сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6516 прочитания

    Кой губи и кой печели от мобилната революция?

    Големите компании все още трудно капитализират растящия интерес на потребителите към мобилните платформи, отбелязва Reuters
    19 октомври 2012, 16:30 a+ a- a

    Бъдещето може и да е в мобилните технологии, но повечето компании все още не са намерили най-ефективния начин да печелят от преминаването на потребителите към мобилните устройства, коментира агенция Reuters.

    Доказателство за тази тенденция са разочароващите финансови резултати на някои от топ компаниите в Силициевата долина като Intel, Microsoft и Google.

    „Компаниите осъзнават, че не е лесно да се намери работеща формула за мобилната сфера” , отбеляза анализаторът Каролина Миланези, цитирана от Reuters.

    Най-голям шок за инвеститорите поднесе Google. Компанията загуби близо 20% от пазарната си стойност, след като обяви сериозно отслабване на основния й бизнес – интернет рекламата.

    „Средната цена на клик отчита спад за четвърто поредно тримесечие след осем последователни тримесечия на ръст преди това”, подчерта експертът Колин Джилис. Според него слабите резултати се дължат именно на трудното адаптиране към бързото преминаване на потребителите към мобилните платформи.

    Подобни проблеми имат и компаниите, които зависят от пазара на компютри като Intel и Microsoft. Компютърният гигант от Редмънт обяви свиване с 22% на печалбата за третото тримесечие. Производителят на чипове пък обяви, че очаква слабо четвърто тримесечие.

    Мобилната адаптация се оказа проблем и за компаниите в Китай, отбелязва Reuters. Интернет компаниите в страната, която е най-големият интернет пазар по брой потребители в света, също изпитват трудности в монетаризирането на нарастващия брой абонати, които ползват интернет през мобилните си устройства.

    Акциите на китайската търсачка Baidu се сринаха, след като Credit Suisse понижи рейтинга й заради неясните планове за печалба от мобилна реклама.

    Най-добре се представят компаниите, които са стъпили стабилно на мобилния пазар. Затова инвеститорите очакват Amazon и Apple да обявят добри финансови резултати.

    Освен трудния преход към мобилната сфера предизвикателство за компаниите се оказват и влошаващите се макроикономически условия, посочва Reuters.

    Ще успеят ли досегашните технологични лидери да задържат топ позициите си при тези условия, предстои да видим.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 13 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 17 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 17 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията