вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2205 прочитания

    Bosch.IO България разширява екипа си у нас

    Над 12 млн. автомобила по света използват разработена от българския екип система
    30 май 2022, 13:56 a+ a- a

    сн: Bosch

    Бош приключи финансовата 2021 в България с консолидирани продажби в размер на почти 367 млн. лв. (188 млн. евро), като постигна ръст от близо 24%. „През 2021 г. Група Бош в България повиши стабилно резултатите си и преодоля въздействието от коронавирус пандемията“, заяви Константин Конов, главен изпълнителен директор на Роберт Бош ЕООД и представител на Група Бош в България. „Компанията се справя с несигурната икономическа ситуация благодарение на високата ангажираност на всички служители и стабилните взаимоотношения с партньорите ни“, допълни Конов.

    Към 31 декември 2021 г. броят на служителите на Бош в България, включително и в неконсолидираните компании, е 690 души, като увеличението е с 21% в сравнение с миналата година. Това се дължи най-вече на стабилния ръст на екипа на Бош Инженеринг Център София. Бош България започна успешно 2022 г. и отчете по-високи резултати през първото тримесечие въпреки турбулентната международна обстановка.

    „Бъдещото развитие на Бош в България е във високотехнологичната дейност. Ще продължим да разширяваме и продуктовото портфолио на Групата. Именно комбинацията от разнообразни продукти и високи технологии е силата на Бош, която прави компанията стабилна в кризисни ситуации. Екипът ни от професионалисти също ще продължи да се разраства“, допълни Константин Конов.

    Бош Инженеринг Център София стартира дейността си през пролетта на 2019 със 100 специалисти и три години по-късно броят им вече наближава 500. Екипът развива значими международни проекти, свързани с автомобилите на бъдещето и безопасното шофиране, с грижа за околната среда и обществото. Работата на Центъра е фокусирана в няколко основни области: иновативни технологии, подпомагащи шофирането; електрификация на автомобила; решения за свързаност.
    През 2021 г. благодарение на Бош Инженеринг Център София уникални за света иновации за световната автомобилна индустрия бяха разработени в България. Примери за такива са: системи за мониторинг на водача и пътниците в леки автомобили и автономни совалки, акумулаторни системи за Bosch е-Bike Systems и Power Net Guardian, който се грижи за безопасността на електрифицираното шофиране, и други.
    Следвайки стратегията да се превърне в хъб за автомобилната индустрия, в допълнение към добре разработените системни и софтуерни области, в Центъра бяха създадени екипи за хардуер и механичен дизайн, с цел да се завърши пълният цикъл на продуктовия развой.
    Бош Инженеринг Център София инвестира в няколко основни посоки през 2021 г.: разширяване на офисите в София с нова сграда на площ от близо 5500 кв.м; добавяне на нови хардуерни и софтуерни лаборатории и тестови съоръжения за автомобили; образователни програми и развитие на настоящи и бъдещи специалисти в автомобилния сектор.

    През 2021 Bosch.IO България, българското подразделение на Група Бош за проекти в областта IoT и AIoT, значително разшири своята развойна дейност чрез нови софтуерни разработки в различни продуктови направления и създаването на нови екипи. Към момента в компанията работят над 200 технологични експерти, като плановете са екипът да се увеличи с 30% до края на 2022.
    Сред проектите, които екипът в София разработва, е решение за логистика, планиране и производство, което вече е внедрено в 55 фабрики на Група Бош по света. Над 12 милиона автомобила глобално използват друга система на Bosch.IO България за отдалечено обновление на софтуера и навигационните карти в самата кола.
    Сред новите проекти на компанията е и глобален B2B портал за производителите на електрически велосипеди, който позволява лесно закупуване и дистрибуция на електрически компоненти на едро. Екипът на Bosch.IO България разработи и изцяло ново IoT решение за крайни (edge) устройства, което вече е в основата на Eclipse Kanto - проект с отворен код, достъпен за цялата софтуерна общност.
    „В този проект сме вложили 20-годишния си опит в IoT и вярваме, че така подпомагаме не само разработчиците, но и развитието на цялата IoT индустрия. За нас софтуерът с отворен код е повече от продукт. Това е наша мисия и инвестиция в бъдещето на технологичната и бизнес IoT екосистема”, коментира Синиша Джукич, генерален мениджър на Bosch.IO България.

