четвъртък, 11 август 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1677 прочитания

    Chaos: Продължаваме да разрастваме екипа в България

    Какво ще се промени за българската софтуерна компания Chaos след обединението с германската Enscape – Кристиан Ланг, Главен изпълнителен директор, и Петър Митев, Chief Product Officer, пред Economy.bg
    20 юли 2022, 15:59 a+ a- a

    В началото на годината българската софтуерна компания Chaos, която спечели „Оскар“ и „Еми“ благодарение на технологичните си решения за 3D визуализации и рендеринг, обяви, че се слива с германския лидер в технологиите за рендеринг в реално време и управление на процесите по дизайн в архитектурата Enscape. През март Chaos обяви придобиването на датската платформа за 3D визуализация Cylindo.

    Какво ще се промени след тези сделки за българската компания, под какво име ще оперира, какво ще означава сделката за офиса в София и какви са плановете за развитие на дружеството у нас – тези и други въпроси коментирахме с Кристиан Ланг, Главен изпълнителен директор, и Петър Митев, Chief Product Officer.

    Защо решихте да обедините Enscape и Chaos?
    Кристиан Ланг: Най-важното е, че не Enscape реши да се слеем. Двете компании заедно взехме решението да се обединим по инициатива на Петър и Владо, на които им хрумна тази идея. Причината е, че се допълваме в това, което правим.
    Chaos постига най-високото ниво на визуализация, където вече не виждате разликата между реалността и дигиталния свят. Enscape е много повече фокусирана върху работния процес, където фотореализмът може би не е толкова важен. И сега имаме уникалната възможност да свържем тези два свята. Ние не се конкурирахме. Имаме много клиенти, които днес използват и двата продукта, но в различни случаи. Докато продуктите на Chaos се използват основно при архитектурната визуализация, т.е. повече от специалистите, които генерират тези зашеметяващи изображения, Enscape се ползва главно от професионалистите в дизайна, т.е. от самите архитекти. Така че, да, имахме много общи клиенти, но не сме се конкурирали истински. Chaos беше и е лидер при дизайн визуализацията. Няма нищо по-добро от това два лидера да се съберат и да създадат нова компания.
    Петър Митев: Преди около 2 години започнахме да отваряме малко завесата за това каква е стратегията за бъдещото развитие на компанията. Говорихме, че трябва да пораснем в посока, в която още не сме работили в Chaos. Благодарение на нашия опит през последните 20 години във филмовата индустрия, в архитектурния дизайн и в други индустрии имахме събрано ноу-хау за това как можем да задоволим определени нужди на дадени клиенти. Но тъй като, както и Кристиан каза, ние винаги сме се фокусирали върху фотореализма, има много по-голяма пазарна ниша в дизайнерската част. И преди 2 години започнахме да загатваме за това, че ще имаме нова стратегия. Ще работим върху това да правим решения от край до край. В тези разговори стартирахме процеса по набиране на средства да закупуваме фирми. Оказа се, че има много силен интерес и от двете страни пътя, по който сме поели, да бъде съпроводен от Enscape. Така се разбрахме да се обединим и да започнем да работим върху тази визия и стратегия, която ще даде възможност на света да визуализира от край до край, тоест от дизайна до крайния резултат да можем да помогнем на дизайнерите да визуализират и да дизайнват това, което искат да направят.

    Как решихте да следвате точно стратегията на сливане?
    ПМ: Причината да го обявим като обединение, а не като закупуване, е, че ние като компании бяхме сходни. Chaos е малко по-голяма, но като цяло имаме сходен мащаб. Така че чисто финансовото изражение на това, с което се занимавахме, беше сходно и затова казахме, че се обединяваме. На практика сделката е доста по-сложна. Техни предишни и наши нови инвеститори седнахме и се разбрахме как искаме да сключим сделката. Прехвърля се част от собствеността, наливат се средства в бъдещо развитие и т. н. Така че механиката на сделката е много по-сложна от просто да кажем, че сме се обединили или сме се закупили. Подкрепени сме от два фонда. Единият, който беше вече инвестирал в Enscape навремето, и TA, които в момента са основният инвеститор в сделката. Те повярваха на нашата нова визия и ни подкрепиха в тази сделка.

    Каква е стойността на сделката?
    ПМ: Това е стриктно конфиденциална информация, защото е доста сложна сделка. Първо, защото трябва да бъде остойностена Chaos в първоначалния ѝ вид. По същия начин и Enscape. Отделно имаме допълнително налети средства, които са с цел да се инвестират в бъдещи компании. Само месец след сливането придобихме още една компания. Сделката е много сложна и е много трудно да се остойности.

    Заедно близо ли сте да се превърнете в компания „еднорог“?
    ПМ: Ако реализираме всичките цели, които сме си поставили, оценката от 1 милиард, което би ни направило „еднорог“, ще бъде постигната в най-скоро време.

    Как ще се променят отговорностите Ви? Двамата заедно ли ще ръководите новата компания?
    КЛ: И Петър, и аз започнахме като съизпълнителни директори през първите няколко месеца. На първо място, защото имаше съществуващ бизнес, който наследихме и въведохме. Петър има много повече опит в разработването на продукти. Аз пък имам повече опит в бизнеса. Някак си си разделихме ролите. Петър е изцяло отговорен и се грижи за продуктовата стратегия на компанията. Аз се грижа за бизнеса като главен изпълнителен директор на компанията. Така си разпределихме ролите. Освен това Петър е член на Борда на новата компания.
    ПМ: Да, разделихме си ролите, защото всеки трябваше да се фокусира върху нещо. И тъй като целият този път е част от моята визия, в която инвеститорите повярваха, беше съвсем естествено чрез продуктовата стратегия да започна да имплементирам тази визия. Кристиан, който има силен бизнес бекграунд, беше много по-добър в това да управлява компанията като група. Беше много лесно да разделим ролите си.

    Но името на компанията се запазва Chaos, нали?
    КЛ: Да, Chaos, точно така. Въпреки това марките на отделните продукти се запазват. Така че продуктите на Enscape все още съществуват. Но името на компанията е Chaos.

    Какво означава сделката за офиса и екипа в София?
    ПМ: Вече се преместихме в новия офис, където сме вложили много усилия, труд, средства и душа, за да го направим по-приветливо място. Така че нищо не се променя. Продължаваме да разрастваме екипа в България. Продължаваме да правим екипа ни по-знаещ и по-можещ. Ако някой не само в България, но и в целия свят, иска да си намери работа като специалист в компютърната графика, няма по-добро място от Chaos в София. Продължаваме да развиваме силата на екипа. Наближаваме 700 души в момента в световен мащаб, но тук ще продължи да бъде едно от основните места за разработка.

    Колко служители имате в момента в София? И с колко планирате да увеличите екипа?
    ПМ: В момента сме около 350 души в София. Продължаваме да наемаме хора, продължаваме да търсим програмисти, маркетинг хора и специалисти „Продажби“. Основната ни работа е да видим каква част от ролите се припокриват. Защото сега имаме 3 фирми. Идеята ни е да сменим малко фокуса, така че да няма различни екипи, работещи по едни и същи проблеми. Това се опитваме да изясним в момента. До два месеца след това започваме планирането на колко точно ще разрастваме екипите както в България, така и във всички останали дестинации.

    Обмисляте ли да откриете офиси в други градове в България?
    КЛ: Мисля, че всякакъв тип разширяване трябва да върви с възможността за растеж. Не познавам толкова добре България и другите локации, но бих казал, че най-вероятно фокусът ще остане София. Ние сме вече глобална компания с офиси от Лос Анджелис до Токио. София е най-големият офис, който имаме.
    ПМ: С цялата концепция за work from home на практика ние си развързваме ръцете да не отваряме офиси, но да имаме хора от други градове, така че има варианти.

