Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията и какво я прави предпочитан работодател, пред Economy.bg разказва Милена Караилиева, HR директор на компанията
Милена Караилиева, HR директор на Kaufland България
Кауфланд България е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz, създадена през 30-те години на 20-и век. Днес Kaufland има близо 1300 хипермаркета и близо 132 000 служители в осем европейски държави – Германия, Полша, Чехия, Румъния, Словакия, България, Хърватия и Молдова. В България Kaufland присъства от 15 години и е лидер в сектора на модерната търговия с над 6400 служители и 20 000 различни артикула в най-големите си хипермаркети.
Какви възможности за кариерно развитие предлага компанията, какво я прави предпочитан работодатели и какви професионалисти стоят зад нейния успех, пред Economy.bg разказва Милена Караилиева, HR директор на Kaufland България.
Име: Kaufland България
Сфера на дейност: модерна търговия/ритейл
В България е от: 2006 година
Брой служители глобално: 132 000
Брой служители в България: 6 400
Офиси в България: Обслужващ/централен офис, София, ул. „Скопие“ 1
Основни продукти/марки: Близо 50 собствени марки продукти, най-новата от които, е „Брей!“
Клиенти/Пазари: Германия, Полша, Чехия, Румъния, Словакия, България, Хърватия и Молдова
Компанията в цифри: 60 хипермаркета на територията на 34 града в страната; асортимент от над 20 000 артикула; над 1,4 млрд. лева инвестиции в националната и регионалната икономика; втори по големина частен работодател в страната.
С какво се занимава компанията – кои са основните продукти, услуги?
Компанията е водеща у нас в сферата на модерната търговия (търговия на дребно като част от веригата на големите хипермаркети) с оборот от близо 1,6 млрд. лева. Kaufland България има над 20 000 артикула в най-големите си хипермаркети. Компанията развива активно предложения под собствени марки, които към момента са близо 50. Най-новата марка „Брей!“ е лансирана през 2020 година, вдъхновена от традиционната българска кухня с 80 продукта в различни хранителни категории.
Кои са основните пазари и клиенти на компанията?
Kaufland оперира в Германия, Полша, Чехия, Румъния, Словакия, България, Хърватия и Молдова.
Къде има офиси компанията по света? Колко офиса има в България?
У нас компанията има 60 хипермаркета в 34 града на България. Компанията е създала най-голямата логистична база в ритейл сектора у нас – с двата си логистични центъра в с. Стряма, в близост до град Пловдив.
Хипермаркетът на Kaufland България в град Велико Търново
Колко и какви специалисти работят в компанията?
Kaufland оперира в огромен мащаб и обединява много бизнеси в един. В този смисъл професионалисти от почти всяка сфера на дейност намират реализация в компанията – търговия, продажби, маркетинг, човешки ресурси, информационни технологии, строителство, финанси и счетоводство и много други.
Какви хора най-често търси компанията - с какъв опит, познания, умения, технологии?
На първо място се ценят личностните качества на кандидатите за работа – проактивни хора със спортен хъс и желание за работа, които търсят динамична работна среда. Професионалната експертиза, разбира се, също е от голямо значение, тъй като, за да постигнеш върхови резултати, следва да имаш най-добрия екип от професионалисти. Търсим хора от почти всички сфери на дейност, защото нашият бизнес е комплексен.
Трима от служителите в хипермаркетите на Kaufland България, които участват в кампанията „Разчитайте на нас“
Компанията отворена ли е за хора с малък опит и старт на кариерата? Има ли стажантски програми?
Компанията е един от най-големите работодатели у нас и предлага кариерни възможности за хора с различно ниво на опит в две различни кариерни програми - „Директен старт“ и „Управители на бъдещето“ (12-месечна програма). „Управители на бъдещето“ е предназначена за младежи с малък или без професионален опит, които могат да стартират едногодишно обучение в компанията, по време на което преминават през различни структури и отдели, след което намират своята професионална реализация на експертна или ръководна позиция. През целия едногодишен период на обучение са на постоянен трудов договор и редовно заплащане. Компанията предлага и съдействие за разработки на бакалавърски и магистърски тези, както и разнообразни възможности за стаж на студенти. За по-младите, все още в училищна възраст, Kaufland България предлага и други възможности за старт в кариерата и натрупване на опит, като например дуално обучение и практикантска програма – придобитите в тези програми знания и умения са отлична първа стъпка в кариерата.
Момент от дуалното обучение в компанията
Кои са основните технологии, които се използват в компанията?
Кауфланд разполага с една от най-модерните технологии в своя централен склад, която чрез гласово насочване подпомага оптималното складиране и доставка на стоките. В последните години Кауфланд внедрява модерни технологии и в управлението на човешките ресурси. Например електронна система за отчитане на работното време с точност до минутата, гарантираща справедливо заплащане на отработеното време. Въведена е и система за електронни графици, която е предпоставка за оптимизиране на работата на служителите така, че те да бъдат по-фокусирани върху обслужването и удовлетвореността на клиентите.
Екипът на свежа витрина минава през регулярни обучения по качествено обслужване и работа с различни категории продукти
Как се въвеждат новите служители в компанията?
Всеки нов служител преминава през специална въвеждаща програма, която включва представяне на всички отдели, както и поредица обучения, чрез които се запознава с дейността на фирмата, нейните ценности, вътрешни политики и процедури, изискванията за безопасна работна среда и др. Всеки служител, независимо в коя структура работи, преминава обучение в хипермаркет, за да се запознае с процесите и същината на бизнеса, където се случва директният допир с клиента.
Великденски базар с продукти, изработени от служители. Средствата се даряват за избрана от тях кауза
От своя страна – в хипермаркетите и Логистичния център на фирмата е въведено модерно електронно обучение, съчетано с практически задачи – комбинация, която гарантира оптимално усвояване на процесите и изискванията за конкретната позиция. Преди да поеме своята роля, всеки служител в хипермаркета и Логистичния център преминава през проверка на знанията, гарантираща високо ниво на изпълнение на задачите и сигурност от страна на служителите.
Какви са възможностите за кариерно развитие и какви обучения предлага компанията?
Развитието на служителите е ключов приоритет в стратегията на Kaufland България. Компанията предлага на своите служители модерна онлайн система за обучения, чрез която годишно се обучават над 2500 служители по различни теми, свързани с бизнеса. Факт е, че 80% от всички ръководители в компанията са вътрешно повишени.
В подкрепа на ръководителите от всички нива в Кауфланд, са въведени редица обучителни програми и академии, които подготвят млади мениджъри, но и усъвършенстват ръководните умения на опитните ръководители – например академията за управители на хипермаркет, която акцентира на четири критични за управлението на бизнеса теми като „Управление на хора“, „Ключови показатели“, „Разговори за подобряване на показателите на бизнеса“, „Законови изисквания“. Друга обучителна програма „От ръководител към лидер“ подкрепя всеки млад мениджър, който прави първи стъпки със своя екип. Програмата съдържа отново 4 модула, насочени към управление на екипи и самоуправление.
В унисон с една от стратегическите цели на компанията, стартира обучителната програма „Удовлетвореност на клиента“, насочена към служители в хипермаркетите. По достъпен и ангажиращ начин програмата акцентира върху стандартите на Кауфланд за обслужване на клиента.
Какви придобивки предоставя компанията и какво я прави предпочитан работодател?
Компанията предлага над 15 социални придобивки, които са все по-търсени и ценени от служители като част от социалния пакет и допълнителните придобивки.
Kaufland България осигурява на своя екип допълнително здравно осигуряване, карти за спорт, ваучери за храна, гъвкаво работно време, заплащане на работното време с точност до минутата, подаръчен пакет при новородено, за първи учебен ден и др. Фирмата предоставя един допълнителен ден отпуск за служителите с 5 и повече години стаж.
Спортен празник за служители в Логистичния център на компанията в с. Стряма
В стремежа си да даде възможност на всеки служител да бъде чут, Кауфланд въведе и ролята Доверено лице – колеги, провеждащи разговори със служителите и специално обучени да адресират широка гама от теми – включително идеи за нововъведения, въпроси или притеснения относно работно време, здравословно състояние, отношения с екипа и прекия ръководител, семейни теми. Годишно Доверените лица достигат до множество колеги, провеждайки над 7 000 разговора. Атрактивна придобивка е и психологическото консултиране, което е достъпно за всеки служител на фирмата.
Основното предимство, което прави компанията предпочитан работодател, е сигурността и атрактивното възнаграждение, както и вътрешните възможности за развитие, които предлага.
Екипът на компанията участва в почистването на морския ни бряг, като част от подкрепата си за инициативата на Wind2win Challenge
Какво не знаят хората за компанията, а е важно да знаят според Вас?
В публичното пространство битува разбирането, че ритейл секторът е скучен. Истината е, че това е един от най-динамичните, вълнуващите, бързоразвиващи се и едновременно с това сигурни сфери за израстване и кариерни възможности. Над 50% от служителите работят в компанията повече от 3 години и посочват като основна причина за своя избор именно динамиката в тяхното работно ежедневие, а над 80% от ръководните кадри в компанията са вътрешно промотирани нейни служители. Същевременно богатството от сфери на реализация прави Кауфланд уникално място за работа.
Топ Работодател 2021
За трета поредна година Kaufland България е сертифицирана за Топ работодател в България от Top Employers Institute. През 2021 Kaufland България получи две отличия от Employer Branding Awards на b2b Media. Компанията беше обявена за Employer Brand Leader на годината и спечели I-во място в категорията „Employer Branding Idea (in Pandemic Times)“ за реализирането на кампаниите „АзПомагам“ и „Разчитайте на нас“.
Доброволческо почистване в близост до град Кюстендил, с участие на служители от различни региони
Фирмата бе обявена и за „Препоръчан работодател“ в проучване на сдружение „Общност за човешки ресурси в България“, Bulgarian HR Community и To the Top Agency.
Коледен базар с продукти, изработени от служители. Средствата се даряват за избрана от тях кауза
От началото на 2021 Kaufland България е сертифицирана и по международен стандарт за качество в управление на човешките ресурси ISO 45001, който гарантира използването на системи за качествено и сигурно управление на условията на труд в компанията.
Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Kaufland България в JOBS.bg тук
ВИЖТЕ ОЩЕ: