вторник, 04 октомври 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    401 прочитания

    Kaufland е намалил употребата на пластмаса с близо 30%

    Веригата отчита и 39% рециклируемост на опаковките си
    11 август 2022, 12:12 a+ a- a

    Снимка: Kaufland

    Kaufland отчита спад от 27% в употребата на пластмаса за 2021 г., с което компанията на глобално ниво преизпълнява с 4 години предварително заложените планове в Стратегията на цялата Schwarz група - ReSet Plastic. 

    Според поетите ангажименти, компаниите в групата Schwarz, към които е и Kaufland, трябва да намалят употребата на пластмаса с минимум 20% до 2025 година, да направят пластмасовите опаковки на всички свои собствените марки максимално рециклируеми, както и да включат средно 25% рециклат в опаковките същите на тези продукти.

    За 2021 г. Kaufland успява да намали употребата на пластмаса с 27% и така надхвърля поставената в Стратегията цел. За същия период веригата отчита още една поредна значителна стъпка - 39% рециклируемост на опаковките си. Kaufland постига и резултат от 22% за 2021 г. по отношение на ангажимента за включване на рециклат в опаковките на собствените марки продукти.

    Напредъкът по целите на REset Plastic е значителен за Schwarz групата като цяло: 18 % намаление на употребяваната пластмаса, 50% рециклируемост на опаковките на собствените марки продукти и постигане на резултат от 14% по отношение на ангажимента за включване на рециклат в опаковките. 

    Мерките, довели до отчетения напредък, са всеобхватни. В България от началото на 2020 г. Kaufland преустановява продажбата на пластмасови прибори и съдове за еднократна употреба, като ги заменя с техни устойчиви алтернативи. В резултат на тази мярка, веригата намалява пластмаса с 88 т годишно. През 2021 г. компанията започна да предлага на българските потребители редица стоки от 100% рециклирана пластмаса като кутии за съхранение, спортни облекла, серия от стоки за домашни любимци и други.

    В асортимента на Kaufland България може да бъде открит богат избор от многократни торбички за пазаруване, като сред тях са климатично неутралната Kaufland торба, която има в състава си 80% рециклирано отпадъчно фолио от хипермаркетите на компанията, както и 100% рециклируемата торбичка за многократна употреба за плодове и зеленчуци. 

    Към средата на 2022 г. пластмасата е намалена и в редица продукти от собствените марки на Kaufland – тя е със 70% по-малко при серията веган и вегетариански продукти K-take it veggie; от 100% рециклат са опаковките на моторните масла MyProject, а напитките K-to go са с премахнати пластмасови капаци. 

    За максимално улеснение на клиентите, продуктите от собствените марки на Kaufland, които са оптимизирани по отношение на пластмасата, както и тези за многократна употреба, са означени със специални лога като „Опаковано с отговорност“, „Произведено без микропластмаса“, „Използвай пак и пак“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Над 75% от заетите у нас работят в малки и средни предприятия
    МСП генерират 66% от добавената стойност в икономиката
    преди 13 часа
    Сливанията и придобиванията в световен мащаб със спад
    Тенденцията за понижаване продължава трети пореден месец
    преди 16 часа
    Индийската централна банка отново повиши лихвеният процент
    Увеличението от май насам е с общо 190 базисни пункта
    преди 16 часа
    Инфлацията в Еврозоната достигна 10% през септември
    Най-висок темп на ръст има енергията, чиято инфлация достига близо 41%, според данни на Евростат
    преди 18 часа
    Газпром прекрати доставките на газ за Италия
    Причините изглежда са регулаторни промени в Австрия, откъдето страната получава руско синьо гориво