четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5761 прочитания

    ИТ продуктите в България: Какви продукти разработва SMSBump?

    Повече за продуктите, екипите и технологиите научете от Евгени Колев – Software Development Team Lead в Yotpo SMSBump
    10 юни 2022, 13:05 a+ a- a

    Снимка: Евгени Колев – Software Development Team Lead в SMSBump

    ИТ секторът в България продължава да се развива динамично и да предлага все повече и все по-интересни възможности за професионална реализация. Технологичните екипи в България работят по проекти на компании и организации от цял свят, разработват собствени софтуерни продукти, които намират приложение в разнообразни области от живота.

    Повече за продуктите, екипите и технологиите научете от Евгени Колев – Software Development Team Lead в SMSBump.

    Евгени, разкажете ни кой е основният продукт, по който работят екипите в България?
    Основният продукт, върху който работи екипът на SMSBump вече повече от 5 години е приложение за SMS маркетинг и комуникация, подходящо за онлайн магазини на платформите Shopify и BigCommerce.
    Освен разработката и обогатяването на SMS продукта ни екипът ни също работи по създаването на изцяло нови продукти, които да бъдат част от единната платформа на Yotpo, чиято дъщерна компания е SMSBump от 2020 г. насам. Крайната ни цел е да създадем интегрирана платформа, чрез която онлайн магазините да могат да реализират и управляват цялостната си маркетингова стратегия и комуникация с клиентите.

    Бихте ли разказали накратко за всеки от тях?
    SMSBump е приложение, чрез което собствениците на онлайн магазини в Shopify и BigCommerce могат да изпращат текстови съобщения до техните клиенти по различни поводи: от информация за текущи и предстоящи промоции до известия за пратки, логистика и промени по поръчката, SMS-ът е канал с неограничени комуникационни възможности. Платформата ни позволява да се изпращат както масови кампании за ключови събития като Черния петък, Св. Валентин, Коледа или други популярни дати, така и да се автоматизират голяма част от съобщенията в зависимост от поведението на клиента, действията му в онлайн магазина или интересът, който показа към определени продукти или категории. Приложението е напълно внедрено в Shopify, което дава достъп до пълната информация и профил на всеки един купувач, позволявайки на нашите потребители да създават SMS кампании, които са изцяло съобразени и персонализирани спрямо нуждите и желанията на всеки един техен купувач.

    Към днешна дата SMSBump е сред най-развитите приложения за SMS маркетинг, но нещата далеч не изглеждаха така в началото. Когато за първи път решихме да създадем приложение за SMS маркетинг, целта ни беше да намерим решение на един единствен, но много голям проблем, който и до ден днешен тормози над 90% от всички онлайн търговци, а именно – изоставените колички. SMSBump започна своето развитие като платформа, от която нашите потребители можеха да изпращат съобщения на клиентите си, за да ги подсетят да се върнат и завършат поръчката си. Успехът на тези съобщения и приходите, които донесоха на нашите потребители, направиха така, че за по-малко от 1 година и с екип от само 4 души успяхме да пораснем от 270 клиента на повече от 3500, а след още половин година удвоихме това число. Растежът ни продължи и в годините напред, като към днешна дата приложението ни е на първо място по популярност в екосистемата на Shopify, с над 90 000 клиента по целия свят, включително световно известни брандове като Patagonia, Volcom, както и много родни магазини, сред които English Home, ebag, и други.

    След този първоначален успех фокусирахме вниманието си върху това да обогатим възможностите на приложението и днес SMSBump предоставя редица функционалности, които дават свобода на онлайн магазините да създадат и реализират цялостна и успешна стратегия, изцяло съобразена с тяхната аудитория, с която да постигнат висока възвръщаемост на инвестициите си. Днес вече приложението ни помага за справянето с много и различни проблеми, свързани с маркетинга в електронната търговия, сред които и установяване на дългосрочна връзка с клиента, спечелване на неговата лоялност, увеличаване на приходите от повторни поръчки и други. Може да се каже дори, че с подкрепата на Shopify, силната екосистема и доза предприемчивост и смелост от наша страна успяхме да дадем нов прочит и живот на комуникационен канал, считан от мнозина за остарял и нефункционален.

    С този темп на развитие, амбиции за още по-голям растеж и талантлив екип, през 2020 г. предприехме следващата крачка в своя път, присъединявайки се към глобалната платформа Yotpo, като тази стъпка бе оценена високо от стартъп екосистемата в България и послужи като вдъхновение за много други родни предприемачи. Решението да се присъединим към Yotpo бе до голяма степен продиктувано от това, че споделяме обща визия: да създадем единна и интегрирана платформа, чрез която онлайн магазините да могат да управляват маркетингова стратегия от – до и да предоставят на клиентите си преживявания, които ги удовлетворяват и правят онлайн пазаруването истински лесно и достъпно за всички.

