четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5921 прочитания

    Индийският ИТ гигант Таtа Соnѕultаnсу Ѕеrvісеѕ: Имаме стотици служители в България, ще се разрастваме още

    Планираме да стартираме студентска програма за дигитални умения в София – ръководителят на компанията за Източна Европа Прабал Датта, пред Economy.bg
    07 февруари 2023, 09:42 a+ a- a

    През октомври председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев връчи зелена карта за административно обслужване от Инвест София на „Тата Кънсълтънси Сървисис България“. Индийската мултинационална компания за информационни технологии Таtа Соnѕultаnсу Ѕеrvісеѕ откри в София център за споделени услуги с близо 200 работни места.
    Таtа Соnѕultаnсу Ѕеrvісеѕ е част oт мултинационалния ĸoнглoмepaт Таtа Grоuр – един от най-големите и най-старите в Индия. Дейностите на компаниите в него са многобройни и разнообразни, обхващат сфери от производство на бързооборотни стоки, през електроенергия до самолети. От няколко години Тата Group е собственик и на „Ягуар“ и „Ленд Роувър“.
    Caмaтa Таtа Соnѕultаnсу Ѕеrvісеѕ cъщecтвyвa oт нaд 50 гoдини и paбoти c няĸoи oт нaй-гoлeмитe мeждyнapoдни компании. Tя имa нaд 600 000 служители в 46 държави по cвeтa.

    Защо една от най-големите индийски ИТ компании реши да инвестира у нас и да открие център за споделени услуги в София, какъв е размерът на инвестицията, колко нови работни места ще бъдат открити и за какви специалисти – тези и други въпроси коментирахме с Прабал Датта, ръководител на Таtа Соnѕultаnсу Ѕеrvісеѕ за Източна Европа и България.

    Вижте видео от офиса на Таtа Соnѕultаnсу Ѕеrvісеѕ в София

    Г-н Датта, защо Tata Consultancy Services реши да открие център за споделени услуги в София?
    TCS България е създадена през 2021 като част от TCS European Delivery Network (E-DeN). Това гарантира, че всички наши клиенти в цяла Европа ще получат обслужване, което отговаря на техните специфични културни, езикови и технологични изисквания. Решихме да се установим в София заради добре образованата и висококвалифицирана работна сила тук. Този офис доказва дългосрочните ни планове за развитие на Tata Consultancy Services в София и в България.

    Бяха ли обсъждани други локации за инвестицията? Какво натежа за избора на София?
    Обмисляхме други локации, за да разширим дейността на TCS в Европа, където присъстваме в 22 страни. България винаги беше разглеждана като опция, тъй като търсехме правилната възможност за разширяване. След като тя се появи, взехме под внимание страната поради качествения ресурс от таланти в България. Това ни накара да изберем тази невероятна държава и да я направим част от нашата European Delivery Network (E-DeN) като локация, от която обслужваме клиентите ни в Европа и по света.

    Каква е стойността на инвестицията? Колко работни места планирате да откриете? Какви специалисти ще търсите?
    Tata Consultancy Services е на пазара повече от 50 години и е работила за някои от най-големите международни компании. Към 31 декември 2022 има 613 974 служители от 153 националности в 46 страни по света. Към момента в София се фокусираме върху висококачествени услуги в областта на финансите и човешките ресурси.
    Вече имаме стотици служители, работещи в България. Повечето от тях са българи и сме много горди, че значителна част от тях са жени.
    Тепърва планираме да се развиваме тук. Уверени сме, че ще разширим присъствието си в България в близко бъдеще.
    Също така за нас е чест да получим Зелената карта, предоставена от Инвест София на компании с високотехнологични дейности и услуги и такива, които се очаква да създадат нов продукт или услуга за българския пазар. Чудесно е, че талантливите граждани ще имат възможност да инвестират своите знания и умения на световния пазар, а нашите благотворителни и образователни инициативи ще бъдат насочени към училища и университети в София.

    По какви проекти работи екипът Ви в София?
    Центърът за споделени услуги в България, свързан с Европа и глобално, предоставя услуги в областта на финансовото планиране, счетоводството и HR-а. TCS предоставя услуги на световен лидер в решенията за управление на документи в света.

    Кои са най-големите Ви клиенти?
    Нашето дружество предоставя услуги например на една от най-големите търговски компании в света. В момента от България също така обслужваме един от най-големите ни глобални клиенти с операции по целия свят. Обсъждаме добавянето и на още клиенти в бъдеще.

    Нашият пазар на труда е много предизвикателен. Как като нов играч на пазара привличате таланти?
    Искаме да създадем резерв от таланти в дългосрочен план. Инвестираме сериозно в служителите ни, за да изградим техните способности, тъй като имаме широки възможности за тяхното кариерно развитие. Работим и с местни университети и училища.
    Имаме силен фокус върху подпомагането на обществото в областта на образованието, например при изграждането на цифровите умения.
    Планираме да стартираме студентска програма за дигитални умения GoIT в София. Ще представим силна академична програма с гост-лектори, стажове и много други инициативи, за да помогнем за изграждането на възможностите на местния пазар.
    Огромно разнообразие от кариерни пътища е достъпно за нашите служители. За привличането на таланти е важно да сме известни с възможностите, които можем да предоставим на новите членове. Инвестираме в employer брандинг, за да покажем възможностите за кариерно израстване, което те могат да получат, когато се присъединят към нас.
    От друга страна, служителите ни са нашите най-големи посланици, така че се грижим нашите колеги да са щастливи. Инвестираме много в тяхната ангажираност, което ще ни помогне да привлечем нови таланти. Това ни помага да станем по-привлекателен играч на пазара. Нашите инициативи ни спечелиха приза Топ работодател в Европа на Top Employers Institute, който отличи TCS за продължаващите инвестиции в изграждането на таланти в цялата организация чрез инициативи за професионално развитие и програми за цифрови умения.

    Какъв модел на работа следвате?
    Въпреки предизвикателната година, която, както и предходната повлия на организациите по целия свят, TCS продължи да приоритизира поддържането на отлични практики на работното място. Продължаваме да посрещаме предизвикателствата на променящия се свят на работа, като същевременно действаме неуморно, за да окажем положително въздействие върху живота на нашия персонал.
    Ние сме семейна компания и разбираме, че личните нужди могат да бъдат различни за различните хора, така че сме доста гъвкави в нашия работен модел. Разбира се, трябва да се придържаме и към изискванията на нашите клиенти. Като цяло позволяваме на нашите служители хибридна работа, за да могат да работят и от вкъщи. Но те са повече от добре дошли в чисто новия ни офис в София Бизнес Парк.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 3 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 4 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 6 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 8 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк