петък, 03 декември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1881 прочитания

    Бош Инженеринг Център София: Продължаваме да растем, ще преминем границата от 500 души екип много скоро

    Защо в пандемията компанията открива втори офис в нова сграда и как се расте в криза - Томас Мец, управляващ директор на Бош Инженеринг Център София, пред Economy.bg
    23 ноември 2021, 09:38 a+ a- a

    Две години след откриването си Бош Инженеринг Център София се разраства три пъти и отваря врати на новия си втори офис, разположен на два етажа в новопостроената Synergy Tower в София Тех Парк. Центърът продължава да наема нови специалисти, като те вече са 450.
    През тази година Бош Инженеринг Център София утвърди позициите си в разработването на множество иновативни проекти и технологии за автомобилната индустрия в области като системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране, изкуствен интелект и електромобилност. Целта на Центъра е да се превърне в хъб, разработвайки цялостни продукти, като логична стъпка за постигането ѝ е създаване на отдели за хардуер и механичен дизайн, в допълнение към добре разработените системни и софтуерни области.
    Инженеринговият център в София е стратегически партньор на дивизията Bosch eBike Systems. Той има обвързани дейности в създаването на всеки компонент от велосипедите, като се започне от зарядното и батерията през задвижването, управлението и дисплея. Значителен е приносът на софтуерните инженери и към инфраструктурните решения и услуги в облачното пространство, както и свързаност на велосипеда с интернет.
    Наскоро стартира първата академия на Центъра за обучение на софтуерни инженери - Bosch ECS Career Camp. Програмата ще даде възможност за придобиване на задълбочени знания и умения за работа с най-съвременните софтуерни технологии за автомобилната индустрия под менторството на доказани професионалисти в сферата на разработването и тестването на софтуер за автомобилния бранш. Участието в Bosch ECS Career Camp е безплатно и открива нови възможности за кариера пред участниците.

    Защо Бош Инженеринг Център София открива нови офиси, когато повече компании ги закриват, колко нови работни места планира да открие Центърът и за какви специалисти, как компанията привлича ИТ таланти на конкурентния български пазар и какъв модел на работа следва, по какви проекти работи екипът в София – тези и други въпроси коментирахме с Томас Мец, управляващ директор на Бош Инженеринг Център София.

    Томас, защо, когато компаниите в цял свят затварят офиси, Вие отваряте нов. Какво налага разширяването в нова сграда?


    Отговорът на този въпрос има три аспекта. Първият е най-очевидният – разрастваме се. Всяка година привличаме много нови хора и тенденцията ще продължи. От 100 души в началото вече сме 450. Така че имаме нужда от повече пространство, макар и доста хора да работят извън традиционния офис. Вторият аспект е, че новият офис не предлага само бюро, а креативна среда за сътрудничество със зали за срещи и релакс зони. Имаме лаборатории, нужни за работата ни. Третият фактор е, че за нас България е дългосрочна инвестиция. Ще продължим да растем тук не само като работна сила, но и като продукти и портфолио. По тази причина също имаме нужда от повече пространство.

    Какъв е размерът на инвестицията в новата сграда и разширяването на екипа?
    Инвестицията в нов офис е в лаборатория, в хора, в различни зали. Не можем да облечем в цифра цялостната инвестиция. Защото това е сграда под наем. Така че тук става дума повече за създаване на пространство за сътрудничество.

    Разширяване се налага, защото добавяте нови проекти ли? Това ли е основната причина?
    Да, точно така. Добавихме нови проекти. Ако трябва да съм напълно откровен с Вас, ако пандемията не беше променила начина, по който работим, а именно извън офиса, тук щеше да е супер тясно и нямаше да има място дори за ходене. Добавянето на нови проекти по отношение на товарните автомобили, електрически велосипеди и др. налага привличането на нови хора и нов офис.
    Новите проекти, по които работим тук, са електрическите колела, които може да видите зад мен. Другото, по което работим напоследък, е система за интериорен мониторинг. Става дума за наблюдение на поведението на пътниците в автомобила, така че да се гарантира безопасността им. Третото нещо, за което имаме нужда конкретно от лабораториите в офиса, е, че разширяваме нашето хардуерно звено.

    Още колко сътрудници планирате да назначите?


    От 2019 досега сме добавили 350 души към екипа ни, т.е. от 100 до 450. Това е тенденция, която ще продължим и през следващите години. Не мога да назова конкретна цифра, защото за нас е много важно не само да достигнем даден брой, а да намерим точните хора с точните квалификации.

    Все пак 500 души до края на годината?
    До края на годината – наистина не знам. Трябва да видим как ще се развият нещата. Но ще се опитаме да преминем границата от 500 души много скоро.