    Към днешна дата сме изключително близо до реализирането на тази цел, предлагайки широка гама от продукти, сред които и решения за лоялност и реферали, събиране на клиентски отзиви и съдържание, SMS и email маркетинг, а съвсем скоро и два изцяло нови продукта, които засега ще запазим в тайна:)

    Снимка: SMSBump

    Колко голям е екипът Ви и какви специалисти имате?
    През последните две години екипът ни порасна близо три пъти: стартирахме през 2021 г. с малък състав от около 30 души във всички отдели, а днес вече сме над 90 и продължаваме да растем със същия темп. Екипът ни за развойна дейност (R&D) се състои от повече от 50 души, а плановете ни за 2022 година са той да се разрасне значително. Самият екип работи с дизайнери, маркетолози, които помагат да се визуализира и популяризира дейността на компанията. По разработването (development) и обогатяването на различните функционалности на продукта работят 8 екипа.
    Най-общо казано, специалистите в Yotpo SMSBump покриват целия цикъл на разработката на софтуер – имаме колеги с компетенции като Back End Developers, Full Stack Developers, QA’s , Product Managers, както и DevOps engineers.

    Какви технологии използвате за отделните проекти?
    Използваме широк набор от технологии, като се стараем винаги да сме „в крак“ с иновациите. Имаме специалисти в PHP, NodeJS, Java, Python, ReactJS, Angular и други, като също така оперираме основно с Amazon Web Services.

    Снимка: SMSBump

    Как е организиран работният процес и каква е мениджмънт структурата при отделните проекти?
    Доколко екипите в България имат самостоятелност да вземат решения? Стараем се да работим по Agile методология, даваща ни гъвкавост и възможност за бърза смяна на фокуса в зависимост от нуждите на продукта.
    Екипите имат голяма свобода във вземането на решения. Работата е разпределена така, че се стараем да бъдем максимално независими. Това ни дава възможността свободно да избираме как да развиваме отделните части на продукта, стига, разбира се, да следваме основната идея на Yotpo.

    Как се промени проектът през годините?
    Проектът се промени драстично, и то няколко пъти за петте години, през които работим върху него. В технологично отношение преди година подобрихме голяма част от инфраструктурата ни и пренаписахме всяка страница от приложението на изцяло нова технология. От гледна точка на продукта положихме много усилия в посока даването на възможност на клиентите ни да разрастват базата си данни с контакти органично и без да зависят от външни платформи като Facebook и др.

    Снимка: SMSBump

    Кои са най-големите предизвикателства, които срещате?
    Едно от най-големите предизвикателства, пред които сме изправени, е да поддържаме същата скорост в развитието на нови и съществуващи функционалности. Вземането на решения става по-времеотнемащо, тъй като в процеса има включени повече фактори, както и повече хора, разбира се. Стараем се да намалим процесите и стъпките дотолкова, че да успяваме дори с по-голям екип и повече отговорности да поддържаме атмосфера на „добре смазана стартъп машина“.

    Кои са най-големите постижения, които можете да отбележите?
    SMSBump съществува като продукт от 2015 г. насам, затова сме щастливи да кажем, че моментите, с които се гордеем, не са един или два. Като първо истинско постижение за нас е, че успяхме да спомогнем развитието и на практика да „съживим“ един недотам познат по това време и популярен маркетингов канал и да напомним на целия свят за него и колко ефективен може да бъде той. Резултатите не закъсняха: за няколко години SMS се превърна от начин приятели и познати да изпращат бързи съобщения до успешен комуникационен канал с висока възвръщаемост на инвестициите. Този интерес бързо намери отражение както в броя на клиентите на SMSBump, за които споменахме по-горе, така и в броя родни и чужди инвеститори, които повярваха в нашия продукт и пожелаха да ни подкрепят.

    Така стигаме и до втория, но не и по значение, важен момент в нашата история, а именно присъединяването ни към Yotpo, компания с доказан и дългогодишен опит в онлайн търговията, със знания и достатъчна интегрираност в екосистемата, за да ни помогне да дадем на продукта ни ново и още по-успешно второ начало. Към днешна дата, SMS решението ни е най-бързоразвиващото се от всички продукти на Yotpo, с най-висок растеж спрямо предходната година – тенденция, която очакваме да се задържи още много дълго време. SMSBump продължава да е предпочитана платформа за SMS маркетинг сред онлайн търговците с рейтинг от над 4.9/ 5 в магазина за приложения на Shopify. Съвсем наскоро получихме и признанието на най-популярната платформа за създаване на онлайн бизнеси, сключвайки двугодишен договор за сътрудничество с Shopify, който ни гарантира още повече възможности да достигнем до все по-нарастващия брой електронни магазини, да открием нови пазари и да продължим да развиваме продуктите си.

    Което ни води и до третото ни най-голямо постижение: нашия екип. Въоръжени с амбиция да създадем продукт без конкуренция, продължаваме да развиваме и търсим нови и нови таланти, които да допринесат за това със своите знания и умения. Предстоят ни няколко предизвикателни години, през които планираме да утроим екипа си в България, както и да разкрием изцяло нови офиси по цял свят – от САЩ до Австралия, Великобритания, Израел и още.

