Мобилната стратегия на компанията започна да дава резултати
Facebook май успя да се ориентира как да печели от растящия интерес на потребителите към мобилните устройства. Социалната мрежа изненада инвеститорите с по-добри от очакваните резултати за третото тримесечие.
Усилията на компанията за навлизане в мобилния рекламен бизнес се отплатиха, като 14% от общите рекламни приходи на Facebook или 150 милиона долара вече са от мобилна реклама.
„Искам да разсея мита, че Facebook не може да прави пари от мобилните платформи”, подчерта главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Financial Times. „Това може да е било вярно преди шест месеца, когато още не бяхме навлезли в този бизнес”, допълни той.
„През третото тримесечие генерирахме 3 милиона долара на ден от мобилни реклами”, посочи и главният финансов директор на Facebook Дейвид Еберсман.
Някои анализатори обаче предупреждават социалната мрежа да забави натиска си на мобилния рекламен пазар, за да не отблъсне потребителите. Мобилните реклами заемат голяма част от екрана на устройствата, което може да не допадне на хората, мотивират се експертите.
Общите приходи на социалната мрежа са отчели ръст от 32% до 1.26 милиарда долара през третото тримесечие, което надхвърли очакванията на инвеститорите. Продажбите от реклама са скочили с 36% до 1.09 милиарда.
Въпреки доброто представяне на мобилния рекламен пазар компанията отчете загуба от 59 милиона долара за тримесечието до септември. Това се дължи и на разходите за акциите на служителите. За същия период година по-рано Facebook беше на печалба от 227 милиона долара.
Потребителите на Facebook в края на септември вече са 1.01 милиарда, което е ръст от 26% на годишна база.