    Какви професионалисти искате да привлечете?
    Всички специалисти, свързани с автомобилния бранш и вградения инженеринг. Имаме много позиции за софтуерни и хардуерни инженери, напоследък търсим и машинни инженери. Разбира се, искаме да наемем и специалисти с профил "Функционална сигурност и безопасност", защото това са, така да се каже, „солта и пиперът“ на интегрираните ни аутомотив решения.

    Как привличате ИТ таланти в тази предизвикателна среда в България?
    За мен това е комбинацията от предимството да работиш за реномирана компания като Bosch, като ние предлагаме на кандидатите да разработват иновации на топ ниво, и семейната култура, която изграждаме в нашия Инженерен център. Наистина се опитваме да накараме нашите колеги да се почувстват като у дома си и да станат част от семейството. Новият ни офис е много приятен и уютен, като предлага и още много предимства. Комбинацията от усещането за голямо семейство в една голяма и успешна корпорация наистина е печеливша.

    Фокусът Ви е само върху таланти от България или привличате професионалисти и от други страни?
    Привличаме и професионалисти от други държави.

    Само от Европейския съюз или и извън него?
    Възможно е и извън него. Това е малко по-сложно, но принципно сме отворени за всякакви кандидатури.

    Имате ли българи, върнали се от чужбина, които работят при вас?
    Да. Това е едно от нещата, с които наистина се гордеем, защото имаме сътрудници, които са се върнали от Шотландия, от Германия, от Англия. За мен това е доказателство, че пакетът, който предлагаме, е уникален не само за България, но е и много атрактивен извън пределите на страната за хората, които искат да се върнат. Те ни дават и обратна връзка, че очакванията им не само са изпълнени, но дори са надминати.

    Става дума за българи, нали?
    Да, българи, които се връщат. Но имаме и колеги от Румъния, от Северна Македония. Имаме и един испанец. Наистина сме международна общност.

    Какъв модел на работа следвате сега и какъв - в бъдеще? Откривате нов офис. В този смисъл още ли залагате на хибридния модел?

    Още преди ковид пандемията нашата обща насока бе да дадем на хората свобода да изберат сами кой е най-добрият начин на работа за тях. В работата ни си сътрудничим активно с нашите партньори и клиенти от целия свят. Сега, след ковид пандемията, нищо вече няма да бъде същото. Аз очаквам, че тази свобода ще се увеличи още повече и хората ще решават сами какво да правят. През последните месеци ние направихме много стъпки към по-гъвкави методи на сътрудничество – технологии, комуникации, провеждане на големи тийммитинги извън офиса. Научихме много нови неща, които ще надграждаме за в бъдеще.

    Но Вие откривате нов офис. Значи Bosch вярва в бъдещето на офисите?
    Да, вярваме, че хората трябва да бъдат заедно – да се срещат, познават, да общуват, и то да общуват не само по работа, на бизнес теми, но и извън това. Затова имаме нужда от пространство, където хората да се срещат неформално.

    Как виждате потенциала и предизвикателствата на ИТ сектора в България?
    Според мен ИТ секторът в България вече е пренаселен. Има много успешни и атрактивни компании. Всички ние се състезаваме за ограничен брой таланти. Ето защо пътят напред за България, за тукашната екосистема, която включва и компании като нашата, е да инвестира още повече в образованието на компютърни специалисти. Според мен софтуерните инженери са добре обучени, но трябва да увеличим обема и качеството на образованието. Ето защо ние неотдавна стартирахме собствена Академия, в която да вложим нашата експертиза и да предложим едно практическо обучение, изцяло насочено към бъдещето.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Роберт Бош в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Dronamics набра 6 млн. лв. при IPO-то си
    Това е шестото успешно IPO на пазар beam на Българската фондова борса
    преди 14 часа
    ЕК одобри увеличение на капитала на Фонда на фондовете от 11,2 млн. евро
    То ще се използва за издаване на гаранции по заеми, отпуснати от финансови посредници на малки и средни предприятия
    преди 14 часа
    Кацаров: От понеделник всички на училище
    Няма омикрон в страната, от понеделник се възстановяват плановите операции
    преди 16 часа
    Алтерко регистрира продажби за над 9 млн. лв. на Черен петък и Кибер понеделник
    По време на популярния период за предпразнично пазаруване технологичната компания продаде над 400 000 устройства за автоматизация на дома
    преди 16 часа
    Италианската DHH придоби 60% от българската "Еволинк"
    Стойността на сделката е 2.45 млн. евро, има възможност за придобиване и на останалите 40% през 2025