Така ще се гарантира спазването на правилата на ЕС за защита на потребителите
Затруднявали ли сте се някога да разберете дали купувате директно от Google или от друга марка, или да намерите информация за окончателните разходи? За да приведе допълнително практиките си в съответствие с правото на ЕС — главно във връзка с липсата на прозрачност и ясна информация за потребителите — Google се ангажира да въведе промени в няколко от своите продукти и услуги, съобщават от Европейската комисия.
След диалог, започнат през 2021 г. с мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите (МСЗП), координиран от Европейската комисия и ръководена от органа на Нидерландия за защита на потребителите и пазарите и белгийската генерална дирекция за икономическа инспекция, Google се съгласи да предприеме действия по проблемите, посочени от органите, и да въведе промени в Google Store, Google Play Store, Google Hotels и Google Flights, за да гарантира спазването на правилата на ЕС за защита на потребителите.
Еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндерс заяви: "Все повече потребители използват интернет, за да резервират почивките си, да пазаруват или да прочетат отзиви. Потребителите в ЕС имат право на ясна и пълна информация, за да могат да правят информиран избор. Ангажиментите, поети от Google, са стъпка напред в тази посока. Призоваваме Google да спазва изцяло Регламента относно блокирането на географски принцип, като гарантира, че потребителите могат да се ползват от едни и същи права и да имат достъп до едно и също съдържание, независимо от това къде се намират в ЕС".
След диалога Google се ангажира да ограничи способността си да прави едностранни промени, свързани с поръчките, що се отнася до цената и отмяната, и да създаде адрес на електронна поща, предназначен само за органите за защита на потребителите, за да могат да подават сигнали и да искат бързо премахване на незаконно съдържание.
Google се съгласи да въведе редица промени в практиките се, като например:
Google Flights и Google Hotels: Да дава ясна информация на потребителите дали сключват договор пряко с Google или той действа просто като посредник; да посочва ясно използваната референтна цена, когато на платформата се рекламират отстъпки, както и факта, че отзивите в Google Hotels не се проверяват; да приеме същите ангажименти за прозрачност като другите големи платформи за настаняване, що се отнася до начина, по който представя информация на потребителите, например за цените или наличността.
Google Play Store и Google Store: Да предоставя ясна преддоговорна информация за разходите за доставка, правото на отказ и наличието на възможности за ремонт или замяна. Освен това Google ще улесни достъпа до информация относно компанията (напр. юридическо наименование и адрес) и ще осигури възможности за директен и ефективен контакт (напр. със служители по телефона); да поясни как да се разглеждат версиите на Google Play Store в различните държави и да информира разработчиците за задълженията им съгласно Регламента относно блокирането на географски принцип да направят приложенията си достъпни в целия ЕС, както и да даде възможност на потребителите да използват платежни средства от всяка държава от ЕС.