Apple оглави класацията на Eurobrand за най-скъпите марки в света през 2012, съобщава германският вестник Handelsblatt.
Стойността на бранда се е повишила с близо 44% и вече се оценява на над 100 милиарда евро. Така марката Apple струва два пъти повече от тази на Google, която се оценява на 50 милиарда и заема 5-то място в подреждането.
На втора позиция е брандът на Coca-Cola, който струва 60 милиарда евро. В топ три попада и Microsoft, чиято марка се оценява на 54 милиарда.
В челната десетка влизат само американски компании. Тук са IBM, Philip Morris, Procter & Gamble, McDonald's, Johnson & Johnson и AT&T.
Освен американски брандове експертите от Eurobrand са оценили марки и на компании от Европа и Азия. Сред азиатските имена прави впечатление 11-тото място на China Mobile. От европейските компании най-добре се представя LVMH (14-та позиция), която държи правата върху луксозните марки Louis Vuitton и Bulgari.
За първи път тази година в класацията попада и Facebook. Стойността на бранда се оценява на 11.5 милиарда евро, което отрежда на социалната мрежа 74-то място.