Големите компании все още трудно капитализират растящия интерес на потребителите към мобилните платформи, отбелязва Reuters
Бъдещето може и да е в мобилните технологии, но повечето компании все още не са намерили най-ефективния начин да печелят от преминаването на потребителите към мобилните устройства, коментира агенция Reuters.
Доказателство за тази тенденция са разочароващите финансови резултати на някои от топ компаниите в Силициевата долина като Intel, Microsoft и Google.
„Компаниите осъзнават, че не е лесно да се намери работеща формула за мобилната сфера” , отбеляза анализаторът Каролина Миланези, цитирана от Reuters.
Най-голям шок за инвеститорите поднесе Google. Компанията загуби близо 20% от пазарната си стойност, след като обяви сериозно отслабване на основния й бизнес – интернет рекламата.
„Средната цена на клик отчита спад за четвърто поредно тримесечие след осем последователни тримесечия на ръст преди това”, подчерта експертът Колин Джилис. Според него слабите резултати се дължат именно на трудното адаптиране към бързото преминаване на потребителите към мобилните платформи.
Подобни проблеми имат и компаниите, които зависят от пазара на компютри като Intel и Microsoft. Компютърният гигант от Редмънт обяви свиване с 22% на печалбата за третото тримесечие. Производителят на чипове пък обяви, че очаква слабо четвърто тримесечие.
Мобилната адаптация се оказа проблем и за компаниите в Китай, отбелязва Reuters. Интернет компаниите в страната, която е най-големият интернет пазар по брой потребители в света, също изпитват трудности в монетаризирането на нарастващия брой абонати, които ползват интернет през мобилните си устройства.
Акциите на китайската търсачка Baidu се сринаха, след като Credit Suisse понижи рейтинга й заради неясните планове за печалба от мобилна реклама.
Най-добре се представят компаниите, които са стъпили стабилно на мобилния пазар. Затова инвеститорите очакват Amazon и Apple да обявят добри финансови резултати.
Освен трудния преход към мобилната сфера предизвикателство за компаниите се оказват и влошаващите се макроикономически условия, посочва Reuters.
Ще успеят ли досегашните технологични лидери да задържат топ позициите си при тези условия, предстои да видим.