поверителност и сигурност за нашата общност.“
Той отдаде нарушението на поверителността на „технически проблем, при който нашите системи не са изтрили данните за създаване на акаунти за детски акаунти“. Маккарти обеща, че компанията ще тества нови начини за валидиране на възрастта през следващите месеци.
Проблемът на Microsoft на този фронт следва този на Amazon, която беше глобена $30 млн. от Федералната търговска комисия миналата седмица за съхраняване на данни за глас и местоположение на деца в продължение на няколко години и не предприема никакви действия, след като родителите искат изтриването им.
Със $170 млн. Google държи рекорда за най-високата глоба, плащана някога от голяма технологична компания в тази област. През 2019 г. регулаторите стигнаха до заключението, че неговият видеосайт YouTube съзнателно и незаконно е събирал множество лични данни на деца и ги е използвал, за да печели пари чрез насочени реклами.