    Открихте нов офис в София преди дни. Защо вярвате в бъдещето на офиса?
    КЛ: Един офис или хъб предоставя стойност, която хоум офисът не може да осигури. Това е свързано с духа на една компания, с хората, които се свързват помежду си, събират се, разбират се. И очевидно това е нещо, което не искаме да загубим. От друга страна, искаме да предложим гъвкавостта на работата от дома. Считам, че моделът на бъдещето е комбинация от двете.

    Каква ще е ролята на новата Лаборатория за иновации в София?
    ПМ: Ролята на новата Лаборатория за иновации е да работи върху нерешени проблеми. Там ще бъдат концентрирани едни от най-силните мозъци в нашата компания, които ще се захванат със задачи, които никой по света досега не е успял да реши. Така че това ще бъде може би един от най-интересните екипи в нашата компания.
    Ще работим с университети. Защото тези проблеми няма да са чисто програмистки. Някои от тях ще са алгоритмични и ще са свързани с тежка математика, със статистика, с интересни сфери, в които специалистите ще могат да покажат както програмистките, така и анализаторските си умения и академичните си познания.
    Те няма да са само в София. Стартираме екипа тук, защото основната идея е Владо – моят съдружник, с който сме изградили Chaos, e да движи лабораторията. Той ще работи с един от университетите в Прага. Също с Германия, защото в Карлсруе се намира един от най-силните технически университети в света. Така че ще работим глобално, т.е. този екип няма да е само в България. Ще бъде управляван от България, но ще работи с таланти от целия свят.

    Какво е бъдещето на визуализацията?
    КЛ: Визуализацията трябва да стане нещо достъпно за всички, а не само за специалистите. Ще се опитаме да демократизираме визуализацията, така че всички по света, а не само професионалистите, да я използват, за да визуализират, да проектират, да изграждат. Това е бъдещето на визуализацията. Няма да е само за специалистите. Ще бъде нещо, което всеки от нас ще използва в ежедневието си дори без да осъзнава, че това е дигитална визуализация.
    ПМ: Опитваме се да дадем възможност на всеки с достъп до техника да визуализира и по този начин да демократизираме процеса. Така че всеки, който има някаква идея в главата си, да може бързо да я нахвърли и да представи на света с нашите решения.
    В момента обединението на всичките ни екипи и решения като цяло хвърля фокус върху архитектурата повече от преди. Но факт е, че за нас визуалните ефекти продължават да бъдат водещи. Защото много голяма част от технологиите се създават в сферата на визуалните ефекти и по-нататък започват да навлизат в архитектура, продуктов дизайн и т. н. Така че за нас като компания това ще продължи да бъде много важно, независимо че по-голяма част от бизнеса ще бъде фокусирана върху архитектурата. Ние няма да загърбим визуалните ефекти. Напротив, ще продължаваме да иновираме там и да предлагаме решения на пазара.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Chaos в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Инфлацията в САЩ се забави през юли
    Тя е 8,5% на годишна база, което е 0,6% по-малко спрямо предходния месец
    преди 14 часа
    A1 България приключи придобиването на ИТ компанията СТЕМО
    Двете компании ще продължат да работят самостоятелно, но с обща цел – дигитализацията на бизнеса
    преди 15 часа
    Малките и средни компании ще могат да се възползват от 735 млн. лв. безвъзмездни средства
    Средствата ще бъдат достъпни до края на годината, според министър Пулев до МПС ще стигат по 5 млн. лв. дневно
    преди 15 часа
    Проучване: България остава атрактивна за дискаунт веригите
    Търговски марки пренасочват експанзията си към Централна и Източна Европа заради войната в Украйна, което допринася за засиленото търсене на площи, отчитат от Cushman & Wakefield Forton
    преди 16 часа
    Боровец и Созопол са най-скъпите курорти за покупка на жилище у нас
    Жилищата в морските и планинските курорти отварят нова глава в развитието на този дълго подценяван сегмент от пазара, а обемите от сделки там бележат значителни ръстове, отчитат от Bulgarian Properties