    Какво предстои?
    Yotpo е компания, която не спира да се развива. Един от най-важните стълбове на развитие, върху който ще се фокусираме през тази година, е създаването на единно усещане във всички продукти, които Yotpo развива. Това означава по-дълбоки интеграции и повече връзки между самите услуги, или по-конкретно – целта ни е да накараме продуктите ни „да си говорят“, да обменят клиентска информация бързо и автоматично, да дават на ползвателите ни цялостен поглед над техния маркетинг.
    Разработваме също така и нови начини и методи за автоматизация на процесите ни, за да бъдем още по-продуктивни. Паралелно работим върху значителен набор от нови функционалности, които да дадат повече възможности на нашите клиенти както в сферата на събиране на контакти, така и спрямо увеличаването на техните продажби. И не на последно място – предстои отварянето на новия ни офис в София, което за нас е наистина дългоочакван момент и ще ни даде полето да разрастнем екипа си още и още, и да постигаме още по-амбициозни цели.
    Разбира се, има и много други неща, които предстоят, но за тях ще трябва да изчакате:)

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на SMS BUMP Ltd. в Jobs.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА ИТ ПРОЕКТИТЕ Е БЪЛГАРИЯ: 

    ИТ проектите в България: Какви продукти разработва Treasury Intelligence Solutions?
    ИТ проектите в България: По какви проекти работи Деспарк?
    По какви проекти работи Zariba Games?
    По какви проекти работи СТАНГА?
    По какви проекти работи отделът по киберсигурност на DXC Technology България
    ?
    По какви проекти работи SEPA Cyber Technologies?
    По какви проекти работи Accedia?

    По какви проекти работи Festo в България?
    По какви проекти работи SoftGroup?
    По какви проекти работи LimeChain?
    Какъв продукт разработва AMPECO? 
    Какви продукти разработва WPX?
    Какви продукти разработва Gtmhub?

    По какви проекти работи Региоком България?
    Какви продукти разработва „Уча.се“
    По какви проекти работи DROXIC?
    Какви продукти разработва Delasport?

    По какви проекти работи Бош Инженеринг Център София

    По какви проекти работи ТехноЛогика?
    По какви проекти работи Godel Technologies
    Какви продукти разработва ICDSoft
    Какви продукти разработва „Алтерко“
    Какви продукти разработва OfficeRnD?
    По какви проекти работи Motion Software?

    По какви проекти работи Matrix Eastern Europe?
    По какви проекти работи Mobile Wave Solutions?
    По какви проекти работи TINQIN?
    По какви проекти работи Tek Experts?
    Какви продукти разработва TIMIFY?
    По какви проекти работи GemSeek?
    По какви проекти работи Milestone?
    По какви проекти работи ITGix?
    По какви проекти работи Devision?
    Какви продукти разработва Acronis?
    По какви проекти работи EPAM Systems
    По какви проекти работи KPMG ITS?
    По какви проекти работи Scalefocus?

    Какъв продукт разработва OpenTag?
    По какви проекти работи Anakatech?
    По какви проекти работи Flat Rock Technology?
    По какви проекти работи Atos Bulgaria Competency Center
    Какви продукти разработва Balkan Services?
    По какви проекти работи Нетера?
    По какви проекти работи Fourth?
    По какви продукти работи Dynamo Software?
    По какви проекти работи Мнемоника?
    По какви проекти работи Paysafe?
    Какви продукти разработва Alcatraz AI?
    Какви продукти разработва PROS?

    По какви проекти работи News UK екипът на Questers?
    По какви проекти работи Tick42?
    По какви проекти работи Grafixoft?
    По какви проекти работи Gameloft?
    Какви продукти разработва VMware?
    По какви проекти работи HeleCloud?
    Какви продукти разработва AtScale?
    По какви проекти работи Smart IT?
    Какви продукти разработва Infragistics?
    По какви проекти работи Appolica?
    По какви проекти работи Astea Solutions?
    По какви проекти работи „Сенсата Технолоджис“?
    По какви проекти работи HPE?
    По какви проекти работи Mansion?
    По какви проекти работи А1 България?

    По какви проекти работи Dreamix?
    По какви проекти работи Immedis?
    По какви проекти работи SEEBURGER?
    По какви продукти работи DIGITALL
    По какви проекти работи Енетпулс?
    Какъв продукт разработва StorPool Storage?
    По какви проекти работи Блубито?
    По какви проекти работи Модис?
    Какви продукти разработва Playtech?
    По какви проекти работи Coherent Solutions?
    Какви продукти разработва Experian?
    По какви проекти работи DHL Freight ESS?
    По какви проекти работи "Бианор Сървисиз"
    По какви проекти работи МенторМейт?
    По какви проекти работи Proxiad?
    По какви проекти работи DataArt?
    По какви проекти работи Resolute Software?
    Какви продукти разработва Progres

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 3 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава
    преди 3 часа
    преди 19 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 20 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 20 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата