На церемония на 10 юни 2021 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в 18-ото издание на своите Годишни награди за отговорен бизнес.
Целта на БФБЛ като организатор на конкурса е да отличи КСО шампионите и да популяризира приноса на частния сектор към изграждането на справедлива социална среда и устойчиво бъдеще в съответствие с мисията на организацията да направи България по-добро място за инвестиции, работа и живот.
Наградите за отговорен бизнес са престижна трибуна за отговорните компании и техните успешни и вдъхновяващи кампании в полза на хората, обществото и природата, осъществени през 2020 г. – годината на COVID-19, но и на безпрецедентна вълна на солидарност.
Въпреки трудностите, предизвикани от пандемията през изминалата година, 78 компании от всички сектори подадоха своите добри примери, като номинираха общо 111 проекта в шестте категории на конкурса.
Вижте обявяването на печелившите компании в отделните категории на конкурса:
Kатегория „Инвеститор в обществото”
Министърът на финансите Асен Василев връчи наградите в най-оспорваната категория „Инвеститор в обществото”. Носител на престижната титла за 2020 г. е Идеал Стандарт Видима със „Силата да помагаш“ – проект за добротворство, инспириран от ситуацията с коронавируса. Втори са от Ейч Пи България с HP Inspires Giving – програма за корпоративно дарителство и доброволчество в подкрепа на граждански организации. Третото място заеха две компании с равен брой точки – Дънди Прешъс Металс Крумовград с инициативата си в партньорство с Община Крумовград за развитието на устойчиви бизнеси и създаването на нови работни места, независими от минната дейност, и Бош Инженеринг Център София с кампания за безопасно и екологично шофиране.
Kатегория „Инвеститор в знанието”
Победител във втората най-конкурентна категория „Инвеститор в знанието” стана ЧЕЗ България с „Енергия за бъдещето“ – платформа за образование и кариерно консултиране на ученици и студенти. Втори са Комак Медикал с проекта „Път към университета“, насочен към млади хора от малки населени места. Третото място е за Шел България за подкрепата им за играждането на детския научен и енергиен център „ПланeтУм“ в Бургас. Наградите връчи министърът на образованието и науката проф. Николай Денков.
Категория „Инвеститор в човешки капитал”
Третият по популярност приз „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” 2020 отиде при Титан Златна Панега Цимент за проекта за осигуряване на достъп до качествено образование за учениците в региона на Ловеч с фондация „Заедно в час”. На втора позиция са Дънди Прешъс Металс Крумовград с програма за изграждане на умения за работа в минната индустрия в неминен регион, а на трета – Нестле България с Nestle eBusiness Академия. Те получиха отличията си от министъра на труда и социалната политика Гълъб Донев.
Категория „Инвеститор в околната среда”
Лидл България е „Инвеститор в околната среда” за 2020 г. с дългогодишния проект за опазване на речното биоразнообразие „Дай шанс на балканката“. Подгласници са Евротекс с TexCycle – инициатива за събиране и оползотворяване на ненужни дрехи, и Теленор с програмата си за подобряване на екологичното здраве на обществото. Те получиха отличията си от заместник-министъра на околната среда и водите Ренета Колева. Финалистите в тази категория получават допълнителен бонус – номинация за престижните Европейски бизнес награди за околна среда, на които БФБЛ е координатор за България.
Категория „Многообразие на работното място“
Министърът на икономиката Кирил Петков обяви носителите на новата специална награда „Многообразие на работното място“, учредена за първа година от Хартата на многообразието в България – инициативата на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията за насърчаване на равнопоставеността и приобщаването. Престижното първо място зае Лидл България с цялостната си програма в областта на човешките ресурси Lidl: Top Employer in Аction, на второ място е Хилтън София с проекта си за професионална интеграция на младежи със Синдром на Даун, а на трето – ЧЕЗ България с „Енергия за бъдещето“.
Kатегория „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”
В категорията „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие” първи са Филип Морис България с подкрепата си за програмата „Забавно лято, грижовна есен”, осъществявана от Фондация Bcausе в тютюнопроизводителните региони. На второ място е Пивоварница „Каменица“ с инициативата „Топла кухня“ за хора в нужда, а на трето – Астелас Фарма с информационната кампания в подкрепа на донорството „Да дариш живот“. Отличията връчи д-р Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.
Kатегория „Маркетинг, свързан с кауза”
Кметът на Столична община Йорданка Фандъкова обяви компаниите, отличени в категорията „Маркетинг, свързан с кауза”. Първото място спечели Шнайдер Електрик с подкрепата си за фондация „За нашите деца“ в изграждането на комплекс за ранно детско развитие в Пловдив. Втори са Ейвън Козметикс България с мисията си срещу насилието над жени, а третото място зае Сервие Медикал със SuperGlucoDog – проект за обучение на високоспециализирани кучета за лични асистенти на хора с диабет.
Специална награда Еngage
Специалната награда Еngage за принос на служителите към социалноотговорен проект на компанията, която се определя от британското посолство в София, отиде при Комак Медикал за програмата „Път към университета“ и бе връчена от Тим Буйсере, ръководител на отдела за международна търговия в посолството.