петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6521 прочитания

    Как стартира „Немечек“ в България?

    Историята на компанията научете от Георги Брашнаров, изпълнителен директор, и Боян Ангелов, Atlassian Solutions Manager, в „Немечек България“
    10 януари 2022, 09:17 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира „Немечек“ в България, научете от Георги Брашнаров, изпълнителен директор, и Боян Ангелов, Atlassian Solutions Manager, в „Немечек България“.

    Как стартира Немечек България?
    Георги Брашнаров: „Немечек“ стартира в България през 1998. Те избираха между няколко възможни страни от Източна Европа. Вече имаха един център в Братислава и горе-долу им беше ясно какви са позитивите да имат near-shoring център в някои от близките страни. Говорихме за Румъния, Полша, за Русия и България. И успях да убедя колегите, че България е едно перфектно място за следваща стъпка на тяхното развитие.
    Боян Ангелов: Първият клиент беше компанията майка Nemetschek AG, която прави CAS и CAD системи. Бяха доста сложни 3D визуализационни проекти. Впоследствие разширихме доста бързо портфолиото си от клиенти и проекти, като се включиха различни бизнес домейни, електронно управление на документи и сложни бизнес процеси, също визуализации за автомобилостроенето. През годините сме правили проекти по най-различни направления.

    Какви бяха първите трудности?
    Георги Брашнаров: Първите трудности бяха чисто логистични – офис, хора, обяви. През 1998 беше съвсем различно. За една обява идваха по 200 CV-та. Много по-голям проблем тогава беше да отсеем хората. Най-големите изненади обаче не дойдоха от организацията, а от случващото се. Спомняте си, че тогава беше войната в Югославия. И в началото на април, когато вече бяхме готови и стартирахме с първите екипи, няколко заблудени ракети паднаха в „Горна баня“. Това накара централата в Германия да вземе решение за спиране на дейността в България. Отново трябваше да ги убеждаваме, че не сме под тежък обстрел.

    Какви бяха първите служители?
    Георги Брашнаров: Стартирахме с малки екипи от 10 до 20 души през първата година. Основно бяха софтуерни инженери.
    Боян Ангелов: Когато аз постъпих в компанията, мисля, че имаше 5-6 служители, основно програмисти. Впоследствие се разшириха екипите и профилът на хората. В момента имаме пълен набор от профили: програмисти, QA, дизайнери, бизнес аналисти, DevOps специалисти, без които създаването на софтуерен продукт вече е невъзможен.

    С какви технологии работехте в началото?
    Боян Ангелов: В началото използвахме утвърдени за тогава технологии C++, Java и прохождащия C-Sharp. Като млади, надъхани програмисти се опитвахме да използваме най-новото. Спомням си, че ползвахме Java 3D, която дори беше в beta. Проблем беше, че по онова време нямаше много информация за програмирането. Помня, че обикаляхме руските книжарници в София, за да търсим литература на руски. Колегите, които ходеха в чужбина, трябваше задължително да намерят книжарница с английска литература и пристигаха с един наръч книги тук. Но с годините технологиите доста се разнообразиха. Винаги се опитваме да използваме най-новото. Фирмата инвестира в курсове, обучения и конференции, така че да сме винаги в крак.

    Какво представлява компанията днес?
    Георги Брашнаров: Компанията днес е съвсем различна, въпреки че гените от онези първи години са доста силни. В момента имаме над 350 служители, като наближаваме 400 души. Развитието ни през годините беше плавно. Имаме дългосрочен модел на партньорство от самото начало с Nemetschek. После предоговорихме условията, по които компанията работи, защото, въпреки че продължаваме да се казваме „Немечек“, тя вече не е собственост изцяло на Nemetschek. Имаме други партньори, като голямата японска компания Ricoh, които също са миноритарен партньор. Продължавайки да залагаме на тези първи стъпки, които и досега са важни за нас, разширихме много бизнеса и в други домейни и други географски ширини. В момента нашият бизнес е наполовина в САЩ, наполовина – в Западна Европа. Имаме доста силно присъствие в строителната индустрия, също в аутомотив, в smart cities и smart homes и др.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Немечек в JOBS.bg тук 

    Вижте още:

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?

    Как стартира SEEBURGER в България?

    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 16 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 17 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 19 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк