сряда, 11 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4732 прочитания

    LivePerson: Планираме до края на тази година да имаме над 100 служители, а до края на 2024 да ги утроим

    Защо точно България, какви продукти разработва компанията, какви специалисти търси и какви са плановете за бъдещето, разказва Александър Райчев, изпълнителен директор LivePerson България
    27 февруари 2023, 09:08 a+ a- a

    Снимка: LivePerson

    Компанията за изкуствен интелект LivePerson стъпи на пазара у нас. Защо американската компания избра точно България за своя Network Operations Center, какви и колко специалисти търси, какви са плановете за развитие разказва нейният изпълнителен директор за България Александър Райчев.

    Как LivePerson взе решението да отвори офис в България и защо точно в България?
    LivePerson е американска компания с около 30 годишна история и първата компания в света, която предлага уеб базиран чатбот още в далечната 1995 година. До момента компанията оперира в страната със страхотен отдел от Customer Success специалисти, които демонстрират професионализъм, високо ниво на техническа експертиза и ценности, които отговарят на стандартите на LivePerson. Благоприятната обстановка, наличието на таланти на световно ниво, централното място на България на картата на Европа (между две от големите локации на компанията в Израел и Германия) и възможността екипите в страната да работят от всички точки на света заедно с останалите колеги правят България една предпочитана страна за инвестиции. Не на последно място, красивата природа, интелигентните и позитивни хора. Тук сме да затвърдим очакванията и да докажем, че българските професионалисти са в основата на важните решения в разработката на продукт, и то какъв – свързан с изкуствения интелект. Tема, която направи революционен ренесанс, но и тема, която още през 40-те години засяга Айзък Азимов със своите 3 закона за роботите и естествено, Тюринг – ocнoвoпoлoжниĸът нa тeopиятa зa изĸycтвeния интeлeĸт преди повече от 70 години.

    С какво се занимава компанията?
    Вече отминаха времената, когато чатботовете работеха с предварително дефинирани изрази и даваха възможните отговори. Вече сме в други измерения, където желанията на клиента са завишени, очакванията са за бърз достъп и разрешаване на проблемите. Продуктът Conversational AI комбинира Natural language understanding (NLU – възможността да се разбира естественият език на хората) и Natural language processing (NLP – анализа на огромен обем данни) с machine-learning (ML) модели, които възпроизвеждат човешкото познание, като LivePerson развива тези инструменти, за да увеличи максимално тяхната производителност и да ни отведе до бъдещето на самообучаващия се изкуствен интелект. Клиентското преживяване в динамично развиващия се свят предполага да се предоставят различни и модерни възможности за комуникация между изкуствения интелект и човека, като Facebook Messenger, SMS, WhatsApp, Viber, гласови команди, които също така включват и персонализация. Цели 74% от клиентите избират да пишат съобщение пред варианта да се обадят.
    Да, вашият авиопревозвач, който ползва услугите на LivePerson може да ви уведоми своевременно за отменения ви полет и вместо да се редите на гишето за следващ полет и да разберете какви са следващите ви възможности заедно с всички останали пътуващи, чатботът ще ви се „извини“ за причиненото неудобство, ще ви предостави всички варианти, ще ви резервира наново билет с прекрасно място до прозореца, ще намери предпочитан от вас хотел, където може да пренощувате и къде да вечеряте. Страхотно, нали? Или да комуникирате с вашата банка, пътувайки удобно на сафари в Кения. Цели 18 000 клиента – водещи международни компании се доверяват на LivePerson, за да подобрят клиентското преживяване и да съкратят до минимум възможността от грешки, но също и да намалят оперативните си разходи. Обработваме над 1 милиард клиентски итерации на месец. 

    Имате ли вече наети хора, ако да – колко и какви?
    Тъкмо затворихме 10 нови позиции, както DevOps, така и разработчици, като до края на това тримесечие ще бъдем около 50 колеги в България. Казвам България, защото в компанията работим отдалечено от всяка точка на света. Дори в момента мениджъри от САЩ, Израел и Германия търсят попълнения за екипите си именно у нас и силно вярват в качествата и възможностите на нашите специалисти. В момента усилено се целим в посока набиране на качествени кандидати, като интерес не липсва. Темата с изкуствения интелект, продуктите и компанията седят модерно, с дългосрочна визия и предизвикват търсещите предизвикателства и работа с нови технологии. А обстановката и отношението на компанията към служителите е на изключително ниво. 

