вторник, 28 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    708 прочитания

    Софарма Трейдинг роботизира бизнес процесите си

    За целта компанията използва RPA технология, която е най-бързо развиващия се софтуерен сегмент в последните години по данни на Gartner
    14 септември 2021, 11:25 a+ a- a

    Софарма Трейдинг започна поетапна роботизация на част от вътрешните си бизнес процеси, използвайки RPA (Robotic Process Automation). Това е логична стъпка в дигиталната стратегия на компанията, която предвижда имплементация на решения, които издигат на ново ниво цялостното представяне на бизнеса и са в унисон с глобалните тенденции в сектора на грижата за здравето.

    RPA е определяна от редица анализатори като революция в автоматизацията на бизнес процеси и е един от най-бързо развиващите се софтуерни сегменти. През последните години технологията навлиза поетапно в почти всички сектори на световно ниво, но най-силен тласък ѝ дава пандемията от Covid-19, която я налага като водеща в сектора на грижата за здравето. По данни на Gartner до края на 2022 г. 85% от всички големи и средно големи компании на глобално ниво ще използват някаква форма на RPA.

    Tехнологията RPA e свързана с автоматизация на повторяеми бизнес процеси, които са подчинени на ясни правила. Според McKinsey 85% от всички над 900 традиционни бизнес процеси могат да бъдат автоматизирани, а за бизнеса това означава по-добра производителност и ефективност на разходите. 

    В Софарма Трейдинг имплементацията на RPA стартира с 2 пилотни процеса, обхвана още 3 такива, които вече са напълно роботизирани, а в следващите месеци предстои да бъдат разработени и още 3 процеса. Това са изцяло вътрешни процеси, основно във веригата на доставки и финансите, но плановете предвиждат увеличаване на техния брой и разширяване на обхвата към другите бизнес дивизии на компанията.

    За въвеждането на технологията, Софарма Трейдинг избра един от водещите топ 3 софтуери, който се използва и от NASA. В бъдеще, за разработването на RPA и имплементацията в други процеси, компанията ще разчита и на своя вътрешен ресурс. За целта представители на екип „Дигитални решения“ вече преминаха през необходимите обучения, разширявайки своите професионални умения в тази посока.

    „Припознаването и внедряването на RPA е съвсем естествена стъпка в дигиталното и технологично развитие на Софарма Трейдинг. Това е решение, коeто ни позволява да подобрим продуктивността си, да повишим в пъти качеството на работата си, като в същото време ще сме с по-висока ефективност и по-добро финансово представяне в дългосрочен план. Роботизирането на рутинните операции е възможност най-ценният ни ресурс – нашите служители, да се фокусира в много по-голяма степен върху обслужването на клиентите ни и върху оптимизацията на други ключови бизнес процеси, които са част от дългосрочната ни стратегия“, коментира Десислава Славчева, главен директор „Дигитални решения“ на Софарма Трейдинг. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ЕК започва да наблюдава собствеността върху медиите
    Става все по-трудно да се разбере кой е собственикът на медиите в ЕС, смята еврокомисарят Вера Йоурова
    преди 10 часа
    ЕK отпуска 95 млн. евро за подобряване на достъпа до тестове
    Общо 20 държави от ЕС ще получат осигурените средства
    преди 12 часа
    Над една трета от учителите са ваксинирани поне с една игла
    Засега няма причина да се преминава масово към онлайн обучение, посочи министърът на образованието
    преди 12 часа
    Японската централна банка ще продължи с програмите за подпомагане на бизнеса
    Според управителя Курода икономическото възстановяване ще стане по-ясно с намаляването въздействието на пандемията
    преди 13 часа
    Progress придобива Kemp
    Сделката на стойност $258 млн., е част от стратегията на Progress за растеж на бизнеса през следващите години