    Всички дивизии на Бош в България отбелязват ръст през 2021. Бизнес сектор Автомобилни технологии, дивизия Автомобилно оборудване постигна отлични резултати през 2021 г., като утвърди тенденцията за двуцифрени ръстове спрямо 2020 г. във всички основни бизнес направления. Дванайсетте месеца бяха успешни и по отношение на развитието на Бош Кар Сервиз, като в края на годината сервизите достигнаха 60, което е ръст от над 10% спрямо 2020 г. През 2022 г. дивизия Автомобилно оборудване ще фокусира усилията си върху продължаващото развитие на сервизните концепции Бош Кар Сервиз и Бош Модул. Друг приоритет ще бъде представянето и въвеждането на пазара на изцяло новата подобрена линия акумулатори Bosch Power Line, която предстои да замени настоящата Бош гама.

    Дивизия Бош Електроинструменти приключи 2021 г. със забележителни резултати благодарение на засиленото потребителско търсене, както и на иновативните предложения. Един от основните фокуси беше безопасността на работното място. Дивизията предлага на пазара професионални електроинструменти, оборудвани с технология за превантивна безопасност, както и подобрено прахоулавяне за предпазване на здравето на потребителя. На фокус в областта на измервателната техника са здрави и устойчиви продукти, предпазващи чувствителната електроника в тях. През 2022 г. по случай 15 години от първата Li-Ion акумулаторна отвертка IXO, Бош Електроинструменти ще предложи на потребителите новото седмо поколение IXO VII, произведено от над 90% рециклирана пластмаса и хартия.

    БСХ Домакински уреди България ЕООД продължи успешното си развитие с двуцифрен ръст и през изминалата година. Усилията на компанията се съсредоточиха върху представянето и пласмента на сериите с „умни“ уреди, които се обединяват в общо приложение „Home Connect“. С него потребителите управляват дейностите в домакинството си и следят разходите за енергия и консумативи. Така те имат повече решения за пестене на ресурси и средства, а в замяна получават удобство и свободно време за важните за тях неща. „Умните уреди са с добавена стойност заради вложените в тях технологии, което е допълнително предимство. Всички ние сме в надпревара с времето по отношение на климатичните промени, опазването на околната среда и използването на наличните ресурси. Продължаваме да развиваме активна кампания за устойчивост и по-качествен живот, защото знаем, че това е важно днес, ще бъде важно и в бъдеще“, подчертава Ивайло Рашев, директор на БСХ Домакински уреди България.

    Дивизия Бош Термотехника за поредна година запазва своя растеж, като през 2021 бележи най-успешната си година в продажбите в България до момента. Фокусът на Бош Термотехника: високоефективни технологии, използващи възобновяема енергия, има значителен принос за осъществяването на енергийния преход към едно по-зелено бъдеще в страната. През 2021 г. на клиентите на Термотехника бяха предоставени различни иновативни предложения както в битовия, така и в промишления сектор. Акцентът в бизнеса на направлението през 2022 г. е поставен върху лесни за инсталиране системни решения с цифрова поддръжка, например хибридни системи, състоящи се от термопомпа и кондензен котел. Дивизията е добре позиционирана и ще продължи да се развива и по отношение на дигитализацията, електрификацията и управлението на енергията – трите мегатенденции в топлотехнологичната индустрия.

    През 2021 г. дивизия Бош Сградни технологии в България успя да запази нивото на продажбите от предходната година въпреки продължаващата пандемия. Дивизията продължи с мащабните инвестиции за разработването на нови продукти, една част от които притежават изкуствен интелект, а останалите следват мисията на Бош за налагане на AIoT като стандарт за бъдещите умни сгради, градове и обкръжаваща ни среда. Бизнесът се възползва от силното търсене на щадящи климата отоплителни технологии и дивизията надхвърли равнището си отпреди кризата.

    Бош Инженеринг Център София и Bosch.IO България за пореден път се включиха в програмата за дуално обучение на средните училища за учебната 2021–2022 г. и развиха стажантските си програми с цел привличане на млади IT таланти. Продължава подкрепата за „Заедно в час“, като компанията осигурява допълнителна техника и софтуер, които се използват активно в обученията на фондацията.

    Бош Инженеринг Център София откри собствена инженерна академия, която приключи успешно първото си издание през март 2022 г. и близо 20 млади специалисти получиха предложение за работа в компанията. Бош Инженеринг Център София ще участва активно в учебния процес и на новата мултидисциплинарна бакалавърска програма по “Интелигентни системи и изкуствен интелект” на Технически университет - София. Експерти от Центъра ще имат водеща роля в реализирането на специално създадения практически модул в IV курс с фокус „Интелигентни технологии за автомобилната индустрия“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 3 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 4 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 5 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 8 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