    Колко и какви специалисти търсите?
    Търсим широк спектър специалисти в софтуерната индустрия. Търсим програмисти front-end, back-end с Go, Java, Javascript, Node.JS, Vue.js, Angular, React, Python.
    Работа с бази данни като MySQL, NoSQL, CouchBase, MongoDB, Redis, Cassandra, Big Data Hadoop, Kafka, BI тулове като Microstrategy, Tableau, Looker, PowerBI.
    Работим с Docker, Kubernetes, Terraform, Ansible и много други модерни технологии.
    Също така са ни нужни и SRE и DevOps, SecOps инженери, които да работят по автоматизации и Continuous Improvements/ Continuous Delivery, Cloud платформите AWS, GSP, Azure и тяхната сигурност.
    Изграждаме и Network Operations Center тук с професионалисти, които поддържат продукта 24 часа в денонощието. Защото знаем, че непрекъснатата работа на продуктите ни през цялото време по всички точки на света е важна както за клиентите, така и за нашите разбирания да сме близо до тях. Бизнесът не спи, клиентите също, а ние сме отговорни за подобряването на клиентското преживяване и удовлетвореност.

    Върху какви проекти ще работите?
    Специалистите в България ще работят върху всички основни продукти на компанията в т.нар. Conversational Cloud заедно с всички останали инженерни екипи по света. Ние не поставяме силози и разчитаме, че в центъра на продуктите ни седи експертиза на световно ниво. LivePerson създава екипите си на база технически умения, взаимно доверие и отговорност към хората, като създава мултинационални екипи. Основният продукт е т.нар. Conversational AI, чрез който се създава клиентско усещане за работа с човек на базата на сложни алгоритми, които не просто отговарят на въпроси, но и предусещат желанията и следващите стъпки на клиента. 

    Какви са плановете на компанията за развитие в България?
    Както споделих, LivePerson винаги е била remote-first компания, но силно осъзнаваме колко е важна културата, изграждането на екипи на база на ценности, взаимно доверие и постоянно споделяне на знания, затова и в момента сме в процес на изграждане на офис за част от колегите, които искат да поработят заедно, да се срещат и естествено, да разработват нови идеи – компанията залага на потенциала на служителите и че те са основен двигател в дигиталната трансформация на продуктите и силно подкрепя иновациите. Само мога да споделя, че LivePerson инвестира в развитието на хората, като личният бюджет за обучения за всеки служител е може би най-високият в ИТ индустрията.
    Така че, когато говорим за планове за растеж, на първо място поставяме знанията на служителите и тяхното желание за усъвършенстване. България е предпочитана дестинация за компаниите от ИТ сектора и LivePerson внимателно е проучила възможностите за разширяване на екипите си. Планираме до края на тази година да имаме над 100 служители, а до края на следващата ни очаква предизвикателството да утроим този брой. Силно вярвам, че темата с изкуствения интелект, атмосферата, културата и възможностите за развитие са основен фактор в желанието на хората да се присъединят към LivePerson.
    Също така бихме искали продуктът да бъде използван и от българския бизнес и затова работим усилено да „побългарим“ лингвистичните способности на нашите алгоритми.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    "Шел" ще проучва за нефт и газ в Черно море
    Държавата дава разрешение за търсене в акваторията на Черно море на нидерландската компания
    преди 4 часа
    Кофас: Икономическото възстановяване на Германия се забавя
    Големи компании трябва да намалят производствения си капацитет и да съкратят работни места
    преди 6 часа
    Пощенска банка и ЕБВР с ключово партньорство
    Банката ще предоставя гаранции за 135 млн. евро за проекти в сферата на зелените инвестиции в различни индустрии
    преди 9 часа
    OMV България откри първата си ребрандирана бензиностанция
    Това е най-голямата корпоративна промяна на OMV до този момент
    преди 10 часа
    Технополис откри нов хипермаркет в Ловеч
    С новия магазин веригата открива 50 работни места